Microsoft har valgt at udsætte udgivelsen af Crackdown 3 til foråret 2018. Spillet skulle ellers være ankommet den 7. november og er en af de få nye titler på den kommende Xbox One X.

Det er ikke fordi Microsoft har mange eksklusive titler klar til lanceringen af Xbox One X her om et par måneder. Microsoft Studios Publishing General Manager Shannon Loftis kunne i går overfor Polygon (gentaget via Twitter) fortælle, at Crackdown 3 ikke ankommer som planlagt den 7. november, men i stedet for nu er tiltænkt en udgivelse i løbet af foråret 2018.

Derved er Forza Motorsport 7 reelt set det eneste “nye” spil som vil blive lanceret med Xbox One X. Den nu yderligere fortyndede spil-portefølje er heller ikke gået GI.biz forbi.

“We’re very excited about Crackdown 3, and so are many fans, and so it’s a difficult call to move the release date,” Loftis said in an email interview with Polygon. “However, we want to make sure to deliver the right game, with the right quality, and at the right time. Crackdown 3 is a hugely ambitious game and we want to ensure we deliver the right experiences all the way through every part of the game, whether that’s campaign, co-op multiplayer or our competitive multiplayer mode, Wrecking Zone. Getting the balance right between the three modes is important, and we are going to take the extra development time to ensure that. Gamers can expect Crackdown 3 in Spring of 2018.”

Forklaringen for forsinkelsen er den “sædvanlige”, hvilket kan undre. Det er ikke fordi Microsoft Studios’ har mange spil i vælten, og med ankomsten af en ny konsol, er det noget som helst ikke skal kunne ske. Det er Reagent Games, Sumo Digital and Cloudgine som er ansvarlige for færdiggørelsen af Crackdown 3. Spillet blev annonceret på E3 2014 og var oprindeligt tiltænkt en udgivelse i efteråret 2016.

4 KOMMENTARER

  1. Det lyder positivt med en udsættelse imo. Jeg frygter ellers lidt det værste for Crackdown 3. Det var et af de spil de slog højt på, da de annoncerede deres always online cloud computing xbox bs. Det må ikke være let at udvikle et spil ud fra sådan et princip. For derefter at skulle lave det hele om, så spillet kan køre offline.

  2. #1: Enig. Har også en stærk fornemmelse af, at det havde været en katastrofe med en en udgivelse som ikke var moden. De seneste par trailers har ikke imponeret overhovedet.