Bungie har, med rette, måtte lægge ryg til megen kritik af deres prioriteter i Destiny 2. Game Director Christopher Barrett lover i et blogindlæg nu færre mikrobetalinger og mere fokus på gameplay-mæssige belønninger.

Især spillets mikrobetalings-hub, Eververse, har været en torn i siden på de fleste spillere. Destiny 2 er gentagende gange blevet kritiseret for at pakke genbrug ind som nyt indhold og balladen har også rullet i forbindelse med indhold, som pludselig ikke var tilgængeligt – hvis ikke man lige brugte lidt flere penge på mere eller mindre tarvelige udvidelser.

Som omtalt indledningsvis, har Christoffer Barrett nu på vegne af Bungie bidraget med en større plan for hvad de har tænkt sig at gøre og især rette på. Er du blandt de som enten spiller Destiny 2 eller er gået i vrede / frustrationer, bør du læse Barretts indlæg.

Personligt kan jeg have en smule ondt af Bungie (Activision), som i lighed med DICE (EA), formodentlig har fået dikteret en monetariserings-strategi ovenfra, som i den grad må føles kreativt demotiverende. 2017 var også året, hvor flere af de store udgivere for alvor fik prøvet grænserne af når det gælder over-malkning af flere store titler.

Det er tydeligt, at store udgivere som Electronic Arts og Activision, nu må revidere deres noget for naive tro på, at de kan levere “games as service” – uden at bidrage med reelt kvalitetsindhold.

2 KOMMENTARER

  1. Inditl de beviser noget, er dere ord tomme.
    De har trådt på deres community hidtil – der er intet, der bevidner, at de har lyst til at ændre retning