Konami har nu sat en stopper for den uofficielle PC portering af Silent Hills P.T, men har samtidig tilbudt den 17-årige mod-udvikler en praktikplads.

Silent Hills P.T (playable teaser) var blandt Hideo Kojimas sidste projekter inden han forlod Konami. Efter Kojimas højt profilerede afgang, tog Konami P.T. ned fra PlayStation Store og siden har det ikke været tilgængeligt.

En 17-årig udvikler fik et ventet opkald fra Konami, men samtalen viste sig ikke at være helt så skræmmende som forventet. Han blev bedt om at fjerne sin næsten færdige version af Silent Hills P.T. PC remake’en, men ikke uden også at få lidt igen. Konami kunne havde sendt ham en stævning og klaret sagen på den hårde måde, men gjorde i stedet for den 17-årige, som går under navnet Qimsar på Reddit, opmærksom på, at de har fulgt interessant med i hans lille projekt (annonceret for tre uger siden), som dog af rettighedsmæssige årsager ikke kunne forblive “levede”.

Hvad der derefter fulgte, var lidt af en overraskelse. Udover at ville kompensere ham med noget merchandise, tilbød Konami ham en praktikplads og fortalte også, at hans lille projekt havde bidraget med inspiration internt.

Konami har endnu ikke selv officielt bekræftet hændelsen, men du kan læse Qimsars egen fortælling på Game Jolt websitet, hvor den næsten færdige udgave (v0.9.2) af P.T. PC porteringen også var tilgængelig.

He talked to me about what was going to happen after our phone call ended. There was going to be a short-term (within the next 5 or so days?) benefit and a long-term benefit (within the next couple of weeks, months, years). The short-term benefit would be some meeeerrrrrcchhhh (you all already know I spent over 180 hours working on this remake for some merch, amirite?) and some of Konami’s games.

However, the long-term benefit is actually pretty gosh diggily darn nice. It hasn’t been made super official or anything, but a freakin’ internship for me with Konami in which I would do stuff with Konami US, EU, and Japan. Internships tend to turn into jobs fairly often and for a 17-year old who isn’t even a senior in high school just yet, to get this for the very first game project that he’s ever worked on with 6 hours of prior UE4 experience (and a fair amount of Unity experience (35 hours give or take) but that’s irrelevant :P), that’s pretty good.

3 KOMMENTARER