id Software og Bethesda har sparket QuakeCon 2018 i gang med en “keynote”, hvor bl.a. det kommende DOOM Eternal blev luftet med den første gameplay fremvisning.

Opdatering 11/8 kl. 06.00: Bethesda har nu sluppet en redigeret video løs af selve DOOM Eternal gameplay demoen fra deres QuakeCon 2018 keynote og vi har skiftet videoen ud med den nye herover. Vil du se eller gense hele keynote’en, kan den ses her.

QuakeCon 2018 er nu i gang og missede du “åbningstalen” eller keynote’en, gik du også glip af den første demonstration af DOOM Eternal. QuakeCon kan følges via Bethesdas Twitch-kanal, men selve keynote’en er nu også landet på YouTube.

De første 2on2 kampe i Quake Champions turneringen er startet kl. 20.00 og finalerne forventes afviklet ved midnatstid i morgen. Du kan følge kampene på Quake Champions Twitch-kanalen her.

Nå ja, start videoen herover (vi har spolet frem til 1 time og 16 minutter inde), hvis du vil se hvad der er i vente, når DOOM Eternal ankommer. Der blev også vist mere Quake Champions og også RAGE 2.

DOOM var et af årets bedste spil i 2016 og DOOM Eternal tegner til at blive mindst ligeså godt.

Switch-ejerne kan også godt begynde at glæde sig. Bethesda og Panic Button har bekræftet, at DOOM Eternal også vil indfinde sig på Nintendos konsol.

24 KOMMENTARER

  1. #13 Ahhh med mindst 3 år imellem DOOM 2016 og DOOM Eternal er det ikke lige en “hurtig” opfølger

    Fra det originale DOOM til DOOM: Hell on earth var der kun 9 måneder. Dét var til gengæld en hurtig opfølger, som du rigtig nok skriver!

  2. Det ser vildt ud!
    Skal helt sikkert købes.

    Og nu med nye CPUer fra Intel og GPU fra nVidia – så er der ny rig klar til det her spil!

  3. #17 Hvis det er lige så veloptimeret som DOOM 2016 lover det i hvert fald godt … især på ny hardware

    Er igang med DOOM 2016 i 4K Ultra og trækker super mange FPS. Det er så lækkert!

  4. #15 Tre år er en jævnt hurtig turnaround for et softwarehus, hvis “tentpole”-titler siden Quake III har haft fem til syv år til at ligge og simre. De ni måneder mellem Doom og Doom II var ikke langt hurtigere end normen i midten af 90’erne. Der er fx også kun 13 mdr. mellem hhv Warcraft og Warcraft II og 14 mdr. mellem Command & Conquer og Red Alert. Tingene gik bare lidt hurtigere på den tid.

    Quake III: 1999
    Doom 3: 2004
    Rage: 2011
    Doom: 2016

    Herimellem selvfølgelig en masse mobil-lal og småtitler, men ikke desto mindre…

  5. Jeg syntes allerede det er vildt at se hvad Doom Eternald id Tech 7 motor kan i forhold til DOOM 2016 id Tech 6. Det er bare noget af et spring.