Chrism

  • Om mindre end 18 døgn udkommer det PlayStation 4-eksklusive Ghost of Tsushima fra amerikanske Sucker Punch Productions. PR-maskinen er kørt i stilling, og det kommer for eksempel til udtryk i den seneste t […]

    • Damn det her kan næsten kun blive rigtig godt! Medmindre din anmeldelse udstråler det modsatte så regner jeg kraftigt med at købe det samme øjeblik det kommer ud.

    • Pre-ordered. Det MÅ blive godt.

  • #2: Mavesure trolls der reviewbombede Metacritic, fordi de ikke brød sig om spillets historie – en holdning der udelukkende var baseret på leaks, og altså ikke deres egen oplevelse af spillet.

  • Det lader til at være et større problem hos Ubisoft:

    https://nordic.ign.com/news/37636/ubisoft-responds-to-sexual-misconduct-allegations-against-its-team-members

    I sagen med Ismail, lader det umiddelbart til, at han selv har valgt at trække sig tilbage, for at få styr på sit familieliv (eller hvad der må være tilbage af det). Om der rent f…[Læs mere]

  • I går blev den seneste Quarterly Update fra Diablo IV-holdet offentliggjort, og der sker mange fremskridt i udviklingen af næste kapitel i det populære action-RPG.

    Holdet har brugt flere dage på at spi […]

    • Octo replied 1 uge siden

      Håber man kan slå det der multi helt fra.
      Irriterende at se andre spille som fx i Assassin Origins – vil spille solo og ikke forstyrres af andre.

    • Fedt, glæder mig til det spil.
      Og de gør i hver fald noget mere ud af at lytte til deres community end de har gjort førhen, så håber på det bedste

    • Det bare surt der kommer til at gå en del tid før det kommer

    • Men hvornår kommer Diablo Immortal? Jeg har en telefon!

    • Ser ellers fint ud. Håber det kommer før end jeg tror… men som Shinzon siger, går nok lang tid endnu.

    • selvfoelgeig gaar der lang tid telefoner skal lige have hestekrafter nok til graffiken

    • #4 grunden til jeg siger det er at de udgiver ikke d4 tæt på shadowlands og det kommer her ved jule tid

    • #4 jeg tror at de blev i tvivl ved sidste Blizzcon om folk rent faktisk har telefoner, så de venter for at være på den sikre side.

    • Det virker positivt, at de lytter og spiltester og viser det frem i tidligt stadie.
      Diablo3 var mere styret af game designere og så released når det var færdigt.
      Hvor D4 virker mere til at inkludere testere osv. i meget højere grad.

      Det er jo også derfor Path of Exile og andre Diablo kloner er blevet populære/gode – fordi de udvikler det over tid som en early-access og derved lærer hvad spillerne vil ha’ .

      Det kan være godt, at have en vision som spil-studie/game designer og gå efter det uden kompromis .. der skabes nye oplevelser. Som Blizzard har fungeret lidt indtil nu. Det er bare meget risikabelt, fordi det virkelig kræver nogle designere der har fingeren på pulsen. D3 var lidt et eksempel på, at visionen ikke helt matchede hvad spillerne ville have.

    • Jeg ville stadig ikke blive voldsomt overrasket, hvis Diablo Immortal bliver droppet igen.

    • #10 Men jeg har en telefon?!

    • At lytte til spillerne har også en bagside, da de oftest ikke er innovative, men bare gerne vil have noget der er polished.

      Jeg synes RPG genren er ved at være overdue til noget innovation. POE har kørt den samme formel de sidste mange expansions og POE2 ser ikke ud til at ændre meget ved det. Det kunne være forfriskende hvis D4 har lidt nytænkning med, synes open world RPG lyder spændende, ingen loading og instances ville ihvertfald være nyt for mig

  • Det virkede som en dårlig aprilsnar, da vi den 1. april kunne fortælle, at QuakeCon 2020 måtte aflyses, grundet coronapandemien. Der er dog fundet en mere distanceringsvenlig løsning i form af “QuakeCon at Hom […]

  • Chrism kommenterede indlægget TLoU2-SPOILER-tråden i forummet Spil 1 uge siden

    #25: Woop woop!!!

  • Biomutant er fløjet under vores radar her på Daily Rush, hvilket virkelig er en skam. Spillet udvikles af svenske Experiment 101, og er et third person action/adventure-spil, med nogle afsindigt bedårende fig […]

    • Det ser da helt utroligt charmerende ud, og helt klart noget jeg skal tjekke mere ud når vi ved mere.

  • #1: Til trods for at jeg ikke har børn, så har jeg det lidt på samme måde. Med et par undtagelser, så er single player-spil med +25 timers indhold bare blevet et “young man’s game”.

  • Ser du frem til Marvel’s Angers fra Crystal Dynamics, så skylder du dig selv, at dykke ned i den seneste præsentation fra spillet. Præsentationen varer lige omkring 25 minutter, og der vises både gameplay fra en […]

    • Er selv blevet en del mere spændt på spillet efter i går. Syntes dog det ikke rigtigt virker til at der sker det store når Thor slår sine fjender med sin hammer, det virker ret plastisk i det. Håber de forbedrer det til den tid, så spillet virker mere troværdigt.

    • For fanden da, @Chrism

      Ved du ikke at det er farligt at få dehydrerede mennesker til at savle så meget i denne varme?

    • Jeg håber de er klar til at sprøjte nye helte ud næsten fra dag 1 af. Classic Avengers med Miss Marvel er mega-gab.

      Men fedt med A.I.M som the big bad.

    • Synes Combat ser lidt tynd ud. Jeg er lidt bange for at ingen af heltene bliver sådan rigtige fede at spille, når der skal være så mange, kontra f.eks Spiderman, hvor der er fokuseret på at lave en rigtigt godt. Vi må se

    • Synes også det ser noget sløvt ud, deres trailere har en masse framerate problemer og deres fravalg af at vise UI elementer gør det meget svært at se om det er noget man vil synes om.

  • Kender du det, at du springer et nydudgivet spil over, fordi du vurderer at du ikke har tiden til at dedikere dig til en hel gennemførsel? Det gør den tidligere chairman for Sony Interactive Entertainment W […]

    • Efter jeg er blevet far, så er det blevet ret utænkeligt, at jeg gennemfører spil, der kræver mere end 20+ timer i langt de fleste tilfælde. 10-15 timer er perfekt, hvis jeg skal have en chance for at komme igennem hele historien.

    • #1: Til trods for at jeg ikke har børn, så har jeg det lidt på samme måde. Med et par undtagelser, så er single player-spil med +25 timers indhold bare blevet et “young man’s game”.

    • Synes ikke jeg kan sige noget alene ud fra timetal.

      Inside/Limbo var fantastiske og var ikke mere end nogle timer.
      Witcher 3 + DLC var fantastisk og var ~145 timer.

      Men tror jeg vil synes at under 12-15 timer er for lidt og at 20-25 er optimalt for et ‘ordinært spil’ for det tager mig noget tid at kommer ind i rytmen og forstå et spil. Hader når de slutter, netop som jeg er kommet igang med diverse tricks, våben og strategier.

    • Jeg vil gerne have spillene er lange – også selvom der er kommet unger til.

      Man spreder det så bare ud over flere måneder.

      Fungerede fint med både AC:Orgins og Witcher 3

      Vil ikke have mindre spil – eller, hvis de skal være mindre med flere DLC, så skal prisen også ned og så er vi lige vidt.

    • Kan rigtigt godt lide når spil er lange, men det betyder så også at når jeg har brugt over 100 timer hver på spil som The Witcher 3 og AC:Odyssey, så får jeg ikke spillet lige så meget af alle mine andre spil. Hvilket jo er ærgeligt.

    • Det kan godt være at prisen næsten er uændret, men der er altså også kommet en del flere kunder til siden.

      Jeg orker ikke mere end 10 timer. Blev aldrig færdig med RDR2. RDR1 klarede jeg også først det sidste af lige inden jeg gik igang med RDR2. Måske jeg tager RDR2 frem igen når RDR3 er klar

    • Shawn Layden er en dinosaurus, det er godt nok at Sony fik ham sparket ud.

    • Syntes 12-15 timer er perfekt….. Orker ofte heller ikke spil på 20+ timer… Med få undtagelser!

    • Kan ikke rigtig sige noget fornuftigt til dette emne.
      ..skulle bare lige prøve/teste Kingdom Come: Deliverance af – INDEN – Jeg (endelig) skulle i gang med Witcher 3…

      240 timer senere (suk)

    • casuals poej.

      men hvis prisen staar i maal med produtket ser jeg intet problem. jeg er bare bange for at det er en unskyldning for at lave spil med mindre indhold.

    • “In my experience in 25 years of video gaming, the price of a game has never changed. It’s been $59.99 since I started in this business. But the cost of games has gone up 10X, building them. If you don’t have elasticity on the price point, but you have huge volatility on the cost line, the model becomes more difficult. This generation is going to see those two imperatives collide.”

      Det er rigtig nok.

      Vi ser da også nogen mindre spil koste 20, 30 eller 40 euro, inde på steam fx.

      Men de har jo også fået MANGE flere kunder…

      steam har eksempelvis fået over 3 x så mange brugere i dag, som de havde i 2012

      Og hvis du sælger flere spil, til den samme pris, så tjener du jo også dine penge hjem igen. Et af de dyreste spil nogensinde har jo været GTA

    • aloC replied 1 uge siden

      Altså jeg er faktisk ret enig med manden. Siger ikke ALLE spil skal være 10-15 timer lange, men jeg savner den gængse, solide singleplayer oplevelse som varede 8-10 timer. En kampagne som var finpudset til at levere en specific oplevelse og gøre det super underholdende hele vejen igennem uden fyld.

      Jeg elsker Assassins Creed men jeg har ikke gennemført mere end 1-2 af titlerne, de resterende har jeg måske spillet 10-15 timer af og så lagt fra mig igen. Jeg går simpelthen død i dem. Det er blevet kvantitet fremfor kvalitet i mange IP’er. Der er en overflod af ting at tage sig til og sidequests og encounters der hele tiden forsøger at hale dig væk fra den i forvejen mega lange main quest.

      Jeg ELSKER at køre et spil igennem fra

    • For mig kommer det nok meget an på hvad det er for type spil.
      Lineær historie spil og ville det være fint for mig, for dem får jeg næsten aldrig gennemført da jeg går død halvvejs.

      Men ville være ked af hvis det bliver en generel ide om at skære ned på content i div. andre typer spil.

    • Generelt hvad jeg ønsker: Høj kvalitet gennemgående i et spil, uden unødvendigt fyld.

      Hvis et spil kan laves på denne måde som varer 150 timer (aka Witcher 3), så lad det være 150 timer langt. Hvis et andet spil kun fungerer på denne måde i 5 timer, så er det den korrekte længde.

    • Jeg forstår godt hans logik, for når han har været på toppen af kransekagen i et firma som skal vise overskud på alt. Så er der ikke plads til mange fejlskud. Der kommer jo indimellem AAA titler der flopper og slet ikke sælger det de forventer. Omvendt er der også mange titler (også ikke AAA) der kan lave en solid spil oplevelse, sælge DLC, skins eller lign, og tjene styrtende med penge.

      Skærer man fra 80-15 timer, så tænker jeg også at teamet omkring spillet sikkert falder drastisk, så spillet måske kun koster 1/5. Hvis du så kan udgive 5 spil der hver har en chance for at sælge godt, så bliver risikoen minimeret og “måske” større chance for at hive pengene hjem igen.

      Omvendt ser man jo også udviklere som malker spillene for vi

    • #11 Nærmest alle spil har saves i dag. Men det ændrer da ikke på, hvor meget tid jeg har til at spille.:)

    • Synes TLOU2 var perfekt i længde

    • #1 Jeg har en del arbejde, som gør at jeg kun kan spille i små bidder. Derfor vil jeg stadig være enormt ked af det, hvis de valgte kun at lave 10-15 timer spil, hvor man så ikke kommer til at opleve spil som Witcher 3 eller Zelda BotW. Jeg har ikke noget problem med at spille disse spil, selvom det kan tage meget lang tid. Det er sjældent at et 10-15 timer spil virkelig har gjort indtryk på mig (med undtagelse af nogle 1st person skydespil som Half-Life), de når bare ikke rigtig ind under huden.

    • #18 Jeg elsker BotW, men jeg brugte også et år på det. Det siger sig selv, at det så er begrænset, hvor mange forskellige spil, jeg kan prøve.

    • Jeg gider ikke høre på sådan noget fis!

      Stik mig store gennemtænkte singleplayer spil

      men jeg er SÅ glad for der står “tidligere” chef.. sikke noget fis at fyre af. de topsælgende spil er jo netop singleplayer-fokuserede spil, og det er jeg glad for

    • vil hellere havde bedre spil.

    • DIGDUG

    • Et problem er når man kunstigt udvider spille tiden i singleplayer spil med “mmo” gameplay som i ass creed odysseu og dragon age inquisition, eller open world som i mafia 3, så bliver et spil hurtigt træls.

    • Jeg er faktisk lige startet på AC Odessey og det føles ikke for stort….det synes jeg sjovt nok at RDR2 gør.

      Dog er problemet for mig, at jeg vil ALDRIG gennemføre et så stort spil mere end 1 gang.

    • Ja, og spilfirmaerne hapser folks penge via:
      – Forudbestillinger.
      – Deluxe/Collector’s/Special editions der koster 2x/3x/4x normalprisen for et spil.
      – DLC.
      – Season passes.
      – Loot boxes / gambling.
      – Microtransactions.
      – Abonnementstjenester.

      Og desuden har vi set, at digitale spil – hvor alle omkostninger til produktion af fysiske medier, ekstrapris for at sælge via fysiske butikker osv. ikke findes – ofte er dyrere end de fysiske kopier.
      Last of Us 2 koster pt. 539 kr. på PS Store. Den fysiske version koster 399 kr. hos Elgiganten.

      Man skal være håbløs optimist for at tro på, at Sony pludselig ville tage færre penge for et spil, hvis det blev billigere at producere. De har ikke tidligere haft noget problem med ikke at nedjustere salgsprisen på at gå fra fysiske til digitale spil – hvorfor skulle man tro p

  • Ashraf Ismail har været en vigtig nøgleperson bag nogle af de mest populære udgivelser i Assassin’s Creed-serien, heriblandt Black Flag fra 2013 og Origins fra 2017. Indtil i går stod han også som creative dire […]

    • Det er mange store navne indenfor spilbranchen som der er fremme i medierne for tiden. Chris Avellone er også blevet anklaget for seksuelle overgreb. Det er sørgeligt.

    • #1 Seksuelle overgreb og utroskab er ikke helt det samme.

    • Alarmklokkerne ringer allerede.

    • #2 Ja. Tror også det her handler mere om at han har opført sig rigtig dodgy og Ubisoft vil distancere sig, for ikke at risikere at rock the boat inden spillet kommer ud.

    • Rimeligt køligt bare at henvise til sine forældre og kultur, når kæresten spørger hvorfor man har vielsesring på i et interview.

    • Et eller andet sted er det ret underligt at det kan have konsekvenser på arbejdet, fordi man har foretaget sig noget i sit private liv, som egentlig ikke vedkommer nogen andre, blot fordi det grænser sig til det umoralske.
      Men sådan er det vel når man er en offentlig person der repræsentere et firma udadtil, så skal man åbenbart også passe mere på. Jeg tænker bare at når man er en kendt person som ham, så giver det status, og vi alle ved at kvinder er meget tiltrukket af mænd med status, så det må godt nok være fristende at give efter, når kvinder står i kø for at kneppe dig.

    • #6 ja, desværre er meget af dette offentligt pga. sociale medier, så personlige problemer bliver lige pludselig firmaets problem (PR-mæssigt), når han er frontpersonen på et af deres næste store satsninger.

    • Det lader til at være et større problem hos Ubisoft:

      https://nordic.ign.com/news/37636/ubisoft-responds-to-sexual-misconduct-allegations-against-its-team-members

      I sagen med Ismail, lader det umiddelbart til, at han selv har valgt at trække sig tilbage, for at få styr på sit familieliv (eller hvad der må være tilbage af det). Om der rent faktisk er Ubi der har givet ham sparket, må betragtes som spekulation.

    • Der er også gang i noget ved IGN for tiden. Der rippes op i en periode, hvor arbejdsforholdene ikke var så gode, hvis man var kvinde. Det skulle være blevet bedre nu, men det giver stadig negativt fokus lige pt.

      #6 Status eller ej, så kan man jo også vælge at opføre sig ordentligt over for sin kone.

    • #8 Man ser gang på gang i leder stillinger, hvor firmaet eller et parti giver personen muligheden for selv at trække sig, for at redde ansigt. Sandsynligheden for at han blev tvunget til at selv at trække sig, er ret stor.

      #9 opføre sig ordentlig eller ej, hvem han vælger at kneppe i det private, kommer ikke os ved, så længe det ikke har været magt misbrug, voldtægt eller ligende, burde det ikke have de konsekvenser som det har her.

    • #10 – det er vor tids witch-hunt…..og det bliver værre og værre. Jeg vil tro om 10-15 år er indholdet på dine sociale medier mere værd end CV/karaktere.

    • Folk der publicly shamer eller hænger folk ud sådan der, skal kunne sagsøges eller fængles, hvis det de siger har negativ konsekvens arbejdsmæssig for vedkommende på modtager enden. (ISÆR hvis det er er en privat ting, som intet har med firmaet at gøre, og som IKKE ER ULOVLIGT) JA han er en scumbag for at knalde udenom, men fuck me om det har noget med hans professionelle kunnen at gøre. Klamme opportunister derude, som bare venter på at få 10 minutter i rampelyset ved at spille offer..

    • Afrika, Afrika
      Det bli’r bedre dag for dag
      Hvis vi gi’r en hånd til Afrika
      Vi gi’r, hva’ vi har for din sag, Afrika

      Who gives a beep?

    • #12 – hun, i det her tilfælde, kan selvfølgelig have et håb om, at Ismail mister sit arbejde, men det kan også være, at hun mest ville udstille, at han har opført sig som et røvhul?

      Det er jo ikke æreskrænkelse, hvis det er sandheden?

      #11 – det er ikke fremtiden, nærmere nutiden. Folk bør allerede nu tænke mere over det galde, som de udspyr på nettet.

      Twitch har i går bannet DrDisrespect, men er endnu ikke kommet nærmere ind på årsagen udover brud på retningslinjer. Jeg har det fint med, hvis berømmelse ikke længere giver ret til særbehandling.

      Hvornår ryger PewDiePie? (Nok aldrig, han er alligevel for stor).

    • #14 – PewDiePies største problem er at han er en skandinav der begår sig i det angelsaksiske internet hvis normer og sociale koder er blevet grundlagt af amerikanere. Amerikanere har en løjerlig kultur hvor symboler og ord har mere betydning i sigselv end den kontekst hvori de indgår. Et ord bærer mere vægt i sig selv, end hensigten og den kontekst hvori det indgår. Det er noget der er symptomatisk i amerikansk kultur og et vilkår hvis man begår sig i anglosfæren på indernettet, og jeg tror det er noget der oprindelig kommer sig af at det engelsktalende nordamerika blev grundlagt af nogle religiøse nutjobs, der i høj grad forsvandt fra nordeuropa fordi det var for syndigt, og alle andre havde fået nok af dem.

      Skandinavere har en kultur hvor or

    • #15 – Jeg køber ikke, at Pewdiepies fejltagelser/kontroverser primært er resultatet af, at han er en skandinav, som begår sig på et amerikansk internet.

      Han har dummet sig så tilpas mange gange og over så lang tid, så den undskyldning eller forklaring ikke virker så skudsikker længere.

    • #16 – Jeg kan kun komme på to dummernikkere han lavede. “Hans Kill all Jews”, hvor meningen med det var åbenlys fra start til slut – og som ikke falder uden for hvad man nok kan forvente at finde i skandinavisk satire. Og så hans freudian slip med nigger. Den var dum.

      Men ingen af dem bærer nok vægt til at man bør antage at han abbonerer på højreradikalisme eller er racist.

    • #17 – han trak for nylig en donation på 50.000 dollars til Anti Defamation League efter, at han havde lovet dem på en stream.

      Jeg tror som så nok heller ikke, at han er alt right, men jeg er ret overbevist om, at han er interesseret i den mængde views der er i, at folk tror han er.

  • Chrism kommenterede indlægget Control i forummet Spil 1 uge, 2 dage siden

    PS Store har det på tilbud til 149 kr for tiden, hvilket ikke er en skidt pris, for et spil der er under et år gammelt. Det slår selvfølgelig ikke de 41 kr #6 måtte slippe for det, men for PS Store er det ikke helt dumt – og så er det bestemt også pengene værd!

  • I næste måned er Sucker Punch klar, med hvad der angiveligt bliver den sidste “store” eksklusive udgivelse til PlayStation 4. Ghost of Tsushima er nemlig gået guld, hvilket betyder at sidste hånd er blevet lag […]

    • Håber de levere varen, inFAMOUS: Second Son var ret godt…

      Men hvis det er det eneste de har arbejdet på siden den gang så tænker jeg ikke det er helt skidt

      Ser flot ud om ikke andet!

  • Rogue Legacy fik en yderst dedikeret fanskare, da det blev udgivet tilbage i 2013. Med tilfældigt genererede baner, nye udfordringer ved hver gennemspilning og knivskarpt platformer-gameplay, endte Rogue Legacy […]

  • Find et sæt hovedtelefoner, sluk lyset i lokalet og prøv så og se ovenstående teaser-trailer til ende, uden at hoppe i sædet.

    Fra Quasar Interactive kommer VR-horrorspillet Do Not Open, der efter eget udsa […]

  • Kan I huske dengang demoer fungerede som gratis promotion, hvor spillere kunne prøve kræfter med en tidlig bane eller kort sektion af et spil, for at finde ud af om det var noget for dem? Den tid er for længst rø […]

    • Haha betale for en DEMO….af en REMASTER man allerede oven i købet måske har købt den originale version af men man kan ikke engang købe bare demoen… nej nej man skal forudbestille på forhånd…. wauw…. just wauw.

      De er godt nok ikke blege for at presse grænserne for anstændighed.

    • Total idioti. det er jo fundamental dumt det kan per defination ikke kaldes en demo da det er nu et produkt man skal betale for

      Jeg haaber folk boycotter det lort

    • et spil de ikke selv har lavet, med ikke engang fed grafik set ifht til hvordan et skate spil burde se ud i 2020. boycut ikke bare det her man snart alle remakes. hvorfor er der ikke nogen udviklere der kan lave fede spil selv mere, vi drukner jo i remakes. Det er jo helt grotesk. Alle spil fra fortiden har snart et remake gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab.

    • Der er ingen tvivl om, at de satser på at det er for bøvlet (eller folk ikke kender til muligheden) at mange ikke får taget deres penge retur. Ulækkert!

  • Chrism kommenterede indlægget Control i forummet Spil 1 uge, 2 dage siden

    #9: Spillet nærmer sig sin 1 års fødselsdag, så en anmeldelse nu bliver nok en kende outdated. Men tak for tilliden

  • Det her må IKKE fucke op! Jeg er hyped

  • Chrism kommenterede indlægget Control i forummet Spil 1 uge, 3 dage siden

    Jeg startede det også op for nogle måneder siden, og blev omgående voldsomt begejstret. Jeg nåede kun en 5-6 timer ind, før hverdagen gav mig andre prioriteter, men det er helt sikkert en titel, som jeg skal tilbage til og se til ende. Og du har ret: det spil blev/er skamfuldt overset her på DR.

  • Hent mere