Når et spil runder to år, er det sjældent at der ryddes spalteplads. Guerilla Games fejrer dog at deres fantastiske Horizon Zero Dawn har rundet et salg på 10 millioner eksemplarer, på de to år som spillet har eksisteret.

De fejrer milepælen på PlayStation-bloggen, hvor Managing Director hos Guerilla Games, Herman Hulst, fortæller om om nogle af de lidt mere obskure dele af udviklingsprocessen. For eksempel er der brugt bjæffen fra chihuahuaer til nogle af robotdinoernes lyde, et tidligt robotdesign blev til et easter egg i Killzone 3 og skuespilleren til hovedpersonen Aloy blev fundet ved en tilfældighed.

Indlægget på bloggen inkluderer også billeder af fan art og dygtigt cosplay, så hvis man er interesseret i den slags, er det bestemt værd at klikke sig ind og kigge nærmere.

Stort tillykke til Guerilla Games og Horizon Zero Dawn … og kan vi så få noget info om en efterfølger, tak?!

 

 

1 kommentar

  1. Kamp mod robotter var for fedt. Mod mennesker var det helt horribelt, og exploration var dødsygt og formålsløst. Grafik var mageløst, udendørs, indendørs var det kedeligt.