EA DICE kunne i går bekræfte at den fjerde udvidelse / DLC til Battlefield 1, Apocalypse, vil indfinde sig i næste måned.

Apocalypse bidrager bl.a. med yderligere 5 multiplayer maps:

Adding five multiplayer maps to the mix, including the bloody, muddy hell of Passchendaele and the Austro-Italian clash of Caporetto that portray, these are two of the most infamous battles of World War 1. The scenic wheat fields by River Somme transform into a nightmare after devastating artillery barrages. On London Calling and Razor’s Edge maps, players can live out their dogfight fantasies in aerial combat, including mastering the skies in the new Air Assault game mode. Players will also get their hands on new vehicles, weapons, and gadgets, along with new ranks, Service Assignments, Specializations, and Dog Tags.

EA DICE tilføjede i mandags en lille oversigt over hvad det kommende år bringer til Battlefield 1 og mere specifikt i går angående Apocalypse. Det vides ikke præcis hvornår i næste måned det slippes løs, men premium pass-købere (hold nu op EA!) får først adgang.

4 KOMMENTARER

  1. @phonetic du skælder ud EA over Premium Pass. Jeg synes nu efterhånden det er en ret OK løsning på spilindustriens gennemgående indtjeningsproblemer. Hvis alternativet er loot boxes og løstilkøb af x og y våben/gadgets for at få en ok spil oplevelse, så stiller jeg mig tilfreds.

    Det høres fra efterhånden flere sider, at den fastlåste “30 $” pris for et spil, simpelt hen ikke er holdbart for udviklingen af de helt store AAA titler. Så hvis vi gamere ikke er villige til at hoste noget mere op, når spillet købes, så må Premium Pass imo være en af de mere spiselige veje frem.

  2. #1 Problemet med Premium er bare du ikke har nogen ide om der bliver leveret noget godt og hvis de har tjent hvad de ville med salg af premium så kan de os vælge at levere absolut minimum med så lidt folk som overhovedet muligt det er trods alt EA.
    Premium fungere os som noget kickstarter der er et gamble for brugerne og selvom muligheden er der for at købe de enkelte dlc hvis man kun vil købe de “gode” dlc’er så vil det være svært at finde servere med kun de dlc’er man har købt.

    Vi skal finde en måde at komme tilbage til mods / map editor tiden.

  3. #2 Den kommer næppe fra en AAA udgiver som EA.

    Bare prisudviklingen alene, gør at et spil der kostede 399,- i 2000, burde koste 534,- (Tak til Dansk Statistik; https://www.dst.dk/da/Statistik/emner/priser-og-forbrug/forbrugerpriser/forbrugerprisindeks)

    Derudover har Battlefield serien altid haft udvidelser, så den total sum af spillet i spillets levetid er højere. Battlefield 2 havde én udvidelse og to booster packs, så den samlede sum for spillet var nok over de 1000DKK dengang. (Jeg syntes at kunne huske jeg gav 179 for Euro Force). Premium/Season Passes har overtaget den rolle som expansions har haft for serien tidligere.

    Du har selvfølgelig ret i at Season passes kan være et hit eller et miss. Jeg har f.eks. ikke spillet ret meget af det indhold jeg har købt til Battlefield 1, primært fordi jeg ikke rigtigt spiller det mere. (Battlefield 4 var bedre balanceret syntes jeg. Det er mega lamt at klasserne igen skal restriktives på våben, så det ser jeg frem til de ændrer igen i den næste udgave.) – så man kunne jo sige det var spildte penge for mig at købe Ultimate edition.

    Men derfra og så til at sige at mods/Map editors er løsningen, det er nostalgien der taler – Spil udvikling i dag er meget stort og mega dyrt – vi som forbrugere kommer ikke til både at have et meget højt teknisk niveau, og samtidig have det billigt.

    Det er den gode gamle; “It can be fast, it can be cheap, it can be good – pick two.” meme vi er ude i her.

  4. Undre mig over de ikke har lavet en trailer, enten som en mindre cinematic eller optaget fra ingame. Det hjaelper typisk paa hypen og giver lidt fan service ogsaa. Det noget jeg synes Dice generelt er ret sparsom med.
    Det kan selvfolgelige ogsaa blot vaere mig der er blind, og ikke har opdaget den endnu.