Selvom Fortnite napper al opmærksomheden, er PUBG ikke glemt. 400 mio. spillere har nu downloadet spillet, som har rundet et salg på 50 mio. PUBG kan nu købes til nedsat pris for første gang.

Det er måske ganske sigende, at PUBG Corp. netop i disse dage har udsendt en pressemeddelelse, som sætter tal på PlayerUnknown’s BattleGrounds’ bedrifter hidtil. 400 mio. downloads har medført et salg på 50 mio. spil – vel at mærke af et spil som stadig reelt set er i beta.

SANTA MONICA, Calif. — (BUSINESS WIRE) — PUBG Corporation (PUBG Corp.), publishers of the trailblazing battle royale title PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG), announced today that over four-hundred million total players worldwide have played PUBG across all platforms (Steam, kakao, DMM, Xbox One, Mail.Ru, iOS and Android) to date, engaging more than 227 million players monthly, making it one of the most played games in the world. To celebrate the milestone, PUBG will be discounted for the first time on Steam starting today for a limited time, priced at $19.99, welcoming new fans to join the worldwide gaming phenomenon.

De har samtidig sat prisen ned på PUBG med 33%, så det nu kan købes for €19.99 (fremfor €29.99) til og med den 5. juli. Udsalget er nu ganske timet, da det nye Sanhok map ankommer i overmorgen (sammen med et nyt eksklusivt våben).

Der er dog næppe nogen tvivl om, at salget af PUBG er stagneret ganske kraftigt. Ser man på indtjeningen på mobilplatformen har Epic Games Fortnite indtjent $100 mio. på bare 90 dage. iOS-versionen af PUBG har “kun” genereret et salg på $5.2 mio. på de seneste 60 dage. Det er dog klart PC-platformen, hvor PUBG for alvor gør sig.

Fortnite har også så sent som i sidste uge slået seer-rekorden på Twitch, som CS:GO ellers sad på.

3 KOMMENTARER