Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2 har fået en super interessant feature, som du kun får glæde af, hvis du vælger at spille uden minimap.

Rockstar har uden tvivl fyldt ugudeligt mange detaljer i Red Dead Redemption 2. Den seneste afsløring er dog både overraskende og muligvis helt fantastisk for spillere, der elsker at fordybe sig og leve sig ind i spillenes verden. Ifølge et tweet RockstarINTEL vil spillets NPC’ere give dig verbale hints og hjælp til at finde frem, hvis du slår minimappet fra.

Det kan lyde som en mindre detalje. Men i løbet af de sidste par år har trenden gået imod at fjerne det evige kort, som altid har været en fast den af open world spil. Det gør det naturligvis svært at finde rundt, med mindre spillet er designet til IKKE at bruge kortet. Det kan være visuelle hints eller verbale. Og det lyder altså til, at Rockstar har ekstra dialog med i Red Dead Redemption 2, der kun bliver “aktiveret” hvis du deaktiverer kortet. Interessant!

Faktisk har vi lige fået noget lignende i Assassin’s Creed Odyssey, der har en “Explorer Mode”, hvor du ofte selv skal finde frem ved hjælp af hints og i mindre grad ved hjælp af markører. Og det er en super fed ide. Det lyder dog til, at Red Dead Redemption 2 implementerer dette i et endnu større omfang.

Red Dead Redemption 2 er kun 17 dage væk! Spillet udkommer den 26. oktober til PlayStation 4 og Xbox One.

6 KOMMENTARER

  1. #1 Ja, jeg kunne ikke forestille mig, at de fjernede muligheden for at åbne menuen og kortet som altid. Tror blot det er minimappet i HUD-et

    Jeg er giga fan af det her. Spiller fx også i Explorer Mode i AC Odyssey. Det er sgu nice.

  2. Nice. Det lyder super gennemført. Jeg har altid været lidt tilbageholdende med at slå for mange HUD elementer fra da jeg ikke gider bruge min dyrebare gaming tid på at fare forvildet rundt for at finde en eller anden NPC der står og gemmer sig et absurd sted. Men denne her måde tror jeg også er med til at få en til at få en bedre forståelse af verdenen som helhed. Alle de “GPS” funktioner får sgu tit en til helt at glemme at se sig omkring og opdage hvor man bevæger sig hen.

  3. Det er sådan nogle detaljer der gør, at det her spil (ligesom etteren) kan gå hen og blive en decideret perle. Der er ingen grund til, at udviklerne burde gå den ekstra mil, men at de alligevel gør det, viser hvor dedikerede de er.

    Jeg slår i forvejen minimap fra, hvad enten der er tale om Farcry spillene, The Witcher 3, eller GTA. Så for mig er det her ikke bare en gimmick, men en anerkendt tommelfinger op fra Rockstars side til os der netop kan lide at leve os ind i spil – især gennemførte open world spil som jeg regner med der venter os om lidt over to uger – damn hvor bliver det godt!

  4. Interessant tiltag og tanke. Men jeg kan ikke klare mig uden minimap, skal helst vide hvor jeg er, og hvor jeg er på vej hen

  5. Jeg kan godt lide idéen med de verbale hints, det er sgu’ fedt. Så længe man stadig har muligheden for at slå minimap til. Og det siger jeg som en person der har åndssvagt svært ved at finde rundt i 3D spil hvis jeg ikke har et kort eller nogle markører. Min hjerne har simpelthen brug for den visuelle hjælp fordi man jo ikke fysisk drejer rundt når karakteren inde i spillet gør det.

    Jeg tror i hvert fald de i alle spil skal passe på med at lukke folk ude ved at fjerne det helt. For jeg ved, af erfaring, at spil uden markører eller visuelle guides, dem kan jeg simpelthen ikke spille. Jeg fatter hat af hvor jeg er eller hvor jeg skal hen hvis jeg ikke har et kort. Og det er bare mega-irriterende hvis man konstant skal ind og åbne et stort kort op for at finde vej.