GrimStar beretter på ESReality, at Robert A. Duffy, id Software programmør, har opdateret sin .plan med information om den første patch til DOOM 3. Patchen er pt. i betatest og kan hentes fra FileShack (17MB). Desuden fortæller Duffy, at DOOM 3 SDK, Linux dedicated server og en singleplayer demo er lige om hjørnet, men id Software afventer færdiggørelsen af patchen, før de frigiver disse. Patchen indeholder en del ændringer – også gameplay-specifikke. Blandt de mere opsigtsvækkende er tvungen brug af bumpmaps, specular maps og shadows i multiplayer – sådan som DOOM 3 er tænkt. I en senere patch vil id Software implementere PunkBuster (anticheat). Nedenfor et kort uddrag af ændringerne, som selvfølgelig er at finde i .Duffys .plan.

  • Bumped damage up on rocket jumping in multiplayer
  • Decreased damage from chaingun to 25 in multiplayer
  • Made r_skipNewAmbient, r_skipSpecular, r_skipBump, and r_shadows cheat protected
  • Made g_fov modifiable in mutiplayer from 90 to 110
  • Fixed frags going negative when over 64. Maxfrags now at 100.

  • 10 KOMMENTARER

    1. syns ik ritti jeg kan finde noet om bedre ydelse generelt, troede jeg var den største grund til den første patch, det og et demo fix så det ik fylder så enormt meget som det gør nu..

    2. #3
      Made r_skipNewAmbient, r_skipSpecular, r_skipBump, and r_shadows cheat protected

      Det der giver i hvert utroligt meget ringere ydelse :>