Det kan virke yderst provokerende at tilbyde en Legatus Pack DLC til den vanvittige sum af $27.000, når man allerede har tjent over $187 mio. via crowd-funding. Det er dog præcis hvad Star Citizen gør.

Chris Roberts og Roberts Space Industries’ Star Citizen er et spil som få. Her flere år efter at have skovlet uhyrlige summer ind via Kickstarter, er spillet stadig ikke i nærheden af at være færdigt. Der er dog en række ihærdige spillere, som har postet ret store summer i det, hvilket den seneste Legatus Pack bevidner.

Den koster $28.000, og kræver at du allerede har brugt $1.000 dollars på “skibskøb” i Star Citizen. Som Polygon også har opsnappet, har Roberts’ uhyrlige priser efterhånden også fået en del gamere op i det røde felt.

Star Citizen bliver efterhånden betegnet som “vaporware” eller direkte svindel af mange og det er slet ikke en helt urimelig iagttagelse. Spillet er efter 6 års udvikling ikke færdigt, og det er mildest talt rigtig dårlig stil, at kræve så vanvittige beløb for 117 ekstra rumskibe…

25 KOMMENTARER

  1. De har heller ikke tjent over $185 mio. på Kickstarter

    Deres kickstarter hedder helt præcist: $2,134,374

    Men nej. Den får et fåtal op i det røde felt. Især dem som bliver ved med at påstå at spillet er dødt og vil floppe.

  2. Ja, langt de fleste penge de har fået doneret er kommet efter Kickstarteren, for at være præcis.

    Glæder mig til det udkommer i 2014. Bliver forhåbentlig godt.

  3. Spillet bliver aldrig færdigt. De laver hele tiden om på det de allerede har lavet, ergo et skridt frem og to tilbage. Det er lidt som Lucas med den originale trilogy. I hans hovede bliver de aldrig færdige, der er altid noget der kan laves om/bedre. Så glem det spil og deres grådighed. De malker hvad malkes kan og det har de gjort i mange år…

  4. #1

    Det flopper

    Giv det 3 måneder efter release, og så er alle servere tomme og menneskeforladte, undtagen en enkelt eller to, hvor de sidste små par hundrede hardcore fans sidder tilbage og insisterer, at spillet er helt i orden.

    Det er alt for stort og ambitiøst, og vil alt for mange ting på en gang. Det kommer til at falde pladask til jorden, 99% sikkert.

  5. #14: Han skriver 99% sikkert, så han kan nok ikke give dig næste uges lottotal.

    Er dog helt enig med #12, desværre. Havde store forhåbninger da jeg backede det. De er helt forsvundet.

  6. #15

    Jeg er absolut heller ikke uenig. Det er dog altid sjovt når folk beslutter sig for at spå, så skråsikkert, om fremtiden.

    Hele det her forløb med Star Citizen, har været en joke. Forstår ikke at man har smidt SÅ mange penge efter noget der ikke var garanteret. Udelukkende fordi en mand, der en gang, udgav et godt spil, kom stormende ind i rampelyset og annoncerede at han ville gøre det igen.

    Det er åndssvagt mange penge der er hentet ind, uden noget tilsvarende resultat.

  7. #16
    Jeg tør spå skråsikkert fordi jeg har nosser nok til at stå ved det hvis jeg tager fejl, og komme tilbage til den stor Star Citizen release tråd og indrømme jeg tog alvorligt fejl

    Jeg har dog år or erfaring nok på bagen, og set nok spil komme og gå i en håndvending, til at kunne skue forholdsvist præcist når nye projekter er dødsdømt fra fødslen af.

    Star Citizen ringer alle alarmklokker hos mig. Gamers i dag har simpelthen ikke tålmodighed og overskud til den slags spil længere (mig selv inklusivt). For 10-15 år siden kunne det have været stort. I dag er der ikke mange, som er imponeret over spil af den type, og især ikke, hvis det er et spil der ikke er hurtigt og nemt at komme igang med, og med en meget konkret linje for spillerne at følge.

  8. #17 Helt enig med dig, det så imponerende sejt ud hvad de havde planlagt da det kom, men fra hvad jeg har set, så er jeg ikke imponeret indtil videre. De burde efterhånden have leveret en masse, men alt bliver bare skubbet og endnu mere imponerende planer bliver bragt frem.

  9. De skulle have udgivet ‘noget’ og så bygget på. De risikere jo, at det de lavede de første 3-4 år virker håbløst gammeldags når det endelig kommer ud. På den anden side, så mener jeg at de har spurgt deres ‘backers’ om de vil have mere+vente, eller en udgivelse – og så her flertallet altså valgt det første.

    Og de må jo bruge deres penge som de vil. Det er da lidt morsomt at følge med i på sidelinjen, og gør jo ingen skade. Egentligt meget cool, at de rykker grænserne for spiludvikling, uanset om noget rigtigt spil kommer ud af det eller ej.

  10. Kan ikke køre spillet. Backede det tilbage i 2015 og det har aldrig haft mere end 15 fps med alt på low de gange jeg har givet det 5 minutter.

  11. Har været med siden 2013 – forstået på den måde at jeg “støttede” spillet ved at købe det billigste skib man kunne. Har ikke rigtig fuldt med de senere år da jeg som #17 er inde på, ikke længere har tid til spil der tager så lang tid – det er jo en slags Eve/Elite/Wing Commander/noget blandet sammen.

    Med mindre det kommer i en Battle Royal version, så er der sgu nok ingen der gider det

    Edit : til den tid hvor spillet endelig/måske udkommer er der med garanti ingen der gider Battle Royal spil ……

  12. #0 Det bør nævnes at idéen til Legatus pakken ikke kom fra Chris Roberts og hans slæng – det kom fra deres backers.

    Der var simpelthen efterspørgsel efter sådan et “produkt”.

    Jeg synes ikke at man kan klandre udviklerne for at imødekomme dette.

    #6 Jeg har støttet med 100$ tilbage da det kom ud af kickstarter – har ikke tænkt mig at smide mere, men håber at det bliver godt.

  13. #23 korrekt, og ingen er jo tvunget til noget som helst. Dem jeg kender som er backers, har det helt fint med spillet/processen/de penge de bruger.