From Software og deres populære Dark Souls-spil, har medvirket til cementeringen af selve souls-genren. Der er derfor god grund til at holde øje med Sekiro: Shadows Die Twice, hvis man altså er til udfodrende gameplay og utallige nederlag.

I et interview med japanske 4Gamer (tak til Destructoid) har From Softwares president og director Hidetaka Miyazaki, dog understreget at spillet ikke vil fungere på de præmisser, som fans af udviklerhuset ellers kan have vænnet sig til.

Der vil være langt mere fokus på stealth, ligesom man skal tage højde for hvilke kropsdele på fjenden man rammer. Den tidligere hack’n’slash-formel må derfor angiveligt lægges på hylden, hvis man skal overkomme de udfordringer Sekiro: Shadows Die Twice byder på.

Spillet er sat til at udkomme til PC, Xbox One og PlayStation 4 allerede den 22. marts, og gik du glip af gameplay-demonstrationen fra august, kan du se den herunder:

2 KOMMENTARER

  1. Ska blive spändende o se hvor anderledes dette bliver og spille iforhold til Soulsborne spillene. Jeg er dog hamrende hyped og se hva spillet byder på, og det er jo for fedt at spillet kommer til PC og ikke PS exclusive som forventet, så man ikke skal döje med dårlig frame-pacing – som det var i Bloodborne.(forhåbentlig, nu formoder jeg bare at spillet blir som DarkSouls3 er på pc)