I mandags bragte vi listen over de 12 spil, der vil være tilgængelige, når Stadia – Googles streamingtjeneste for spil – går i luften i næste uge, nærmere bestemt tirsdag den 19. november. Inden året er omme, finder flere spil vej til den nye platform, og ét af dem er racerspillet GRID fra engelske Codemasters.

GRID udkom til PC, Xbox One og PlayStation 4 tilbage i september i år. Men når spillet udkommer til Stadia, er det faktisk ikke kun en direkte port til den nye platform. I et interview med Wccftech, fortæller Mark Green fra Codemasters, at det på Stadia har været teknisk muligt for dem at tilføje 40-bilers multiplayer. Green udtaler:

Development on any new hardware is always equal parts exciting and interesting. Perhaps the area with the biggest difference was the streaming, but also the ability of Stadia to talk to other Stadia so quickly transforms some ideas around multiplayer – for example developing a whole new mode for GRID Stadia which has 40 cars on track at the same time, something that just isn’t possible with other hardware.

Én af de største bekymringer, som gamerne har omkring Stadia, er hvordan latency og lag vil påvirke spiloplevelsen. Her er Mark Green også positiv:

I mean racing games are particularly sensitive to controller lag and yet I can’t feel any when playing on Stadia, the experience is fantastic.

Det bliver rigtig interessant at følge, hvad udviklerne får ud af de nye muligheder med Googles platform.

Daily Rush besøger Google på mandag for at få noget hands-on tid med Stadia, og vi deler selvfølgelig vores indtryk med jer bagefter.

1 kommentar

  1. Jeg er virkelig spændt på at se, hvordan spiloplevelsen er på Stadia. Det er svært ikke at være skeptisk når andre streaming ikke har leveret. Omvendt så tænker jeg, at det Google som står bag og det ligner at de har overbevist nogle ret store spiludgivere.

    Glæder mig til at læse vores hands-on oplevelse på mandag.