Eidos Montreal-chef David Anfossi, fortæller at det kommende Shadow of the Tomb Raider vil kunne afvikles i 4K og 60 FPS på Xbox One X. Dertil vil det blive yderligere optimeret på samtlige platforme.

Opdatering: Eidos Montreal har nu trukket i land og fortæller overfor Windows Central, at Shadow of the Tomb Raider ikke kører i 60 FPS og 4K, men 30 FPS i 4K eller 60 FPS i “dynamisk opløsning”. Anfossi skal vist lære at lade være med at overdrive – eller bare helt hold mund.

Shadow of the Tomb Raider will not run 60 FPS while in 4K. To allow for a more customized gameplay experience, the game will include two visual modes: ‘4K Resolution’ which runs in 4K resolution at 30 FPS, and ‘High Resolution’ which is targeting 1080p at 60 FPS. Both modes will feature a wide variety of additional enhancements such as HDR, improved physically-based rendering, hardware tessellation, anisotropic filtering, additional dynamic foliage, and more.

Indtil videre er det meget få konsolspil, som har præsteret at køre i 4K og 60 FPS på konsollerne. Der er en hånd Xbox One X titler, som klarer det, men ellers er der enten kompromisser når det framerate eller opløsning.

Anfossi har talt med Wccftech og afslører bl.a., at Shadow of the Tomb Raider benytter en ny lightning og rendering-engine. Anfossi fortæller dog ikke om det er “native” 4K, eller en mere dynamisk tilgang til det, som de fleste spil benytter sig af. David Anfossi lover også, at spillet vil være det flotteste til dato på Xbox One S.

Du kan se et video-interview herover, hvor Anfossi bl.a. forklarer hvorfor og hvordan Eidos Montreal og ikke Crystal Dynamics har fået det primære ansvar for det næste Tomb Raider-spil. Eidoes Montreal har dog ikke glemt Deus Ex-serien. Med arbejdet på Tomb Raider, skal vi dog nok ikke vente os mere nyt på den front lige med det samme.

Har du ikke allerede været der, kan du se sidste uges officielle præsentation af Shadow of the Tomb Raider, som vil blive udgivet den 14. september til PC, PlayStation 4 og Xbox One.

11 KOMMENTARER

  1. Nååå-men-ææhh.. Er det snart tid til nye konsoller så vi pc-gamere kan få noget ordentligt at kigge på?

    4K 60 fps bør være standard for alle spil i 2018…

  2. #3 100% enig. Og konsollerne er selvfølgelig trendsættende pga. markedsandele.
    Jeg er bare harm fordi jeg ikke får lov at udnytte min 15.000 kr. dyre PC til fulde.

    Lidt ligesom at købe et spritnyt nyt anlæg og sæt højtalere, og så skulle spises af med flade mp3-filer i bitrate 92.. Her har jeg dog flere muligheder i form af CD, vinyl eller deciderede HiFi streaming tjenester.

    Den mulighed savner jeg bare (mere af) på spilfronten.

  3. #5 enig, måske burde konsollerne være lidt dyrere, og så have noget hardware der er bare lidt fremtidssikret. Ellers holder de jo industrien tilbage som det er sket igen og igen, hver konsolgeneration.

  4. Var der nogle der havde regnet med det i første omgang? Det er trods alt en heftig opløsning, hvor selv rigtig gode PC’er kommer til kort i 60fps i nyere titler. Selv med GTX 1070 eller derover, grafikkort som i sig selv koster mere end en konsol.

  5. Det ville nu også være ret weird, hvis den kunne trække 4K 60FPS, når en PC til 15.000 kæmper med netop det.

    4K 30 er cool, hvis det bare er hard locked 30

  6. Okay, hvis det er seriøs rigtig, så har Microsoft et seriøs problem med deres Xbox One.

    Shadow of the Tomb Raider er det næste store “Next Gen” som kommer her i 2018 og hvis Xbox One allerede begynder at have problemer med trække disse tunge spil.

    Så er Xbox One X allerede forældet.

  7. Fuldstændigt ligegyldigt med ægte 4K. På min PS4 Pro tilsluttet 4K tv opskaleres alle spil til 4K og ser brandgodt ud. Fokuser på at levere 60 fps i stedet. I God of Wars performance mode flyver det afsted med tæt på 60 fps og det står stadig knivskarpt pga. opskaleringen. Slår jeg over på ægte 4K, kan jeg knapt nok se forskel.