EA & DICE lancerede i går version 2.0 af Star Wars Battlefront 2. Væk er loot boxes som påvirker gameplay. Samtlige karakterer er nu tilgængelige og mange andre ændringer.

Electronic Arts fik i den grad kærligheden at føle i efteråret, da de lancerede Star Wars: Battlefront 2. Spillets progression system var gemt bag en betalings-mur og progressen-systemet lugtede så langt væk af smutveje for betalingsvillige gamere.

I går ankom så den store 2.0 patch, som stort set gør op med alt det som var så forkert. Loot boxes er udelukkende kosmetiske, man kan ikke længere købe sig til abilities, og samtlige af spillets karakterer er tilgængelige. Med andre ord, skal du nu spille for progression.

EA DICE beskrev de mange ændringer i et blogindlæg og har i dag bidraget med de fulde release-notes til patch 2.0.

Var du blandt de som opgav spillet i efteråret, kan det måske være en ide at genopleve nu i den form som det skulle have haft oprindeligt.

9 KOMMENTARER

  1. Nu har jeg ikke spillet det, men har fulgt lidt med i dramaet, men det manglede også bare at de fjerne det købe pis fra spil.

    Tænker tit over hvorfor gaming ikke er sjovt længere, på grund af det købe pis i spil:-/

  2. Eneste mangel det spil har er en realistisk fordeling af teams. Det kan være HARDCORE elites mod noobs…..ingen spørgsmålstegn ved det…….DET pisser mig af. Gider hverken at vinde alt eller tabe alt. Begge hold skal have en fair/realistisk chance.

  3. Forhelvede… Jeg elsker Star Wars og de gamle Battlefront spil. Jeg har ikke spillet nogle af de nye, selvom jeg da har lyst… Men jeg har ærlig talt ikke lyst til, at kaste penge efter EA. Gaming er jo ved at stikke helt af. Jeg ser spil, som en form for kunst… Desværre er kunsten blevet en pengemaskine, hvor det for flere udviklere handler om, at lave den bedste pengemaskine og ikke det bedste spil.
    Tænk, hvis filmindustrien begyndte på samme nummer… Kunne lige forstille mig en DVD, hvor alle skuespillerer samt deres stemmer er slørret til at starte med. Så kan du unlocke skuespillerne og deres voice, ved at se filmen eller dele den med dine venner. For at unlocke hele filmen, skal du kun se filmen 1635 gange. Du kan også betale $$$, for at unlocke filmen helt. Pris: 250,- for filmen og 6430,- for at unlocke hele filmen drømmeverden!

  4. jeg opgav spillet af samme grund som jeg opgiver alle de andre skyde spil. de er for kedelige i længden. jeg har brug for progress spil og ikke noget der nulstiller efter en kamp.

  5. Jeg er enig med #3 i at gaming er blevet for meget penge og for lidt kærlighed til “kunsten”. Jeg er normalt ikke så meget til SCIFI RGPs, men forstil jer hvad et firma som CDPR kunne have gjort med rettighederne til et single open world STAR WARS RPG. I stedet er vi stuck med EA og deres *games as services* malkemaskine.

  6. #6 Yep. CDPR er jo kommet langt med deres fokus på kvalitet. I stedet for, at bruge X antal millioner på, at udvikle et åndsvagt lootbox sytem eller en ligegyldig in-game store..

  7. Var ikke fan af SW:BF1
    Så, jeg var meget i tvivl, men har købt det nu her hvor det var på tilbud på Origin. Har ikke fortrudt det, det er ret sjovt faktisk.