GuitarLars

  • Jeg kan huske at Gwent ikke gik særlig godt for mig i første gennemspilning af Witcher 3.

    Da jeg så fik fingre i Heart of Stone og Blood and Wine, kunne jeg ikke lade være med at gå i dybden med spillet. Det var sgu top dollar og virkelig godt indrullet i spillets verden! Og ja, så skader det ikke at få fingre i de virkelig fede kort

  • #13 Puha, det ved jeg sgu ikke lige helt! Spørgsmålet er om den skulle programmeres ind i forskellige instanser, som hver har styr på deres område. Hvilke områder der tages i brug, samt hvordan taktikkerne prioriteres, kan da være bestemt af sværhedsgrad og civilisation.

    Det er ihvertfald et langt mere komplekst spil end de andre, så det kun…[Læs mere]

  • #10 Ja, de AI-problemer kan jeg godt genkende. De er bizarre! De er især irriterende, når de skal simulere responser fra mennesker på stor skala. Fx det med tåbelige angreb kan jeg godt nikke genkendende til.

    #11 Netopperlig. Combat AI er virkelig mærkelig, men jeg må indrømme at jeg ikke kan huske at være løbet ind i en AI, som virkelig…[Læs mere]

  • #8 Hvordan ikke ved op eller ned? Har du nogle eksempler? Der er nemlig mange måder hvorpå en AI kan være helt ude at skide, så jeg er nysgerrig på hvordan du mener at Civ VI lider under problemet =)

  • #6 Tak tak, men jeg synes stadig det er pinligt at vi helt har misset Rise And Fall. Øv sgu!
    Men okay, på den lyse side, kom jeg til at opleve begge udvidelser på én gang, hvilket netop føltes som en meget stor og toplækker udvidelse!

  • #1 Damn, den fik vi aldrig nogen kode til! Det er sgu pinligt! Ja hvis det allerede var med, så kan jeg godt se hvad der er galt med anmeldelsen…
    Beklager at jeg ikke er gået i dybden med de nye civs. Jeg kunne godt komme med en alenlang forklaring på hvorfor jeg ikke har nået det, men det ville være spild af din tid. Er det okay med en unds…[Læs mere]

  • Sid Meier og kompagni har ikke ligget på den lade side, så nu kan du potentielt set nyde eller hade deres udvidelse til Civilization VI, nemlig Gathering Storm. Hvis du er fan af serien, men tilfældigvis har op […]

    • Governors, government plazas, golden/dark ages og loyalty var der altså også før Gathering Storm. Det er alt sammen fra Rise and Fall udvidelsen.

      Og anmeldelsen er lidt tynd uden et ord om de nye civilizations synes jeg.

    • Jeg synes det er en ganske fin anmeldelse.

      Jeg har dog et spørgsmål. Støvstorm? Mener du ikke sandstorm?

    • #1 Damn, den fik vi aldrig nogen kode til! Det er sgu pinligt! Ja hvis det allerede var med, så kan jeg godt se hvad der er galt med anmeldelsen…
      Beklager at jeg ikke er gået i dybden med de nye civs. Jeg kunne godt komme med en alenlang forklaring på hvorfor jeg ikke har nået det, men det ville være spild af din tid. Er det okay med en undskyldning? Kan vi eventuelt se nærmere på forskellige civs i en tråd?

      #2 Taktak, jeg er glad for du kan se gennem fingre med de ting jeg tilsyneladende har blanket helt ud på. Og med støvstorm, så oversatte jeg bare “dust storm” direkte. Jeg overvejede sandstorm, jeg har endda også undret mig over at Civ kalder det er “dust storm”. Jeg tænkte “nåmen okay, så siger vi de

    • Jeg ville så gerne holde af det nye civ, men jeg synes simpelthen ikke det er sjovt længere. Europa Universalis 4 har ødelagt det for mig, og er mit nye go-to strategi spil.

    • #3
      Det er helt fint, jeg undrede mig bare. Kunne jo godt være der faktisk var tale om støv – Jeg har ikke udvidelsen, og har ikke tænkt mig at investere i den.

      #4
      Jeg er faktisk helt enig med dig i det synspunkt.

      Det er som om at jeg med alderen rent underholdningsmæssigt er begyndt at søge noget jeg kan fordybe mig i, fremfor noget der bare er rinse and repeat agtigt. CIV er alt for hurtigt til det jeg søger.

      Hvis det stod til mig, så udkæmpede jeg endda gerne slagene i EU4 i en stil ala TW i de gode gamle dage, men sådan et spil findes ikke, og kommer nok heller aldrig til det, da det ville være alt for meget grind for størstedelen af gamere, og specielt for den ung

    • #3 Ingen grund til undskyldning da, så groft var det ikke ment. Det er en fin anmeldelse af de to udvidelser kombineret.

    • #6 Tak tak, men jeg synes stadig det er pinligt at vi helt har misset Rise And Fall. Øv sgu!
      Men okay, på den lyse side, kom jeg til at opleve begge udvidelser på én gang, hvilket netop føltes som en meget stor og toplækker udvidelse!

    • For mig er issuet med VI fortsat; alt for små kort og en AI der slet slet ikke ved hvad der er op eller ned. Muligt at den aldrig (i CIV generelt) har været speciel god – men i VI er det da helt galt.

      Det er pisse træls, da jeg altid har elsket CIV-serien, men jeg afventer VII – og ellers stoppede serien for mig ved V.

    • #8 Hvordan ikke ved op eller ned? Har du nogle eksempler? Der er nemlig mange måder hvorpå en AI kan være helt ude at skide, så jeg er nysgerrig på hvordan du mener at Civ VI lider under problemet =)

    • #9 – det skal lige siges, at jeg har spillet ca. 50 timer ved udgivelsen i sin tid. Muligt at noget er patchet væk – men jeg har oplevet;

      at blive angrebet af en AI med 2-3 byer – jeg havde 5-6. Han angreb med 2 units….ved 2 forskellige byer. Dvs. det “angreb” blev lukket ned i samme turn. Så gik der 5-6 turns hvor jeg sad og ventede på hans militær…..skete ikke en skid. Han anmodede om fred og jeg fik alle hans byer undtagen hovedstaden. Helt uden at have sat 1 fod på hans jord.

      at blive angrebet af en ok hær – næsten miste en by – da de pludselig ud af ingenting “ikke gad” tage den by – hvis forsvar næsten var væk for – bare for at angribe en by længere væk ?!

    • Diplomacy AI er enten forbedret eller noget mere tydeligt i det nye. Hver AI har visse agendaer, og det vil fremgå når du går imod dem. Det svinger stadig voldsomt. Jeg havde Friendship declaration med Holland som nabo, og fik løbende ros for at trade med dem (deres ene agenda). Så bevæger jeg 1 unit i nærheden af deres grænse, hvilket trigger deres “paranoid” agenda, og så erklærer de surprise war.

      Combat AI er for mig det mest latterlige. Det er måske forbedre en lille smule, men beslutningen om en given enhed skal angribe, flygte eller flytte sig er oftest helt håbløst. Ofte vil AI enheder bare cirkle rundt mens man piller dem ned med ranged.

      Men for mig er det aller største AI problem at sværhedsgraden ikke regulerer på AI en skid.

    • #10 Ja, de AI-problemer kan jeg godt genkende. De er bizarre! De er især irriterende, når de skal simulere responser fra mennesker på stor skala. Fx det med tåbelige angreb kan jeg godt nikke genkendende til.

      #11 Netopperlig. Combat AI er virkelig mærkelig, men jeg må indrømme at jeg ikke kan huske at være løbet ind i en AI, som virkelig kan nogle ting. Jeg er bare blevet vant til at “sværere” AI bare skruer op for antallet af ressourcer, antal enhedsordrer per tid samt bredde i anvendelse af enheder/bygninger.

      Måske er det også lige lovlig meget forlangt at en AI skal være reelt kreativ. Den kan trods alt ikke tænke længere end den er programmeret til.

    • Vi har brug for en Civ6 version af DeepMind.

      Tror I den ville kunne være lige så god eller bedre til Civ end til Starcraft og skak og alt muligt andet? Civ minder nok en del mere om skak og Go end om starcraft og DOTA.

    • #13 Puha, det ved jeg sgu ikke lige helt! Spørgsmålet er om den skulle programmeres ind i forskellige instanser, som hver har styr på deres område. Hvilke områder der tages i brug, samt hvordan taktikkerne prioriteres, kan da være bestemt af sværhedsgrad og civilisation.

      Det er ihvertfald et langt mere komplekst spil end de andre, så det kunne faktisk være en spændende udfordring for DeepMinds programmører. Nice idé, der!

    • Forretningside! AI as a service! Så deltager den som var den en almen spiller for alle de spil den kan finde ud af, og så skal spil udviklerne ikke udvikle den del selv!

    • Global opvarmning var allerede en menneskeskabt ting i Civ1

  • Åh ja! Lad det blive en smuk og dejlig port, der gør god brug af moderne hardware og lader os nyde en feeeeeeeeeeeeed historie på den feeeeeeeeeeeeeeede måde!

  • #7 Jeg tror mange havde forudset det, men jeg er glad for at vi fik en kode til redaktionen, så vi kunne kigge det efter i sømmene. Både du, Harkonnen og mange andre har dog (desværre) ret i at man nu om stunder skal grave åndssvagt meget jord for at finde et gram guld…

  • #1 Det kan sagtens nævnes, men det fjerner ikke det grundliggende problem: At hverken levels eller loot giver nogen reel fornemmelse af progression. Man når påfaldende hurtigt op på det maximale potentiale i samtlige Javelins og derfra sker der intet.

    #3 Det kunne godt give mening, men her må jeg trække lidt i DR’s opbygning. Ingen af os er lø…[Læs mere]

  • I de forgangne uger har Rusherne og diverse andre haft fingrene i Anthem. Det har bragt sind og pis i kog mange steder og af mange forskellige årsager. Denne stakkels skribent har lagt øje til lidt af hvert og e […]

    • Skal det ikke nævnes at Bioware allerede for 1 uge siden var ude og fortælle at det er en BUG når våben med mindre paper dps dræber mobs hurtigere end en motherfucking BIG spacegun? Spørger da du netop bruger en del spalteplads på at nævne dette

      Min egen mening er desværre også som din, super flot, men for lidt content.

    • #1 Spiller det ikke selv man har de ikke hele tiden sagt at content skal komme løbende ud .. ligesom patches i et mmo?

    • #0 Var det måske en(fremtidig) ide, at gen-anmelde spil som havde den primære kritik centreret omkring, manglende indhold ved release? Tror ikke der er andre medier som har prøvet dette, så kan DR føre an!

      Jeg foreslår i denne sammenhæng, en gen-anmeldelse af “Sea Of Thieves”, som syntes at opfylde kriteriet…..måske der findes andre titler?

      Denne type spil, kunne få deres egen menu-section, der hed noget a la “Spil med for lidt content ved release, men senere blev et ok spil”……der kan sikkert brygges videre på navngivningen, men I ved hvad der menes!

    • Det er en kæmpe flop for både EA og Bioware, men det havde man forudset i flere mdr.

    • #1 Det kan sagtens nævnes, men det fjerner ikke det grundliggende problem: At hverken levels eller loot giver nogen reel fornemmelse af progression. Man når påfaldende hurtigt op på det maximale potentiale i samtlige Javelins og derfra sker der intet.

      #3 Det kunne godt give mening, men her må jeg trække lidt i DR’s opbygning. Ingen af os er lønnede, vi får kun de spil og det gear vi selv anmelder. At spillene netop mangler content ved release, er noget som især @harkonnen har været god til at påpege. Efter at skulle trække mig igennem alle disse flashy releases, for bare at finde ud af at det er ren indpakning og intet indhold, så føler jeg absolut ikke for at skulle rode et spil igennem igen, når udgiverne synes at de har fået nok

    • EA/Bioware har haft deres chance med Anthem.

      Nu er det Ubisoft tur med The Division 2.

    • Tak for anmeldelse.
      Jeg havde set dette komme, da jeg for første gang for langtid siden så ingame af Anthem, man kunne dengang se at det lignede noget som uden på var skabt flot, men indeni ikke havde noget at byde på. Og det viser sig at holde stik.
      Jeg er selv også en sucker for gode historiefortællinger i singleplayer, og det er stort set altid det der er styrende for mine valg af spil – derfor, ingen Anthem til mig, som jeg nu også havde forudset.

    • #7 Jeg tror mange havde forudset det, men jeg er glad for at vi fik en kode til redaktionen, så vi kunne kigge det efter i sømmene. Både du, Harkonnen og mange andre har dog (desværre) ret i at man nu om stunder skal grave åndssvagt meget jord for at finde et gram guld…

  • Ja hvis det spil ikke bare STINKER af historiefortælling, så ved jeg ikke hvad! Nøjsomt!

  • #56 og #55

    Det er ganske muligt. Det ville også være synd, når nu BioWare har leveret så fede ting før. Jeg mener at have læst noget om at de samme problemer er opstået i et hav af firmaer, hvor PR og salg fik “magten” i firmaet.
    Apple og deres forretningsmodel står højt på listen over ramte firmaer og jeg synes det ligner de samme strømning…[Læs mere]

  • #53 Weird! Jeg lavede ellers 1920×1080 screenshots!
    Det kan være jeg har trykket et eller andet forkert da jeg satte dem ind i artiklen. Til mit forsvar vil jeg afsløre at jeg brugte weekenden på meget stærke smertestillende, pga betændelse i kæben =P

    Jeg kan lige klikke rundt i tingene i løbet af weekenden, tak fordi du siger det! =)

  • #9 PS4 er totalt velkomne! Det kunne nok være fornuftigt at pointere hvilken platform man kan findes på… =P

    Jeg er selvfølgelig selv på PC!

  • Fedt, folkens! Jeg tager sgu også lige og adder jer!

    Hvis vi spiller sammen, skal jeg afsløre at jeg mangler headset for tiden. Hvis andre har et og udsteder ordrer, så følger jeg bare trop og gør mit bedste =)

  • #51 Arh, man kan vel godt prøve? Du ved, lave en tråd for dem der synes det er værd at spille og så kan de andre boltre sig i en tråd for dem der vil svine EA generelt og Anthem specifikt?
    Det ville være rart at se Rush’erne respektere en tråds formål og det faktum at man godt kan være uenig, uden at skulle råbe op om det

    Og den tråd kan…[Læs mere]

  • På trods af ekstremt delte meninger om spillet, kunne det stadig være rart at dele tips og tricks, måske ligefrem finde nogle Rush’ere at spille med.
    Derfor vil jeg på det mindeligste bede anti-Anthem’ere om at lade denne tråd være i fred. Det står frit for at oprette en smæde-tråd, men lad os holde tingene adskilt. Okay? Okay!

    Og så kan jeg a…[Læs mere]

  • #10 Muahaha, I see what you did there!

    Og bare rolig, det siger jeg heller ikke. Men jeg kan kun se fordel i at have sine personlige erfaringer med til at “rydde ud” blandt mulighederne. Når jeg selv roder med mus, har jeg da også primært fokus på dem jeg kan se passer ind i mine præferencer, men jeg kan heller ikke lade være med at udøve noget…[Læs mere]

  • #8 Du har alligevel en temmelig specifik liste over design-dele du ønsker på din mus. Det er klart en fordel, når du kigger dig omkring!
    Mine anmeldelser prøver jeg primært at fokusere på om udstyret har funktionaliteten i højsædet. Derefter kommer mine helt egne holdninger til musen i forhold til min helt egen hånd. Dem behøver du aldrig væ…[Læs mere]

  • Hent mere