Sony vil være helt sikre på, at du ikke er i tvivl om, hvorvidt du sidder med et PlayStation-eksklusivt spil i hænderne, når deres PlayStation 5 er på markedet denne kommende julesæson. Dette forsøges etableret ved at samle de mest markante first-party studier under et nyt navn: PlayStation Studios.

Både organisationen som helhed og det nye logo, som kan ses i videoen øverst i nyheden, vil blive markedsført yderst aggressivt, når tiden for næste konsolgeneration nærmer sig. Der vil både være kortere versioner af videoen, som vil blive brugt under markedsføring af nye udgivelser, ligesom logoet også vil optræde på de fysiske eksemplarer af fremtidige spil.

Samme video vil f.eks. blive afspillet, når man starter et spil op på sin maskine, som kommer fra et af de studier, der har bidraget med nogle af de stærkeste spil på Sonys konsol. Listen af studier inkluderer blandt andre Naughty Dog (Uncharted), Santa Monica Studio (God of War) og Guerilla Games (Horizon Zero Dawn), og det er da også figurer fra disse spil, som får en anelse screen time i videoen.

Brandingen vil som sagt ikke tage fart, før vi ser udgivelsen af PlayStation 5, så du skal ikke forvente at se hverken PlayStation Studios-logo eller video i forbindelse med de to kommende stortitler The Last of Us Part II fra Naughty Dog eller Ghost of Tsushima fra Sucker Punch.

Annonceringen kom via GamesIndustry.biz.

1 kommentar