De er ikke længe siden at Unity og deres game engine mest var til webspil og smartphones. Unity er kommet lang vej siden og seneste tech demo viser, at Unity efterhånden har kræfter nok til meget mere.

Unity blev introduceret på Apples WDC 2005 og i dag er seneste Unity engine (2017.3) tilgængelig på 27 platforme. Unity 5 engine’en var det store gennembrud og affødte bl.a et hav af mere eller mindre inkompetente Steam-titler. Ikke fordi Unity 5 var skidt, men mere pga. den måde som Unity har været i stand til at at gøre spiludvikling noget, som næsten alle kan kaste sig over.

Unity kunne her i forgårs diske op med “Book of the Dead” tech demoen, som viser at der måske ikke er så længe igen før at Unreal Engine, CryEngine, FrostBite, SnowDrop og resten af AAA-grafikmotorerne, kan mærke Unity puste dem i nakken.

Denne seneste demo er lavet af samme hold, som også stod bag The Blacksmith (2015) og Adam fra 2016.

7 KOMMENTARER

  1. Jo virkelig flot, men overforbrug af blur gennem hele filmen – føler jeg har behov for briller.
    Men det kræver nok for meget af maskinen, at stille skarpt med alle de detaljer.

  2. #1 Videoen er hoejst sansynligt prerenderet, saa kan de smide lige saa meget grafik lir paa som de lyster.
    Og hvis man har lidt forstand paa hvordan en render engine virker, vil man vide at tilfoejele af blur, faktisk goer renderingstiderne hoejere, da det er et ekstra lag der kommer oven paa det hele. Derfor vil jeg gaette mig til at den blur er smidt paa fordi de syntes det pynter videoen.

  3. #3
    Du får det til at lyde som om man er tvunget til at bruge én specifik “netcode” når man bruger Unity. Det er ikke tilfældet. Der er absolut intet der forhindrer dig i at have et ligeså godt (eller bedre) netværkslag i et Unity-baseret spil, som i f.eks. Overwatch, CS:GO, osv.