• Hungrer du efter World of Warcraft som det var i “de gode gamle dage”, så kan du nu se frem til den 27. august, hvor WoW Classic lanceres, nærmere bestemt kl. 12:00 dansk tid.

Blizzard meldte netop dette ud i dag på deres eget site, hvor specifikationer omkring kommende testperioder også er blevet offentliggjort. Der er tale om to dages events i både maj, juni og juli, så der er altså en lille chance for, at man kan få sit nostalgifix inden sommeren er ovre.

Der er er i hvert fald allerede nogle Rushere, som ytrer begejstring i vores forum. Skynd dig ind og vær med i debatten.

 

44 KOMMENTARER

  1. Gider ikke løbe rundt indtil level 40.

    Gider ikke grinde til epic mount.

    Gider ikke bruge flere timer på at grinde raidmats.

    vanilla var fedt i 2004. 2019 not so much.

    Men hf til jer som orker det.

    :3

  2. Lad vær med at se på de nagative sidder af vanilla.
    Se på de fede ting
    – der kommer til at være et fedt server community
    – verden føles som en stor verden
    – spillet kommer til at være lidt udfordrende
    – der bliver World PvP

    Jeg håber det bliver en succes så Blizzard og andre kan se der stadig er et marked for spil med nogle af de gamle mmo dyder

  3. Det kommer til at være en lille bitte niche af old school grinders der spiller classic WoW efter noget tid.

    I starten hopper alle på og bliver mindet om hvor ringe det var og hvor lang tid siden 2004 egentlig er, jeg har også gode minder fra den tid men NEVER AGAIN.

    Kan virkelig ikke lige se hvor langtidsholdbarheden på dette er? den største spillerbase der spiller WoW vil da blive ved med at spille det moderne.

  4. #8 Den største spillerbase vil selvfølgelig spille retail, altså det nyeste – og blive ved med det. Jeg tror på ingen måde intentionen har været at få folk der spiller retail til at spille classic. Formålet som jeg forstår det, har været at få de 10-15k mennesker der spillede på vanilla servers som nostalrius osv, til at betale for subs.
    Og det får de nok også. Da det ikke ser ud til at der kommer nogle private servers op længere, grundet blizzards søgsmål mod ovenstående, så tror jeg ikke du skal undervurdere hvor mange der spillede på private servers, og hvor glade folk var for det. Sagt med andre ord, folk er helt med på hvor længe siden wow (04) er, og de (vi) elsker det

  5. Nu skriver du at vi får adgang d. 27 august kl. 13.00, men ifølge det link du har, står der Europe CEST 12AM på Blizzards hjemmeside, er dette ikke d27 august kl. 00.00?

  6. #8 og #9 jeg tror i undervurderer det. Det kan godt være det “kun” er 20k (var der ikke 140k da de lukkede nostalrius?) der er så hype for det at de har spillet private servers. Men det er altså semi ulovligt, ikke særligt tilgængeligt, og ikke promoveret.

  7. Jeg kommer nok ikke til at gen-aktivere min konto, men vanilla Wow havde da sine charmerende sider som man godt kunne savne senere. F.eks. at det tog så lang tid at komme omkring på kontinenterne. Det fik spilverdenen til at føles gigantisk. Det var også fedt at epic kluns rent faktisk var temmelig eksotisk og tog lang tid at skaffe sig.

    Til gengæld savner jeg bestemt ikke besværet med at finde gruppe til X dungeon. Jeg har ikke læst om det også bliver helt klassisk på de nye servere, for det var godt nok dræbende.

  8. Der var 300.000 som havde skrevet under på Nostalrius petition for at få Legacy servers. Hvis kun disse personer spiller, vil det stadig være et stort spil.

    Jeg kender selv en del som vil spille Classic, men ingen af dem havde hørt om den petition før jeg nævnte det og jeg kendte heller ikke selv til den da den stadig var aktuel.

  9. #7

    Det er altsammen fint.

    – Folk vil savne deres LFG tool.
    – Grafisk er det et helvede.
    – Boss fights er ultra trivielle
    – 40 mands raids er og bliver cancer.
    – classes er på ingen måder balanced

    Jeg har det stadig megastramt med at bringe classic tilbage nu her 15 år efter det var fedt. Der er sket alt for meget på mmo fronten til det vil give mig noget som helst.

    Men så er det godt der er andre som har en anden holdning

  10. Kun i Danmark kan man synes 300.000 mennesker er mange.

    Er ligeglad med om så der var 500.000 aktive spillere efter 1 år, jeg holder stadig på det er en dårlig forretning der er ikke er mandetimerne og besværet værd for Blizzard de kan KUN gøre det her for at imødekomme deres fans og for at være flinke, ja det er fint nok med de ekstra subs, men nu skal de også holde liv i det gamle lort og balancere det og der skal være en support tilknyttet og jeg kunne blive ved.

    Personligt vil jeg hellere de brugte energien på at lave noget nyt, synes det er et rigtig dårligt tegn når de begynder at genoplive gamle spil og sælge dem igen, både WoW men også Warcraft 3…. kom nu ind i kampen og find på noget nyt indenfor Warcraft universet, er der ikke en eneste der har fået en ny ide siden 2004 omkring Warcraft universet.(og nej HS tæller ikke med haha)

  11. #19 Det er satme ikke nemt at stille alle tilfreds.
    Tror du kan finde de første 200 post her på siden hvor folk klager over at spiludviklerne ikke lytter til fans og kun tænker på penge, og nu brokker man sig over dette…. citat “de kan KUN gøre det her for at imødekomme deres fans og for at være flinke”

  12. #21 Ja men er også uenig i alle dem der hyler over de skal genskabe gamle titler, det er et sidespor vi bare ikke skal ud på, remake this and that…. har det sådan lidt been there done that, vi skal videre.

    Og hvis man absolut gerne vil så kan man spille de gamle igen som de er, i hvert fald langt de fleste, er klar over WoW nok er svær uden servere, men hvad er der galt med Warcraft 3 som det er? hvorfor er det behov for at opdatere grafikken i det spil? grafikken har jo aldrig haft en skid betydning før, spild af tid og energi, men så kan man lige score penge på det gamle lort igen, så man slipper for at finde på noget nyt og friskt.

  13. #21 tror du overvurderer hvor dyrt det er for Blizzard. De gjorde det helt sikkert ikke hvis de tabte penge på det.
    Alle de open source private servere er lavet af folk i deres fritid uden adgang til den oprindelige kode, for Blizzard er det noget nemmere at genetablere en gammel version af koden da de har det hele liggende. Så de har sådan set bare skulle give et udvikler hold på 10-30 mand et år meget mere har de næppe haft behov for. Og hvad angår artists osv er det hele vel med originale assets så det er der ikke brugt tid på.

  14. Don’t like it, don’t play it. Lad os andre om at morer os med det så Vi ved hvad vi går ind til, og har spillet private før da. (mange af os)

    I andre bliver ikke snydt for noget, bare fordi vi får Classic igen Stop tuderiet.

  15. #23 Bare af nysgerrighed hvor har du dine tal fra? 10-30 mand og 1 år, og de bare skal hive den gamle kode op fra skuffen? er det bare spekulation eller har du læst det et sted? – Jeg tror du undervurdere hvad det koster at kombinere gamle elementer med nye og supportere og vedligeholde det kontra hvor mange der spiller det om 1 år, men tror du har ret i at de ikke vil gøre det hvis det gav underskud.

    #24 I dont like it and im not gonna play it, og jeg skal nok lade alle der har lyst morer sig alt det de vil, jeg kunne ikke være mere glad på jeres vejene, men jeg har stadig en holdning til remakes og jeg mener bestemt de drager opmærksomhed væk fra andre projekter jeg hellere så de brugte krudt på, men det er blot min personlige mening, enjoy the game fella’s its happening.

  16. #23
    De har måtte oprette et helt seperat team til at håndtere WoW Classic og hvis du ser deres WoW Classic panel fra Blizzcon 2018 igennem, så lyder det ikke til at være en simpel opgave som de bedrog sig ud på.
    Hele panelet landes og er ret spændende, hvis man vil have et lille teknisk behind-The-scenes kig:
    https://youtu.be/hhKkP8LryYM

  17. Hvis de laver en progression server ala EQ’s, så kunne det være mere interessant. At den bare er låst til patch 1.12 er i sig selv ikke specielt godt.

  18. #26 men nu har de brugt krudt på projekter (expansions) i mange år, og der er rigtig mange der er stoppet med wow pga en forkert udvikling. Så hvis de ikke kan finde ud af at hive flere folk ind grundet udvikling, ja så er der kun tilbagevikling

  19. Ser frem til Classic men er enig i det kan virke lidt plat de for tiden bare polerer deres gamle spil lidt og genudgiver dem. Billige penge for Blizzard, men hvis man ser frem til deres næste nye store spil, kan det virke demotiverende.

    De er også gået i “maintenance mode” med Heroes of the Storm for at kunne flytte udviklere til mobilmarkedet. (Yrk!)

  20. Og jeg må da også indrømme at jeg helst havde set en “ny” wow udvidelse med classis specs. Men jeg savner netop at classes ikke har de samme utilities. I dag har ALLE classes stun. I dag har ALLE classes cc. I dag har ALLE classes blink/leap/jump. I dag har ALLE classes hvad alle classes har. Jeg savner fandme at være afhængig af bestemte classes til diverse ting.

    Men igen, det er totalt en smags sag, og heldigvis for mig, bliver classis en realitet som mine kammerater og jeg kun har turde drømme om de sidste mange år.

  21. #26 antallet af udviklere er gætværk – baseret på
    – de kunne holde HotS kørende med 5-10 mand i lang tid (da de holdt op med at gøre mere ud af det).
    – jeg antager at wow classic fra et teknisk perspektiv er en interessant opgave (så de har nok kunnet give opgaven til seniorfolk der er effektive, i modsætning til HotS vedligehold der nok bliver betragte som en røv opgave)
    – diverse open source wow servere er lavet af ganske få mennesker, og størstedelen af arbejdet er i virkeligheden at få stats, quests osv. korrekt (men alt det rå-data har blizzard jo – de har sikkert skulle skrive tools til at konvertere data til den nyere wow server engine, men de har ikke skulle reverse engineere det).
    – gætter på de har en del too

  22. #32 Det er ikke helt rigtigt. Private servere kører den 13 år gamle klient og så har de selv skabt serverside. Classic er det gamle indhold, systemer etc. implementeret i den nye klient og server.

  23. #32 Blizzard har sagt Classic holdet er lille, da de ikke mente det ville gå hurtigere af at smide mange ressourcer det. Hvad de mener med et lille hold kan jeg dog ikke svare på.

  24. Man skal have aktiv subscription for beta adgang. Det er dog ikke sole klart om det er for at være kandidat til en invite eller blot for at logge på når/hvis man får den. Men det er en ret lille og lukket beta det kører. Er mit indtryk det er primært er streamere, content creators, presse, etc. der har fået adgang indtil videre.

    Der kommer nogle stress test perioder hvor jeg vil tro de lukker flere ind.

  25. #24 +1 – Jeg er så klar på slutningen af August! Har ventet længe på det her. Det nuværende WoW siger mig intet, og efter at have spillet på adskillige private servere i tidens løb kan jeg afgjort sige, at meget af magien fortsat er der.
    Jeg foretrækker ganske enkelt så meget fra vanillaudgaven; at grafikken stortset ikke ældes, at communitiet oftest er langt mere sammentømret. Jeg lider (som mange påstår) ikke blot af nostalgi, men har gjort mig nogle praktiske erfaringer; 1.12 patchen er spillet som jeg ganske enkelt vil have det.

    #26 Det er fint du har en holdning til remakes, men hvilke andre projekter så du hellere at Blizzard gav sig i kast med? Deres håbløse satsning på mobilplatformet (you guys have phones – right?) er jo ikke noget der just vækker begejstring blandt flere af vores ligesindede. At de vender tilbage en ældre udgave af et af deres mest succesfulde spil gennem tiden giver for mig fin mening. Jeg forstår godt din pointe overall, men synes netop at Vanilla WoW overordnet set er et skridt i den rigtige retning for Blizzard, der i noget tid har haft nogle mærkelige tiltag efter min mening.

  26. #37 Jeg læste en artikel her for nyligt hvor de snakker om de ikke vil love noget men at de helt sikkert er åbne for at fortsætte ved at udgive gamle exp. OGSÅ.

    Jeg mener bare come on… trykker de reset på wow og så sælger det hele forfra?, de er igang med det samme med Warcraft 3, jeg mener at så længe Blizzard kan malke penge ud af WoW så er der ingen grund til at lave noget nyt, folk køber det samme spil en gang mere.

    Jeg har ikke selv nogen ideer til HVAD de skal lave, men de skal efter min mening bare ikke begynde at tro at det her er det kunderne vil have, så fortsætter de bare med starcraft remake og diablo 1 og 2 og hvor skal det ende?

    Og ja mobilspil er helt sikkert HELLER ikke vejen frem. haha

  27. Classic bliver pisse godt.

    Det er communitiet og universet, som skaber et MMO imo, ikke mere nyt content, konstant.

    Ligesom de fleste andre gode ting i livet, er det rejsen der er gaven og ikke nødvendigvis destinationen.

  28. venter til classic Wrath kommer, det er for sur røv at stå i timevis og vente på party, for så at party splitter op i utide eller spillerne tager 40 min for at være parat, for besværligt men det var fede tider hvor alting føltes at man havde opnået noget godt, hvor i senere udgivelser det bare føltes som noget der skulle overstås hurtigst muligt

  29. #40 Jeg tror LFG systemet netop er en af de moderne ting de vil overføre til classic så vidt jeg kan huske, synes jeg hørte en udvikler sige at de ikke ville byde folk det gamle LFG system, så tror du er ok der.

  30. @NoFaith
    LFG var en af de MEGET udskældte go forhadte ting i TBC som ødelagde communityen. blizzard skulle lave få servere hvor LFG er implementeret, så man frit kan vælge, win/win. blizzard er desværre ikke kreative nok til at finde på sådanne løsninger, de vil altid vælge “1 size fit all” modellen