Vandene er så afgjort delte, når snakken falder på Electronic Arts’ og Biowares Anthem. Nogle af jer er fint tilfredse i vores forum, mens Lars var ganske tilbageholdende i sin anmeldelse.

Bioware er dog helt klar over, at Anthem ikke har fået den respons, som de ellers havde håbet på. Det skriver Biowares General Manager, Casey Hudson, i et blogindlæg:

Whew.  How’s everyone doing out there?  It’s been a wild ride these last few weeks.  On the one hand it’s been a rougher launch than expected.  But then as I think back we also knew that big new online games tend to hit some kind of problem once they go live, so as much as we tested and prepared to make sure everything was ready, we were also ready for the possibility that unexpected issues might arise at launch.  And we continue to be committed to responding to them.

Hudson skriver at der arbejdes på højtryk, for at rette op på de udfordringer spillet døjer med. Han nævner blandt andet spillets stabilitet, loot og progressionendgame-indhold og mere til. Med så mange benævnelser, kan det virke overraskende for gamerne, at Bioware ikke var klar over disse mangler til at starte med.

Hudson forsikrer dog at der er lysere tider i horisonten, og at der ingen intentioner er, om at skalere ned på projektet i dets nuværende tilstand.

As we move through this most difficult period of launching a new game and IP, we are also working on the things that will really show what Anthem is capable of – a series of world events, new story content, and new features, that all build towards the Cataclysm later this spring.

But we understand there is skepticism out there.  We hear the criticisms and doubts.  But we’ll keep going anyway, working hard every day on Anthem – an ever-changing world, constantly improving and growing, and supported well into the future by our team of passionate developers.

Om Bioware kan nå at rette op på manglerne, eller om “for mange” spillere allerede er bakket ud, i en sådan grad at Anthems fremtid bliver for usikker, er nok for tidligt at spå om. Men det er nu en skam, at så stor en satsning fra Electronic Arts og Bioware, ikke nyder den succes man havde håbet på.

15 KOMMENTARER

  1. Når E3 fremvisningen ikke matcher med den endelige version, kan de vel regne ud at spillet ikke lever op til folks forventninger !!??

  2. Anthem blev delayed igen og igen. Alligevel blev en total fuser til sidst.

    Men jeg kan godt forstå hvorfor at Casey Hudson er ked af det, da det er ham som skal forklare EA`s aktionærer hvad de har spildt 6-8 år investeringer på.

    I det mindste har vi Tom Clancy’s The Division 2 nu.

  3. Virkelig en skam, for havde dælme set frem til det spil ud fra E3 videoen. Dog faldt det helt til jorden for mig, da jeg prøvede open beta af det… det var virkelig anti klimaks. Sjældent har et spil skuffet så meget!

    Bliver spændende om der er en spillerbase tilbage, når det er færdigt… havde de nu bare sat “Early Access” predikatet på, så havde den været nemmere at sluge

  4. Er problemet ikke at flere af de store AAA titler på det seneste har været halvfærdige når de er blevet frigivet og derved en kæmpe skuffelse.

    Som #4 skriver – kald det early access og sælg det for 150 kr og så kan man købe det fulde spil, når det er færidgt.

  5. Hvordan gik de fra at lave så polerede spil som Mass Effect, Baldurs Gate, NeverWinter Nights og KotoR til at sende store titler som Mass Effect Andromeda og Anthem ufærdige på markedet?

    Det kan ikke være EA-overtagelsen, for det skete tilbage i 2007. Casey Hudson er også tilbage, men det er måske ikke nok. Jeg kan ikke se det…

  6. Jeg er stadig fan. Jeg synes at Bioware pumper fornuftige opdateringer ud. Den næste patch kommer i næste uge og omfatter bl.a.: Legendary Missions, Elysian Keys til åbning af specielle kister, fjernet forge loading screen, gjort flyvning sjovere og meget mere. Selv PC gamere bliver der kræset for, de får 5 nye FOV sliders og andet grafik support. (kilde: dev stream i går)

  7. Jeg har valgt at følge anmeldelsen herinde hvor man anbefaler at vente til spillet er lavet ordentligt færdigt. Det betyder så jeg kun har set lidt presentations video. Desuden sørger jeg for aldrig at have høje forventninger til noget som helst hvilket så betyder jeg sjældent bliver skuffet. En anden fordel ved at vente længe nok er at man måske er heldig at prisen er lavere. Jeg har f.eks., først fornyligt anskaffet P.R.E.Y.

  8. #6: Du kan regne med, at den første håndfuld ting, de udgav efter EA’s indtog har været påbegyndt flere år inden da, og derfor sikkert har fortsat uden så megen interferens fra EA’s side. Derefter begynder det ret hurtigt at gå ned ad bakke.

  9. Lige kommet nye Nvidia drivere der bl.a. tilføjer DLSS support til Anthem, som skulle booste ydelsen op til 40% ifølge Nvidia….samt en større patch/update til selve spillet!

    Vil lige gøre opmærksom på(særligt hvis du bruger Nvidias Geforce Experience app) at gfx settings i Anthem bliver ændret ved driver opdatering…..ihvertfald hvis du(som jeg) bruger “clean install” når du opgraderer gfx driveren. Og at du skal afslutte spillet og re-loade før at dine egne gfx rettelser er blevet indført tilbage igen. FPS display i hjørnet skal iøvrigt aktiveres via Origin appen inden spillet startes……til dem der ikke ved det og gerne vil eksperimentere lidt med optimale settings!

    #13 Hvis du kan få fat i spillet til en god pris(f.eks. fra folk der har fået spillet via deres RTX gfx køb), og ellers har sat dig ind i hvad spillet tilbyder/går ud på….why wait!