Efter en noget uheldig lækage tidligere i dag, har Ubisoft og Massive Entertainment måtte handle hurtigt og nu officielt annonceret The Division 2.

De er tydeligt at udgiver og udvikler er blevet taget på sengen, da det ikke helt var meningen at annonceringen og afsløringen af The Division 2 skulle være i dag. En hastig livestream på Twitch samt nu en helt officiel pressemeddelelse (samt lidt assets) fra kreativ chef hos Massive, Julian Gerighty, kan du læse herunder.

At Ubisoft nu helt officielt arbejder på toeren, betyder ikke at de slipper The Division endnu. De har også leveret et “roadmap” for The Division og bekræfter at de ikke slipper det (endnu).

Ubisoft lover mere omkring The Division 2 under E3 2018 i juni måned.

What an incredible few years it’s been for the team here at Massive! When we first began work on Tom Clancy’s The Division, we knew we had something special and something we believed in so strongly that we wanted to make sure we got it right. We also knew we couldn’t achieve that goal without your help.

Since the launch of The Division two years ago, we’ve remained focused on this philosophy. We continue to create more opportunities to interact directly with livestreams, ongoing surveys, and social media. We also introduced public test servers as a way of getting immediate feedback before integrating major features and changes into the game. We’ve never stopped wanting to make The Division better and our most recent 1.8 update is a testament to that, as seen from your overwhelming feedback and support.

All of these new features and experiences have made our team better, too. We’re nimbler and better prepared to take action based on feedback. And now, more than ever before, we have a clear vision of what’s important and what continues to make The Division a special experience for so many people. Following our Year 2 anniversary celebration, we’re going to keep supporting that experience with new title updates that will bring new Global Events, Xbox One X enhancements, and more.

That said, we’ve always envisioned the story in the game we launched in 2016 as the beginning chapter in a larger saga, and today we’re excited to share more info about what’s next for The Division universe.

We’re thrilled to announce that we are working on Tom Clancy’s The Division 2, and that development will be led by Massive Entertainment in collaboration with Ubisoft Reflections, Red Storm Entertainment, Ubisoft Annecy, Ubisoft Shanghai and Ubisoft Bucharest. The Division 2 will be powered by an updated version of the Snowdrop engine that enables us to realize our ambitions for the sequel, but more importantly, we’re also taking everything we learned over the past two years and applying it towards the sequel to make sure we get it right.

Part of that means recognizing your commitment to The Division. With that in mind, we’re adding a new type of achievement called “Shields” to the game. Earning them will unlock special rewards in The Division 2 when it launches.

On behalf of all the teams at Ubisoft, we thank you for the support you’ve given us over the past two years, and we hope that our continued work will earn that support for many years to come. We can’t wait to show you what we have in store for The Division 2 at E3 2018 in June. See you then!

Julian Gerighty, Creative Director, Massive Entertainment

24 KOMMENTARER

  1. Det første er en af de spil jeg altid godt har ville spille men aldrig har fået taget mig sammen til. Så måske når 2’eren kommer

  2. Division betaen var SÅ fed, elskede at løbe rundt i dark zone. Spillede 150 timer de første 3-4 uger (sammen med en masse DR brugere – heyhey!) og synes slet ikke det ramte sit potentiale. Ser spændt frem til 2eren.

  3. zzzzzz døde af kedsomhed i The Division. Og fjenderne er groteske bullet sponges. Hvis jeg endelig vil op imod den slags fjender, så er der sku mere spas i noget Gears of War.

    En af de her dage kommer Ubisoft til at kede deres kunder ihjel med deres efterhånden ulidelige skabelon for alle action spil.

  4. Division kunne have været så meget, men blev så lidt.
    For satan jeg syntes det spil var fedt… I starten…
    Der var bare så usædvanligt lidt content og det var så ensformigt at det døde hurtigt.
    Så kom alle hacks/cheats/exploits osv. osv….

    Hvis de skal komme med en 2´er som ikke dør ligeså hurtigt som 1´eren, så skal de satme til at arbejde for sagen.

    Det spil kunne have været så meget… En af de største skuffelser i gaming jeg kan huske tilbage på.

  5. Jeg spillede 1’eren som singleplayer… det var ganske underholdende, og god stemning. Dog var der betydelig forskel på kvaliteten af missionerne. Jeg havde ikke noget imod “bullet sponges”, da det er meget normalt med bosser osv. i et rpg.

  6. Var total vild med spilverdenen, stemningen og det grafiske udtryk. Jeg gik dog meget hurtigt død i super kedelige fjender, dårlige RPG-elementer, og så hele det faktum, at fjenderne kunne suge hundredevis af kugler i deres hoveder, så snart du kom lidt op i level.

    Kombinationen er en realistisk verden, realistiske våben og så et level system fungerede slet ikke for mig. Droppede de alt hvad der hed levels, så skaden var realistisk, når fjenderne blev ramt, ville jeg ELSKE spillet.

    Det er sikkert også derfor, at en eventuel toer ikke kommer til at være noget for mig. Desværre.

    Et Ghost Recon: New York, ville ellers være ekstremt interessant!

  7. Spilstilen i The Division hænger slet ikke sammen med idéen bag spillet, og det har det aldrig gjort. Det burde ha’ været et survival-rpg med MEGET begrænset ammunition og realistisk skade. Det var vel det, alle håbede på, da de så demoen for nogle år siden. Et SVÆRT og realistisk spil.

    Spildt potentiale, og det kommer ikke til at ændre sig i 2’eren.

  8. Det er egentlig interessant at der er mange der er imod at modstanderne er svære at dræbe. På mange måder minder spillet om borderlands eller destiny på den front, men der hører man ikke lige så meget brok. Er det forbundet med den grafiske stil og stemningen at det skal være anderledes?

  9. #14, ja, måske. De går efter ultrarealisme i det grafiske udtryk, og så forventer man (jeg) også, at de gør det i selve gameplayet. Borderlands er fjollet og Destiny er sci-fi, så der er forventningerne nok lidt anderledes.

  10. Jeg synes at etteren er ganske underholdende i singleplayer. Efter betaen ventede jeg dog til at det faldt i pris, da jeg alligevel ikke havde tænkt at spille multiplayerdelen. Jeg anlægger samme strategi ved toeren.

    Efter at have spillet en del bosses, synes jeg egentlig det er ok at de ikke lægger sig ned ved første skud (realistisk eller ej), så længe jeg kan få lov til at angribe dem som jeg vil. Jeg synes nemlig det er fedt at lede efter det bedste sted at lokke dem i baghold.

  11. Er kæmpe fan af The Division… og jeg var ellers en af dem som ikke så frem til spillet. Og købte det lidt pga. kedsomhed da det var tilbud.

    Elsker sp-delen og setting i New York… endgame var slatten på daværende tidspunkt med v1.3. Hvor alle bosser og elites var ultra bulletspongy. Det blev dog fixet… og med v1.8 er det blevet endnu bedre. Kommer dog næppe til at flere timer i The Division… 600+ timer på 2 chars… med mindre de vælger at tilføje noget nyt og interessant til endgame.

    #21
    De sagde at det var et rpg med shooter elementer… ikke omvendt.