GuitarLars

  • Stabilt og lidt nørdet
    I disse coop-prægede tider, er det vigtigt at kunne kommunikere let og ubesværet med folk på den anden side af planeten. Endnu mere vigtigt er det at dine teammates kan høre dine komm […]

  • Ih, tillykke til os alle sammen!

    Jeg kom faktisk først herind, da @chrism foreslog mig at blive anmelder. Vi diskuterede indimellem anmeldelser og jeg stak ham et par sjove vendinger. Han fandt også ud af at jeg var, og stadig er PC-gamer og mente at Rush’erne godt kunne bruge mig til noget.
    Lige nu sidder jeg så og roder med Mortal Kombat 11…[Læs mere]

  • GuitarLars kommenterede indlægget rushernes iq? i forummet Off-topic 3 uger, 6 dage siden

    “Klassisk” intelligenskvotient er logisk/matematisk. Dette er ganske simpelt fordi den er nemmest at måle objektivt (bemærk: “nemmest” er ikke det samme som “præcis” eller “korrekt”).

    Hvis man går ud fra en mere neurologisk/kognitiv definition, så er høj intelligens at sidestille med at kunne databehandle relativt hurtigt OG komme frem til en ko…[Læs mere]

  • Jeg landede *SPLAT* i Borderlands the Pre-Sequel og fandt ud af at jeg var gået glip af noget!

    Det tog mig da heller ikke længe at investere i et season pass, så jeg kunne få al DLC. Okay, der var noget bras imellem, men ClapTastic Voyage synes jeg faktisk er pænt okay skruet sammen til spillets historie.
    Og så blev jeg selvfølgelig nødt t…[Læs mere]

  • Jeg tror faktisk ikke de kan kræve noget som helst af dig.

    For det første er det deres eget ansvar at afmelde sådanne betalingsaftaler.
    For det andet har du gjort både dem og selskabet opmærksom på forholdet.
    For det tredje har du, mens du påmindede dem om forholdet, påpeget at du også gerne ville have en opgørelse, så du kan betale for din eg…[Læs mere]

  • Det er vist en double whammy for mit vedkommende.
    Derhjemme fik vi en Macintosh Classic i 1990 (tror jeg nok). Den havde hele 2MB RAM og 20 MB harddisk, som vi senere fik opgraderet til det dobbelte! Orv hvad! Endda gik opgraderingen så dårligt, at der kom en skrue ud gennem fronten på maskinen, som lige måtte skæres lidt til. Så fik vi til gengæ…[Læs mere]

  • #14 Jeg “kom til” at lave noget research og valgte at sprede mine kilder ud, for at undgå for meget forudindtagethed. Som anmelder på dette site, vil jeg have mine argumenter i orden, hvis jeg vil sige fra over for at anmelde et spil jeg ellers ser meget frem til!
    Måske kan jeg få nogle af PS4-spillerne til at overtage anmeldelsen, så kan vi i de…[Læs mere]

  • #11 Skulle jeg være helt specifik på mine problemer med Epic Games, så tror jeg det bliver sådan her:
    1 – Spyware. De dataminer endda Steam-filer!
    2 – Datapartnere. De sælger/giver data til nogle temmelig suspekte firmaer i Kina.
    3 – Reklamer. Epic har lav til ingen sammenhæng mellem billeder/videoer og gameplay.
    4 – Brugeranmeldelser. Der e…[Læs mere]

  • #6 Jeg læste en ganske fornuftig analyse af situationen og jeg kan godt se nogle helikopter-perspektiver, der kan hjælpe.

    Personligt: Helt klart, Epic Games er en cancer, jeg vil absolut ikke have det på min computer i sin nuværende inkarnation.

    Som kunde: Valve har siddet som en urørlig mastodont på PC-markedet i alt for mange år. De har no…[Læs mere]

  • #2 Man kan jo fx tage et kig på TrustPilot og se folks erfaringer…
    https://www.trustpilot.com/review/www.epicgames.com

    Jeg håber at skulle anmelde Borderlands 3 her på sitet, men jeg kan godt havne i at hvis det skal ske gennem Epic, så anmelder jeg det simpelthen bare ikke. Så venter jeg hellere til det kommer ud på Steam, køber det og nyd…[Læs mere]

  • #3 Helt enig. Det kan godt være at det er en looter shooter, men der er både humor og historie. At historien er fortalt på sin ganske psykedeliske manér, er absolut ikke et minus.
    Faktisk går den “fjollede” fortællestil virkelig godt i spænd med spillets cell shading-grafik. Og den “fjollede” fortællestil synes jeg giver en fed kontrast til spi…[Læs mere]

  • Jeg kan huske at Gwent ikke gik særlig godt for mig i første gennemspilning af Witcher 3.

    Da jeg så fik fingre i Heart of Stone og Blood and Wine, kunne jeg ikke lade være med at gå i dybden med spillet. Det var sgu top dollar og virkelig godt indrullet i spillets verden! Og ja, så skader det ikke at få fingre i de virkelig fede kort

  • #13 Puha, det ved jeg sgu ikke lige helt! Spørgsmålet er om den skulle programmeres ind i forskellige instanser, som hver har styr på deres område. Hvilke områder der tages i brug, samt hvordan taktikkerne prioriteres, kan da være bestemt af sværhedsgrad og civilisation.

    Det er ihvertfald et langt mere komplekst spil end de andre, så det kun…[Læs mere]

  • #10 Ja, de AI-problemer kan jeg godt genkende. De er bizarre! De er især irriterende, når de skal simulere responser fra mennesker på stor skala. Fx det med tåbelige angreb kan jeg godt nikke genkendende til.

    #11 Netopperlig. Combat AI er virkelig mærkelig, men jeg må indrømme at jeg ikke kan huske at være løbet ind i en AI, som virkelig…[Læs mere]

  • #8 Hvordan ikke ved op eller ned? Har du nogle eksempler? Der er nemlig mange måder hvorpå en AI kan være helt ude at skide, så jeg er nysgerrig på hvordan du mener at Civ VI lider under problemet =)

  • #6 Tak tak, men jeg synes stadig det er pinligt at vi helt har misset Rise And Fall. Øv sgu!
    Men okay, på den lyse side, kom jeg til at opleve begge udvidelser på én gang, hvilket netop føltes som en meget stor og toplækker udvidelse!

  • #1 Damn, den fik vi aldrig nogen kode til! Det er sgu pinligt! Ja hvis det allerede var med, så kan jeg godt se hvad der er galt med anmeldelsen…
    Beklager at jeg ikke er gået i dybden med de nye civs. Jeg kunne godt komme med en alenlang forklaring på hvorfor jeg ikke har nået det, men det ville være spild af din tid. Er det okay med en unds…[Læs mere]

  • Sid Meier og kompagni har ikke ligget på den lade side, så nu kan du potentielt set nyde eller hade deres udvidelse til Civilization VI, nemlig Gathering Storm. Hvis du er fan af serien, men tilfældigvis har op […]

    • Governors, government plazas, golden/dark ages og loyalty var der altså også før Gathering Storm. Det er alt sammen fra Rise and Fall udvidelsen.

      Og anmeldelsen er lidt tynd uden et ord om de nye civilizations synes jeg.

    • Jeg synes det er en ganske fin anmeldelse.

      Jeg har dog et spørgsmål. Støvstorm? Mener du ikke sandstorm?

    • #1 Damn, den fik vi aldrig nogen kode til! Det er sgu pinligt! Ja hvis det allerede var med, så kan jeg godt se hvad der er galt med anmeldelsen…
      Beklager at jeg ikke er gået i dybden med de nye civs. Jeg kunne godt komme med en alenlang forklaring på hvorfor jeg ikke har nået det, men det ville være spild af din tid. Er det okay med en undskyldning? Kan vi eventuelt se nærmere på forskellige civs i en tråd?

      #2 Taktak, jeg er glad for du kan se gennem fingre med de ting jeg tilsyneladende har blanket helt ud på. Og med støvstorm, så oversatte jeg bare “dust storm” direkte. Jeg overvejede sandstorm, jeg har endda også undret mig over at Civ kalder det er “dust storm”. Jeg tænkte “nåmen okay, så siger vi de

    • Jeg ville så gerne holde af det nye civ, men jeg synes simpelthen ikke det er sjovt længere. Europa Universalis 4 har ødelagt det for mig, og er mit nye go-to strategi spil.

    • #3
      Det er helt fint, jeg undrede mig bare. Kunne jo godt være der faktisk var tale om støv – Jeg har ikke udvidelsen, og har ikke tænkt mig at investere i den.

      #4
      Jeg er faktisk helt enig med dig i det synspunkt.

      Det er som om at jeg med alderen rent underholdningsmæssigt er begyndt at søge noget jeg kan fordybe mig i, fremfor noget der bare er rinse and repeat agtigt. CIV er alt for hurtigt til det jeg søger.

      Hvis det stod til mig, så udkæmpede jeg endda gerne slagene i EU4 i en stil ala TW i de gode gamle dage, men sådan et spil findes ikke, og kommer nok heller aldrig til det, da det ville være alt for meget grind for størstedelen af gamere, og specielt for den ung

    • #3 Ingen grund til undskyldning da, så groft var det ikke ment. Det er en fin anmeldelse af de to udvidelser kombineret.

    • #6 Tak tak, men jeg synes stadig det er pinligt at vi helt har misset Rise And Fall. Øv sgu!
      Men okay, på den lyse side, kom jeg til at opleve begge udvidelser på én gang, hvilket netop føltes som en meget stor og toplækker udvidelse!

    • For mig er issuet med VI fortsat; alt for små kort og en AI der slet slet ikke ved hvad der er op eller ned. Muligt at den aldrig (i CIV generelt) har været speciel god – men i VI er det da helt galt.

      Det er pisse træls, da jeg altid har elsket CIV-serien, men jeg afventer VII – og ellers stoppede serien for mig ved V.

    • #8 Hvordan ikke ved op eller ned? Har du nogle eksempler? Der er nemlig mange måder hvorpå en AI kan være helt ude at skide, så jeg er nysgerrig på hvordan du mener at Civ VI lider under problemet =)

    • #9 – det skal lige siges, at jeg har spillet ca. 50 timer ved udgivelsen i sin tid. Muligt at noget er patchet væk – men jeg har oplevet;

      at blive angrebet af en AI med 2-3 byer – jeg havde 5-6. Han angreb med 2 units….ved 2 forskellige byer. Dvs. det “angreb” blev lukket ned i samme turn. Så gik der 5-6 turns hvor jeg sad og ventede på hans militær…..skete ikke en skid. Han anmodede om fred og jeg fik alle hans byer undtagen hovedstaden. Helt uden at have sat 1 fod på hans jord.

      at blive angrebet af en ok hær – næsten miste en by – da de pludselig ud af ingenting “ikke gad” tage den by – hvis forsvar næsten var væk for – bare for at angribe en by længere væk ?!

    • Diplomacy AI er enten forbedret eller noget mere tydeligt i det nye. Hver AI har visse agendaer, og det vil fremgå når du går imod dem. Det svinger stadig voldsomt. Jeg havde Friendship declaration med Holland som nabo, og fik løbende ros for at trade med dem (deres ene agenda). Så bevæger jeg 1 unit i nærheden af deres grænse, hvilket trigger deres “paranoid” agenda, og så erklærer de surprise war.

      Combat AI er for mig det mest latterlige. Det er måske forbedre en lille smule, men beslutningen om en given enhed skal angribe, flygte eller flytte sig er oftest helt håbløst. Ofte vil AI enheder bare cirkle rundt mens man piller dem ned med ranged.

      Men for mig er det aller største AI problem at sværhedsgraden ikke regulerer på AI en skid.

    • #10 Ja, de AI-problemer kan jeg godt genkende. De er bizarre! De er især irriterende, når de skal simulere responser fra mennesker på stor skala. Fx det med tåbelige angreb kan jeg godt nikke genkendende til.

      #11 Netopperlig. Combat AI er virkelig mærkelig, men jeg må indrømme at jeg ikke kan huske at være løbet ind i en AI, som virkelig kan nogle ting. Jeg er bare blevet vant til at “sværere” AI bare skruer op for antallet af ressourcer, antal enhedsordrer per tid samt bredde i anvendelse af enheder/bygninger.

      Måske er det også lige lovlig meget forlangt at en AI skal være reelt kreativ. Den kan trods alt ikke tænke længere end den er programmeret til.

    • Vi har brug for en Civ6 version af DeepMind.

      Tror I den ville kunne være lige så god eller bedre til Civ end til Starcraft og skak og alt muligt andet? Civ minder nok en del mere om skak og Go end om starcraft og DOTA.

    • #13 Puha, det ved jeg sgu ikke lige helt! Spørgsmålet er om den skulle programmeres ind i forskellige instanser, som hver har styr på deres område. Hvilke områder der tages i brug, samt hvordan taktikkerne prioriteres, kan da være bestemt af sværhedsgrad og civilisation.

      Det er ihvertfald et langt mere komplekst spil end de andre, så det kunne faktisk være en spændende udfordring for DeepMinds programmører. Nice idé, der!

    • Forretningside! AI as a service! Så deltager den som var den en almen spiller for alle de spil den kan finde ud af, og så skal spil udviklerne ikke udvikle den del selv!

    • Global opvarmning var allerede en menneskeskabt ting i Civ1

  • Åh ja! Lad det blive en smuk og dejlig port, der gør god brug af moderne hardware og lader os nyde en feeeeeeeeeeeeed historie på den feeeeeeeeeeeeeeede måde!

  • #7 Jeg tror mange havde forudset det, men jeg er glad for at vi fik en kode til redaktionen, så vi kunne kigge det efter i sømmene. Både du, Harkonnen og mange andre har dog (desværre) ret i at man nu om stunder skal grave åndssvagt meget jord for at finde et gram guld…

  • Hent mere