Det er nu ti år siden eventyret om Cole MacGrath, Infamous, blev udgivet eksklusivt til PlayStation 3. Det er sidenhen blevet til tre hele spil i serien og to spin-offs, hvoraf især Infamous: Second Son virkelig imponerede mig, da det blev udgivet i 2014.

Udvikleren Sucker Punch fejrer jubilæet, ved at dele nogle af de aller første prototyper og ideer fra udviklingsfasen via Twitter. Spillet skulle i første omgang have heddet True Hero man skulle kunne bygge dele af byen op, med henblik på at gøre civilister glade, og så var der mekanikker der skulle understøtte parkour på en motocykel.

Okay, motorcykel-parkour lyder rimelig tjekket, selvom det næppe havde passet ind i det færdige resultat, som alligevel endte med at være yderst fremragende. Vi kan da håbe, at den ide får lov til at blive realiseret i et andet fremtidigt spil. Det giver under alle omstændigheder et spændende indblik i den proces der ligger bag udviklingen af et spil.

Sucker Punch er for tiden travlt optaget af udviklingen af Ghost of Tsushima, som senest imponerede voldsomt ved sidste års E3-messe, med en bragende flot gameplaydemonstration. Jeg vil dog ikke blive ked af, hvis Sucker Punch skulle beslutte sig for, at lave et par remasterede udgaver af de to Infamous-spil fra PlayStation 3-æraen – de kan snildt tåle yderligere en gennemspilning.