Warner Bros. og Monolith Productions har nu leveret på det løfte de gav tilbage i april måned og har fjernet loot boxes og mikrobetalinger fra Middle-Earth: Shadow of War.

Her i forgårs ankom den seneste store opdatering til Middle-Earth: Shadow of War og udover de allerede lovede ændringer, er gameplay’et også blevet yderlige forbedret og strømlinet. Monolith bidrog i april måned med et ganske selvransagende blogindlæg, hvor de erkendte at spillets monetariserings-model var forfejlet.

Warner Bros. Interactive Entertainment today released a free game improvement update for Middle-earth™: Shadow of War™, featuring a host of new enhancements and content to provide existing players and newcomers with the best gameplay experience. This robust update brings together a multitude of different elements, including a richer campaign experience, streamlined post-game Epilogue, new player skins and Legendary gear and the removal of the market, in addition to hundreds of other improvements. Below is a short list of the latest changes. To check out the full rundown of content updates, visit: https://community.wbgames.com/t5/Support/bd-p/SOWSupport

Removal of the Market: The market and microtransactions have been completely removed from Shadow of War™. Orcs recruited through Online Vendettas and Ranked Conquests will now be stored in the Garrison, and in-game Mirian can now be used to train, upgrade and customize your personal Orc army.

Changes to the Shadow Wars: Renamed the Epilogue, the post-campaign has been vastly streamlined to include new narration from Shelob, the Witch-king and Dark Talion. Victory in the Epilogue rewards players with the Masks of the Nazgûl, unlocks powerful new abilities to raise the dead, curse enemies and summons more powerful monsters. And players also have the option to continue upgrading and defending their fortresses and army in Mordor after the final credits conclude.

More Ways to Customise & Build Your Character: The follower level cap has now been increased to 80 and the enemy Captain level cap has been increased to 85. Plus, players can level up faster with greater XP rewards for Nemesis Missions, defeating Captains and Online Conquests. New Prestige Skills are available and offer incremental upgrades to skills. Players can also spend Mirian to upgrade gear to current levels by completing the upgrade challenge, and these gear upgrades now allow players to re-roll abilities for the perfect combo.

Nemesis Improvements: There are more Legendary Orcs to encounter, more ways to get Training Orders (incl. Legendary Training Orders) and followers can now surprise players with the occasional gift. And if any followers are too keen to help out and have been stealing kills, there is now the option to turn off the Savior feature in the menu.

New Player Skins: Players can now take the fight to Sauron as Celebrimbor, reliving the first War for Mordor, or battle as Dark Eltariel and Baranor.

7 KOMMENTARER

  1. Jeg var pænt underholdt af forgængeren ME Shadow or Mordor, men jeg sprang denne ellers spændende efterfølger over netop pga lootboxes og mikrobetalinger. Jeg kunne godt være fristet ny til at tage et nyt kig på spillet efter denne opdatering.

  2. Giver ikke en skid for de trækker i land nu så sent henne i forløbet det skulle have været meeeeeeeeget tidligere, de har jo tjent deres penge nu men ellers snedig nok PR stunt til at presse det sidste ud af citronen.

    1. Lav et spil med mikro transaktioner og lootboxes.
    2. vent indtil spillet dør ud.
    3. beklag dine synder og fjern det igen i håb om at de sidste sure kunder nu alligevel bruger deres penge på at købe spillet alligevel.
    4. tænd en stor cigar og grin hele vejen ned til banken.

    Rinse and repeat.

  3. #2 Måske, og dog.

    Jeg var aldrig fristet, eller overvejede bruge 5 øre på microbetalinger i Shadow of War.
    Er der nogen på Dailyrush, der har flået bankbogen på spillets microbetalinger?

    Det kan være der aldrig kom en seriøs indtægt fra Microbetalingerne i første omgang

  4. #3 Nej men den bedste måde at fortælle en spil producent at de IKKE skal gå den vej med deres spil er ved ikke at købe spillet overhoved efter min mening, for hvis der er bare er 1 der bruger penge på det så har de solgt deres spil PLUS tjent på den ene person og hvis bare 1 bruger det kan det vel godt betale sig?

    Men hvis det afholder folk fra at købe spillet i hele taget fordi mikro transaktioner afholder folk fra at købe spillet, så er det pludselig noget man mister på og ikke tjener ekstra på.

    Ved godt det er lidt overdrevet et eksempel men overdrivelse fremmer forståelsen right?

  5. #4 Der går jo udviklingsomkostninger til implementeringen af microtrasations, ligeså koster det også penge at have servere, personel, support, administration, osv til at velligeholde det hele.

    Så der skal en del mere end blot én til at købe microtransactions før det er overskudforretning. Derudover tager man jo også en kalkuleret risiko, da microtransactions afskrækker nogle kunder fra at købe produktet, hvorfor at der skal endnu flere til at købe microtransactions for at dække det økonomiske tab, der sker i tabt salg herved. Så er der ridserne i lakken, der opstår i ens brand både for IP’en (ME) og studiet (WB), som skal overvejes da det kan have betydning på den lange bane. Så det er lidt en kompleks størrelse.

    Når det er sagt, så har jeg intet problem med at købe spillet nu. De har ændret spillet til hvad det burde have været fra starten og det har jeg det fint med og det tiltag vil jeg gerne støtte. Jeg ser det ikke som du ser det i #2 og jeg derved som en idiot belønner dem efter de har malket koen.

    Det kan naturligvis sagtens forholde sig sådan, men på nuværende tidspunkt ser jeg det som, at belønne dem for, at været komme på fornuftens og forbrugernes side. Hvilket argument der er korrekt i den sammenhæng er lidt spekulation, som jeg ser det og jeg mener, at det må fremtiden vise ved deres næste spil mht microtransactions. Vender de på en terklerken igen og implementere microtransations igen, så er studiet naturligvis dødt for mig.

    Indtil da kan jeg nu godt nyde spillet. Jeg finder det ret undeholdende – særligt til de sølle ca 125 kr. jeg pungede ud.

  6. #5 Ja og det er du også i din fulde ret til og det er helt fair at være af en anden overbevisning.

    Det er jo det der skaber debatter, for mig har det også været svært da jeg virkelig godt kan lide det første og har set frem til det her, men jeg er i en totalt anti microtransactions / loot boxes mode for tiden da jeg mener det ødelægger gaming.

    Jeg nægter at støtte selskaber der udøver det, også selvom de fortryder det senere, det tog simpelthen aaaaalt for lang tid før de “så lyset” jeg køber simpelthen ikke at de tilfældigvis er kommet på bedre tanke nu her så lang tid efter hvor spillet er totalt dødt for mersalg, det stinker af et stort kæmpe “last effort” PR. stunt fo