Quake Champions gameplay trailer vækker gode minder

14

QuakeCon er nu i gang i Dallas, Texas. id Software og Bethesda Softworks spilder ikke tiden har har nu udsendt den første trailer med gameplay glimt fra det kommende Quake Champions.

Middelmådig grafik med lækker fysik

Den 1.17 minutter lange trailer er måske kort, men den giver stadig en mundvands-provokerende forsmag af et spil, som i den grad synes at vække minder om hvad id Software var allerbedst til. Har du spillet Quake 2, Quake 3 Arena og senest Quake Live, er du godt klar over at id Software kan noget helt særligt, når det gælder fysikken og “feel” i FPS-spil.

Masser af rocket-jumping, weapon-swtiching og mere godt som vi kender det.

Kan du kende banen?

Den alt for korte trailer byder på et par glimt, som de skarpe vil kunne genkende. Elementer af The Camping Grounds (Q3DM6) synes bestemt at være med i en revideret udgave. Skulle id Software genbruge nogle af de klassiske baner, håber undertegnede at The Edge (Q2DM1) finder vej til spillet.

quake-champions

De har allerede slået tonen an med deres glimrende DOOM, og til trods for at Quake Champions vil gøre brug af moderigtige “hero classes”, synes traileren på helt rette spor.

Men se selv traileren her over. Vi ser frem til mere Quake Champions i de kommende dage.

14 KOMMENTARER

  1. Men hvis det er class baseret og man er lidt til fastsatte våben og der ikke er wespon pickup fjerner det IMO meget af den strategi som var i 1v1 og TDM, og det begrænser også spillere af hvad de kan gøre (hvis det fx. Ikke er muligt at have railgun og rocket launchet samtidigt). Så ja, traileren ligner quake men jeg er nu spændt på at høre mere om det i detaljer 😃

  2. Tim Willits som har lavet baner til de første tre Quake spil er med på holdet. Så vi skal nok få nogle fede level design og nogle gode remake af de gamle.

    Som benævnte kunne det være fedt igen at prøve The Edge igen. Personlig kunne jeg nu bedre lide Q2DM3 (The Frag Pipe).

  3. Håber der er pickups ellers kan det næsten være lige meget

    Ligner det ikke ret meget at der kunne ligge en rocket launcher på den røde klat på gulvet @ https://dl.dropboxusercontent.com/u/1733380/quake-cham.png (rød klat + rød rocketl i hånden).

  4. Håber det er som Q3 Rocket Arena uden Pickups, eller der i hver fald er et game mod som Q3RA.
    Der var det sq bare skills og ikke noget med en ownede fordi han lige fik den bedre armor

  5. #7 Nu kan jeg også godt lide rocket Arena så håber da også det kommer, men det var netop strategien i, at man ikke tilfældigt får de forskellige våben eller armors. Man kæmper om map control og skal on the fly huske spawn tider på armors, health, Power ups og weapons ud fra hvornår de sidst er samlet op. Har man ikke map control forsøger man at se eller hører hvornår items samles op så man kan at angribe dem næste gang. Det var IMO det strategiske aspekt som ikke er statisktkombinere med farten og movement via den specielle fysik og de muligheder våben gav som rocket jumps, plasma jumps osv. Som gav Quake kæmpe dybde og skill potentiale. Der var mange måder at dominere spillet på, og det var ikke nødvendigvis bare rå aim som vandt det for dig. Så jeg krydser fingre for at det bibeholdes i en Game mode og det bliver vist senere.

  6. Åh ja, @zwartz_afk, hvis bare jeg havde. Det kom vist fra et klip med Tim Willits på Esreality.com, hvor han sagde, at våben og armors er pickups som vi kender det fra Quake. Jeg skal nok lede efter det!

  7. @cenek tak – det ville jeg sætte pris på, for jeg er nemlig lidt “Meh” omkring det lige nu, da jeg fik indtrykket af det var en herobased shooter lidt ala. Overwatch.