Oprindeligt var det planen, at Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 skulle udgives i første kvartal af 2020. Det er der desværre nu blevet ændret på, hvilket kan læses i et blogindlæg fra Andy Kipling and Brian Mitsoda på spillets hjemmeside.

De nævner, at spillet ikke skal lanceres for tidligt, hvilket ifølge deres egne ord var tilfældet for det første spil. De ønsker ikke at begå de samme fejl med den længe ventede efterfølger, hvilket har resulteret i beslutningen.

There are some things we wanted to hit under all circumstances when we set out to follow in Bloodlines’ footsteps: A deep, branching storyline; fascinating and amazingly acted characters; the rich universe of the World of Darkness. We firmly believe that we’re on the right track to get you all of this.

On the flip side, there’s the responsibility to avoid some of the issues that plagued the first game, which was famously launched too early. Over the last few months, it became clear that to stick to our original date would risk repeating that mistake. We won’t do that. In the end, everyone working on this game wants to offer you the best Bloodlines 2 we can.

Der var ikke sat en reel udgivelsesdato før, og det er heller ikke tilfældet nu, men vi skal i hvert fald runde den 1. marts 2020, før vi ser udgivelsen af Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2.

6 KOMMENTARER

  1. Det er da et friskt pust at nogen tør gå ud og sige “det er bare ikke godt nok endnu” og så rent faktisk skubber release for at levere et bedre produkt, respekt for det.

    Nu bliver det så bare super akavet hvis det udkommer med store udfordringer alligevel hehe, men lad os håbe det ikke sker.

  2. #4 Jeg synes efterhånden der er mange, der er blevet trygge ved at gøre sådan.
    Nu HAR der også været mange fadæser med spil, der er udgivet for tidligt. Min egen mistanke falder på forretningsmodellen. Dem der sidder og skal score kassen på det, er faktisk komplet ligeglade med selve produktet, bare de får deres penge.
    Brugerne har i høj grad straffet den opførsel og mange franchises har måttet lide gevaldigt. Sjovt nok har det betydet at de udviklere, som nu tager sig tid til at gøre det ordentligt, også står med et bedre salg efterfølgende.
    Det er faktisk lidt fedt at se grådigheden blive straffet på den måde

  3. #5 Jeg er helt enig, det har alt for længe gået ustraffet hen og de mennesker der sidder og kun kigger på profit kan nu endelig se at det ikke betaler sig på den LANGE bane at skide på ens målgruppe for at tjene en hurtig skilling 1 gang, der er langt flere penge i at levere et godt produkt.

    Der er ikke mange tilbage men se nu på Cd Project Red f.eks. Det er et af de få selskaber der er tilbage som har så meget street credit hos gamerne at de kunne udgive hvad som helst og folk ville købe det alene fordi de har lavet det, fordi vi stoler på de levere varen hver eneste gang, hvilket de også gør, den tillid kan man tjene KASSEN på, og det er efter min mening den eneste rigtig måde at langvarigt forblive relevant på gamingmarked.