Insomniac Games har ladet vente på sig med en egentlig gameplay af Marvel’s Spider-man, men det blev endelig realiseret under PlayStations E3-konference.

Kampsystemet bærer tydeligt præg af, at være inspireret af den formular som blev startet af Batman: Arkham-spillene. Insomniac har dog sat sit eget præg på mekanikkerne, ved at gøre Spider-man næsten flyvende i sine bevægelser; noget som Insomniac er både berømte og berygtede for at have rigtig godt styr på.

Måden hvorpå Spider-man svinger sig igennem lokalet, og bruger både vægge og inventar til at tæve sine modstandere, ser helt fantastisk ud. Endnu bedre er dog, at Insomniac lader til at have fanget måden, hvorpå Spider-man svinger sig i sit net. Det ser legende let og ubesværet ud, og særligt denne følelse er helt essentiel for at skabe et solidt Spider-man spil.

Præsentationen bød også på adskillige ikoniske skurke, heriblandt Rhino og Scorpion, men der afsluttes med noget af en cliffhanger, som vi nok ikke bliver klogere på, før spillet udgives eksklusivt til PlayStation 4 den 7. september.

James Stevenson, som er Community Lead hos Insomniac Games, har bidraget med nogle ord om arbejdet med Marvel’s Spider-man på PlayStation-bloggen, som du sagtens kan være bekendt at læse.