Jeg er i disse dage i gang med at uddele og modtage en ordentlig omgang tæsk, i det PlayStation 4-eksklusive Bloodborne. Den ubarmhjertige sværhedsgrad var jeg forberedt på, men spillet har fået mig til at så tvivl, om mine egentlige kundskaber med en Dual Shock 4-controller. Jeg føler det nærmest pinligt, at det skulle tage mig over 8 timer og et utælleligt antal dødsfald, før jeg fik nedlagt spillets første boss. Ikke desto mindre kan jeg dog allerede nu se mig ganske enig i de mange positive anmeldelser, da jeg nu har lært at omfavne nederlagene som vigtige lektier, frem for at tage det som en hån mod mig som spiller. Hvis I endnu ikke har mistet lysten til at leve, så del endelig ud af jeres betragtninger i kommentarerne til denne spiller, og se frem til min anmeldelse i næste uge.

19 KOMMENTARER

  1. Er en giga retard når det gælder en PS4 controller så Bloodborne har virkeligt heller ikke været venlig over for mit blodtryk et par gange. Har vel brugt 10 timer på det nu og er endnu ikke forbi boss nummer to. Men alligevel føler jeg mig godt underholdt og skal da bestemt også sætte fast på boss nummer tre.

    Det eneste der virkelig går mig på er de lange load tider.

  2. Er godt i gang med det, og har nedlagt de første 4 bosser. Den første tog jeg selv, og derefter har jeg coop´et de andre.

    Selvom jeg har gennemført alle Souls spil, kan jeg godt mærke at jeg bliver massivt udfordret i BB, pga det manglede skjold (dvs. 100% block, høj poise). Har fundet et skjold, dog er det så mangelfuldt, at jeg ikke kan bruge det, hvilket understreger hele fokus på offensiv gameplay meget godt

    Derudover virker det hele mere enkelt og begrænset ift. Souls. Savner sku lidt, at skulle tage højde for equipload ift. fatroll. Lvl design virker også ganske godt, fyldt med shortcuts, hvilket altid er nice

    Men alt i alt et glimrende spil indtil videre, som er gange underholdende i coop!

  3. Med mine manglende evne til udfordrende spil, så afholder loadingtiderne mig fra at prøve Bloodborne.

    Eurogamer har målt loadingskærmen hver eneste gang man dør til at vare utrolige 44,4 sekunder og det er bestemt ikke usansynligt at man dør mellem 500 og 1000 gange, hvilket betyder man bruger et sted mellem 6 og 12 TIMER på at se en sort skærm med teksten “BLOODBORNE” skrevet i hvidt.

    Det er på alle måder amatøragtigt, latterligt og uacceptabelt.

  4. Har netop lige fået nedlagt 2nd boss. Men kan kun nikke genkendende til de utallige tæsk jeg har erhvervet mig. Men hvor jeg normalt ville rage quitte, med de utallige gange jeg er død, så er jeg tryllebundet, og kæmper videre Fantastisk spil so far. Men ja, loarding tiderne, kan være en belastning, men det er også det eneste minus, som man må håbe de får fikset i en patch.

  5. #4

    Så vidt jeg kan finde ud af indtil videre, kan man spille det meste at banen sammen, samt gå ind til bossen sammen. Jeg fik at vide, at man ikke kan summune andre, så snart man har nakket bossen for det pågældende område, hvilket minder meget godt om DS, dog kan jeg ikke bekræfte dette.

    Coop er ganske underholdende. PVE bliver _meget_ nemmere, så snart man er 2. Hvor man før kan hænge fast ved en boss i mange forøg, så vil man med 2 spillere opleve, at bossen ofte tages i første forsøg. Det åbner op for at den ene spille hele tid vil kunne backstabbe bossen, når agro er på den anden.

    Det fungerer ved at man ringer med en klokke, som gør at man søger en coop partner til at joine ens spil (op til 3 mener jeg). Dette koster 1 stk. insight, som svarer til humanity fra DS. Hvis man ønsker at joine andres spil, så findes der en klokke man kan købe, hvad enten man ønsker en coop partner, eller hvis an ønsker PVP. Når man ringer med klokken for at få hjælp, spawner der (så vidt jeg har forstået) en bell maiden et sted i banen, som også ringer med en klokke, som inviter PVP spillere. Så der er en risiko for at få en invader i ens spil, når man beder om hjælp Er dog ikke blevet invadet endnu.

  6. Men ja, load tiderne er rimelig trælse. Dette har en øget effekt ift. at blive negativ, når man lige har mistet en masse blood eccos (souls), og man så skal stirre på den sorte skærm så længe

  7. Loading tiden er en af de største negativer i spillet for mig. Jeg sidder pt. fast på 4. boss. Det tager nok 30 sekunder at løbe hen til bossen og få sekunder for mig at dø en pinefuld død. Dvs. jeg bruger næsten 50% af min tid i en loading screen. Det er ikke i orden i 2015.

    Jeg fatter iøvrigt ikke hvordan loading tiden kan være så lang. Mappet ER allerede loadet. Det er sådan set “bare” min character der skal flytets og eventuelle respawns der skal laves?

    Jeg kan forstå en længere loading tid første gang eller hvis man skifter map. Men fandme ikke efter en death og man er på samme map.

  8. #11 de har sagt de laver en patch der skulle hjælpe med loadtider..

    ang. sværhedsgraden, så bliver spillets fjender sværer når i har 15 insight, eller mere. Så hold øje med det

    Jeg har selv klaret.. ehm.. 6 bosser? eller 7? i dont remember.

    Co-OP fungerer ganske fint. du kan bare kun co-op med folk i samme område som dig. så hvis du beder om hjælp i et område hvor der ikk er så mange, så kan du riskiere at vente i en 10 minutter. det skete for mig, da jeg bad om hjælp mod Darkbeast Paarl..

    Så længe der er et “klokkeikon” ved jeres healthbar så er i igang med at søge efter andre. Det tager tid. derudover er der eær formel for co-op i forhold til level forskellen.

    som tommelfinger regel er det vidst en 10-12 levels til forskel, men det er ud fra nogen udregninger fra ens eget level

  9. Har stadig ikke fået fingre i det. Vil vente på en patch ift den sindssyge loading-tid. 45 sekunder per død er ALT ALT ALT for meget, da jeg kommer til at dø sindssygt mange gange.

    Men jeg GLÆDER mig. Helt vildt! Tror jeg kommer til at elske det. Kampsystemet ser langt mere spændende ud end i Dark Souls (jeg elsker det offensive) og grafikken/stemningen er for sindssyg

  10. #13 jeg har løst det ved at sætte den til pc monitor #2.. så browser jeg barer reddit eller DR imens den loader

    Det hænger også mest sammen med at jeg ingen sofa har lige pt. efter jeg er flyttet, og gider simpelthen ikk game på gulvet

  11. #15 Enig, Demons Souls var og er stadig røvhamrende svært. Og det bedste i “serien” IMO. Nok fordi det var så nyt, råt og forbandet udfordrende. Dark Souls 1 og 2 blev nemmere og nemmere. Toeren er alt for nemt, selvom det stadig er ret svært.

    Det ser ud til at Bloodbourne lægger sig mellem Demons Souls og Dark Souls 1. Det er godt!

  12. #15 prøv at samle 15 insight, og ikk brug dem. så har fjenderne lidt mere at byde på. Hvis du synes det skal være sværer

    I dark souls 2 var der også “selvvalgt” sværhedsgrad, istedet for “normal, hard” osv.. igennem den der covenant of champions eller hvad den nu hed.

    Nu ved jeg ikke om den mulighed var med i Demon’s souls, men synes da det er genialt for folk der vil ha en større udfordring. Udover NG+ selvfølgelig

    http://www.craveonline.com/gaming/articles/840309-insight-a-look-at-bloodbornes-dynamic-difficulty-mechanic

  13. lyder da rart at der er komme gang i at udvikle udfordrene spil igen. har ikek ps4 saa kan ikke spille det men jeg ville oenske man vill gaa mere efter at lave et par spil som fa folk elsker fremfor spil som “alle” kan lide.