From Software har virkelig fundet en gylden formular, med deres unikke gameplay-stil og afsindigt udfordrende spil. Både Dark Souls og Bloodborne har tidligere fået gamere til at kaste controllere gennem lokalet, og seneste udgivelse i form af Sekiro: Shadows Die Twice, lader til også at have ramt plet.

Activision har nu meldt ud, at Sekiro: Shadows Die Twice har solgt intet mindre end to millioner eksemplarer på de første ti dage siden udgivelsen. Blandt de to millioner gamere, er naturligvis også en masse Rushere, som har delt godt ud af erfaringer og indtryk fra spillet i vores forum.

SANTA MONICA, Calif.–(BUSINESS WIRE)–Apr. 11, 2019– Sekiro™: Shadows Die Twice has shinobi-death-blowed its way into fans hearts and the top of the charts! With a “Must-Play” status on Metacritic that only one percent of all games achieve each year1 and 90+ rated review score across all platforms on Metacritic, the highly-anticipated game sold more than 2 million copies worldwide2 across PlayStation, Xbox and PC in less than 10 days.

Sekiro: Shadows Die Twice has brought something very special and unique to Activision’s portfolio of games. It’s been an honor to work with FromSoftware to help introduce a brand-new franchise to gamers around the world,” said Michelle Fonseca, Vice President of Product Management and Marketing at Activision. “The fans have made Sekiro: Shadows Die Twice one of the most incredible game launches of 2019 thus far. The game has performed well on all platforms including PC and we’re excited by the continued support from gamers and critics alike. It has been gratifying to see the enjoyment from fans when they overcome each challenge.”

On launch day, Sekiro: Shadows Die Twice was the #1 viewed game on Twitch. With more than 631 million minutes watched on Twitch during launch weekend, players could not get enough of the intense combat and thrilling opportunity to escape death. The game also had 1.1 billion minutes watched on Twitch within one week.

Jeg er selv yderst begejstret for spillet, selvom jeg godt kan mærke, at mine reflekser slet ikke er skabt til denne genre. Er der nogle af jer, som allerede har gennemført det?

7 KOMMENTARER

  1. #1 hun er til at håndtere! husk de der fyrværkeri-ting kan bruges mod hendes magi

    Personligt sidder jeg lidt fast på en boss, men har så gået nogen andre veje og sidder så fast på en anden boss der istedet

    men så har jeg valgt lige at tage en lille pause med spillet, istedet for at blive frustreret og hade det. har ~60 timers played.

    fantastisk spil – men ja, svært.

  2. Det lykkedes mig endelig at give hende en røvfuld her i morges, så nu er jeg endelig
    kommet videre.
    Jeg synes det er for risky eller unødvendigt at bruge det Fire halløj imod hende, jeg synes det er meget lettere blot at finde ud af hendes combos, og så ellers jump og dogde og parry alt efter hvad hun foretager sig.
    Hun har kun 1 strong ground attack som ikke kan parreres, så den skal man hoppe på. og hendes strong jump attacks, skal man blot dogde. gør man de 3 ting succesfuldt, så er hun egentlig ganske nem.

  3. Det er et godt spil. Det er motherfucking svært, til gengæld så er det en mega rar følelse at slå en boss efter at have danset med denne i ti minutter.
    Personligt synes jeg de 3 første minibosser var sværere end den første rigtige boss. Ham brugte jeg kun ca 10 forsøg på, hvor jeg nok har brugt 30+ på de forrige 3.

    Men hold kæft hvor er følelsen af at danse korrekt med bossen bare helt igennem fantastisk. Deflect, Deflect, Deflect, Firecracker, attack attack, deflect, attack attack, deflect, grappling hook, firecracker, attack, attack, attack, deflect, attack attack, deflect, deflect.

    Jeg er stor fan af souls-spillene, men jeg må indrømme at Sekiro indtil videre er en næsten bedre oplevelse. Det bliver bare ved med at sende fede momenter min vej og jeg kan næsten ikke vente til at komme til boss nummer to.

  4. Hvor ville jeg dog ønske jeg kunne se det sjove i den her type spil, jeg er også gået glip af alle souls spillene og bloodborne fordi jeg simpelt ikke kan finde glæde ved at blive nakket 600.000 gange af det samme mob, og 2 shottet af en almen creep, det er ikke en sjov form for sværhedsgrad for mig personligt.

    Men hvor ville jeg dog ønske det var for jeg kan jo se hvor mange der elsker de her spil, har det lidt som om jeg går glip a noget episk, men kan bare ikke klare det der grind.

  5. NoFaith: Det fede ved Bloodborne, DarkSouls ja.. SoulsBorne spil og nu også Sekiro er, at du bliver straffet for hårdt og kontakt for dine egne fejl. Man skal virkelig tænke og være præcis, hvad man har gang i.. ikke blot slå hjernen fra og storme ind i mobs, fordi så får du prygl

    Det tog mig noget tid, at lære dette og selv i Sekiro tror jeg, at jeg brugte 20 timer på at “lære mig selv” at være tålmodig, spille spillet som defensiv, læse modstanderen du står over for og så slå til det! Når alt dette lykkes, så er det VIRKELIG fedt!

    Tror det sværeste som alle har problemer med, er simpelthen at de er for ivrige og vil bare slå alt ihjel inde for 2 sec og så videre. Sådan er det bare ikke i denne spil genre.

    Giv Sekiro en chance.. det er virkelig fedt og fantastisk følelse, når du endelig nakker den fucking boss du har kæmpet imod de sidste par timer!

    Ens værste modstander i disse spil er sgu dig selv hehe