Der er rigtig mange som ser frem til på torsdag, hvor Nintendo slipper deres Super Mario Run løs på iOS-devices. Det er dog de færreste, som på forhånd havde forventet, at spillet kræver en konstant internet-forbindelse, men Shigeru Miyamoto bekræfter nu overfor Mashable, at det rent faktisk er tilfældet

Nintendo er bekymret for Marios sikkerhed

Et af de absolutte fedeste ting ved mobilspil er at man kan tage dem med alle vegne. På vej til arbejde, ombord på et fly og andre steder, hvor internet-forbindelser ikke nødvendigvis er tilgængelige. I et interview på Mashable bidrager Shigeru Miyamoto med en række mere eller mindre tynde forklaringer, som alle synes at bunde i Nintendos nærmest paranoide frygt for at deres kære Mario vil blive misbrugt på en platform som ikke er Nintendos egen.

For us, we view our software as being a very important asset for us. And also for consumers who are purchasing the game, we want to make sure that we’re able to offer it to them in a way that the software is secure, and that they’re able to play it in a stable environment.

Android-udgave synes langt væk

Miyamoto forklarer også at spillets tre game-modes er “forbundet”, men det lyder som endnu en noget vag undskyldning. Nintendo, kan som alle andre, synkronisere data, når en internet-forbindelse er tilgængelig. Han forklarer også at sikkerhedshensyn vejede tungt, da valget faldt på Apple som partner. Man skal nok derfor ikke forvente at se Super Mario Run på Android-devices sådan lige med det samme.

We wanted to be able to leverage that network connection with all three of the [Super Mario Run] modes to keep all of the modes functioning together and offering the game in a way that keeps the software secure. This is something that we want to continue to work on as we continue to develop the game.

But actually, the security element is one of the reasons that we decided to go with iPhone and iOS first. So this is just — based on the current development environment — a requirement that’s been built into the game to support security and the fact that the three different modes are connecting to the network and interacting with one another.

Just to be clear: When you say “security,” you mean the risk of piracy, right?

That’s correct.

Unlike our dedicated game devices, the game is not releasing in a limited number of countries. We’re launching in 150 countries and each of those countries has different network environments and things like that. So it was important for us to be able to have it secure for all users.

Der er formodentlig en del som springer fra Super Mario Run nu. Kravet om en konstant internet-forbindelse, og især på et “premium” spil til 80 kr, vidner endnu gang om, at Nintendo ikke helt synes at forstå de nye spilmarkeder. Vil du stadig springe på Super Mario Run nu?

26 KOMMENTARER

  1. Er hele pointed med at installere mobil spil er at man saa har underholdning naar man er on the go saa som fly rejse? Dette er ikke saerlig praktisk.

  2. #7 Jeg svarer på spørgsmålet til sidst i nyheden. Og for mig indebærer det ikke nogle børns iPads. Men hvis vi skal tage det med, så er der vel stadig mulighed for internetdelen fra telefonen. Problem solved.:)

  3. Jeg har absolut ingen problemer med en konstant internet forbindelse og især ikke de 75-80 kr man skal give for spillet. Nintendo har taget den helt rigtige beslutning. Man betaler det hele med det samme og skal ikke døje med dumme reklamer og at man skal vente en time på at spille mere, eller hvad for nogle åndssvage ting der er i “gratis” spil.

  4. Det eneste tidspunkt jeg kan komme på at det bliver et problem, det er når man skal ud og flyve. Eller er i udlandet. Men til dagligdagsbrug som det hovedsageligt skal bruges til, så gør det absolut intet. Og ja, det er super, super lækkert det er betal for det fulde spil.

  5. #8 Det var bare måden du skrev det på… Syntes ikke selv det er helt ligegyldigt… Jeg kan sagtens finde ud af at sætte et hotspot op, det kan de fleste nok på DR. Men spillet appellere til en bred gruppe og jeg vil vædde med langt de fleste ikke kan finde ud af det.

  6. Pokemon GO Kræver ligesom også konstant online, har det forhindret folk? LOL.
    Ja og jeg er klar over at det er et single player spil vi taler om, men jeg hørte aldrig nogen brokke sig
    over kravet til det i Pokemon Go. Og det spil havde krafteme mange millioner af spillere, som spillede
    konstant online!

  7. #13 Så svært er det vist heller ikke at dele internet fra en smartphone. Hvis folk ikke allerede kan finde ud af det, så er det måske på tide, at de lærer det.:)

  8. Men er det ikke en unødvendig gene for et singleplayer spil ?

    At de laver sync af savedata lyder fint nok men at folk ikke kan ta i sommerhus ferie ture eller andet som måske ikke har internet / begrænset adgang så ryger hele mobil delen?

    Hvad sker der egentlig hvis man spiller og mister forbindelse som ved togture?, virker som om det her kan give en del problemer hvis man får smidt en loading/pause/ waiting connection etc hver gang ens telefon skal skifte maste eller bare ikke lige kan få forbindelse.

  9. Det er ligegyldigt og uden betydning 99,99% af tiden.

    Men det havde dog været smartere, hvis man bare skulle være online 1 gang hver 24. time eller noget

  10. Ja hvis man bare skulle være online engang imellem så ok.

    Men syntes sku piraterne får liv at styrer showet på denne måde

    Igen ødelægger de få det for flertallet. Og Nintendo gør det kun værre.

  11. Nå, det udelukker mig så. Jeg spiller aldrig nogensinde et mobilspil derhjemme. Der er kun i toget eller på ferien. Held og lotto med at få konstant internet ombord på De Danske Statsbananer. Og mobilt interwebs på ferie er dælme ikke billigt. Øv.

  12. Fair nok. Jeg tager det kun fra Smørum til Kgs. Nytorv og der spiller det mere eller mindre hele vejen. Lidt et enkelt hul på Herlev. Lad os se hvor meget spillet egentlig kræver. Kan være det ikke er så voldsomt som først antaget.

  13. #24 Kommer helt an på hvordan spillet opfører sig når du mister forbindelsen.

    Ellers et spil jeg så frem til nu det var Nintendo selv samt det ikke var et F2P spil men nu må se hvordan det ender for det kan ende rimlig skidt hvis det er irreterende nok og specielt hvis pirater får lavet en offline udgave.