Capcom har nu vist gameplay af PC-versionen af Monster Hunter: World. Flere synes bekymrede for PC-udgavens tilsyneladende ganske voldsomme hardware-krav.

Der bør være en del af jer, som venter på PC-versionen af Monster Hunter: World. Capcom har nu leveret en early build udgave til udvalgte streamere og medier og der er på den konto, dukket gameplay op fra netop pc-versionen. PC-udgaven ligner til forveksling konsol-versionere, men har flere visuelle features og større grafiske indstillingsmuligheder. Man kan f.eks. slå den “tåge” fra som jeg personligt mener ødelægger HDR-understøttelsen i konsol-versionerne en smule.

Du skal dog være forberedt på at 4K i 60 FPS kræver en ret så kraftig PC. Flere synes at have brokket sig en smule, men Capcoms amerikanske afdeling er gået i dialog med gamerne på ResetEra og forklaret lidt om MT Framework engines fordele – også på PC.

To eliminate interstitial loading during active gameplay, MHW loads the entire level into memory. In addition to managing assets loaded into memory, it keeps track of monster interactions, health status, environment/object changes, manages LOD & object culling, calculates collision detection and physics simulation, and tons of other background telemetry stuff that you don’t see yet requires CPU cycle. This is in addition to supporting any GPU rendering tasks.

While the MT Framework engine has been around for ages, it does a good job in distributing CPU cycles and load-balancing tasks across all available cores and threads. The engine itself is optimized for x86 CPU instruction set, is highly scalable, and loosely speaking, is platform agnostic regardless of PC or console platform so as long as it conforms to the x86 instruction set.

For example, screenshots from the post below shows CPU load per core/thread

Load-tiderne er voldsomt forbedrede fra konsol-udgaven af Monster Hunter World. Du skal dog være opmærksom på at PC-versionen fra starten ikke har alle de tilføjelser og nye monstre, som både PS4 og Xbox One-udgaven har nu. I på torsdag ankommer Behemoth via den fjerde “title update” (en Final Fantasy XIV “cross-over)og det vides ikke om “han” er med, når PC-udgaven lander den 9. august på Steam.

Vi har inkluderet et par Arekkz Gaming YouTube-videoer. 1440p i 60 FPS eller mere bør være overkommeligt for de fleste med en god CPU samt minimum et 1070ti (1080).

Capcom har nu solgt 8 mio. Monster Hunter World spil og det er deres bedst sælgende spil nogensinde.