I morgen er dagen hvor Microsoft Flight Simulator, den første nye titel i serien i otte år, lander (never gets old) på Windows 10.

Anmeldelserne er begyndt at dukke op på nettet og det tegner rigtig godt for de mange flysimulatorfans, der sidder klar til takeoff i morgen. På Metacritic har Microsoft Flight Simulator nemlig lige nu en score på imponerende 93 ud af 100, hvilket er hvad Metacritic kalder “universal acclaim”. Et ganske flot resultat for Microsoft og franske Asobo Studio, som er udviklerne bag.

Det er kun Windows 10-versionen, der udkommer i morgen. Xbox One-versionen har endnu ikke fået en udgivelsesdato. Husk også at hvis du abonnerer på Xbox Game Pass for PC, kan du installere standardversionen af Microsoft Flight Simulator fra i morgen. Vi har tidligere skrevet om de tre versioner af simulatoren og det kan du læse op på her.

Vi har haft Microsoft Flight Simulator på redaktionen siden sidste uge og resultatet af vores tests kan du læse snart.

10 KOMMENTARER

  1. #1 Så vidt jeg kan se, handler de negative anmeldelser på Steam dels om at launcheren er dårlig og dels om Steams refund-politik i kombination med launcheren. Altså ikke om selve simulatoren. De problemer kan skam være reelle nok, men man skal lige være bevidst om hvad man sammenligner, før man sammenligner.

  2. #3 Det er jeg slet ikke i tvivl om. Og jeg forsvarer sådan set ikke produktet her. Jeg opfordrer bare til at man lige slår koldt vand i blodet, selv vurderer lidt signal-til-støj forhold osv. Jeg læste de første 10 negative på Steam og de 7 brokkede sig over launcheren. Men selvfølgelig burde alt bare virke fra dag 1 i en ideel verden.

  3. Har kun set det på streams og jeg fatter ikke hvad folk er så meget oppe at køre over.

    Jeg tror at spillet vinder mere på at man kan flyve med joystick og andre flight controls og de ligesom gør at det bliver sjovt, spillet i sig selv er jo totalt ufærdigt og egentlig ikke specielt pænt heller.

    Så veje som var tegnet på siden af bjerge hvor biler kørte på vejene men havde der været basal fysik til stede så burde de biler være faldet i havet.

    Broer der mangler, landskabet ligner noget der er smidt sammen på meget kort tid, så kan man falde over en bygning de har lavet i store detaljer og så er resten bare skrald udenom, er med på de ikke kan tegne hele verden i perfekt detaljer, men hellere lave hele områder færdige frem for en enkelt bygning hist og her.

    Det bliver et spil folk synes er sjovt 1 måned max eller indtil får det ud af deres system med deres fly udstyr i stuen og så er det kun de hardcore fans tilbage.

    Synes godt man kunne tillade sig at forvente mere i 2020 og så af MS som bestemt ikke har mangel på udviklingspenge.

  4. #5 Jesus. Hvem har pisset på din sukkermad?
    “Jeg tror at spillet vinder mere på at man kan flyve med joystick og andre flight controls og de ligesom gør at det bliver sjovt, spillet i sig selv er jo totalt ufærdigt og egentlig ikke specielt pænt heller.”

    Du tror at spillet vinder på, at man kan spille med joystick…. Den lader vi lige stå et øjeblik….

  5. #6 Tjaaee måske dårligt formuleret men er sikker på folk ved hvad jeg mener til trods, jeg kan sagtens se det er sjovt hvis man investere i fysisk udstyr for at få “the real experience” men come on… Hvordan kan man ikke være skuffet over det halv færdige spil de har smidt sammen.

    Men HELDIGVIS kan du køber en ekstra lufthavn for 20 dollars eller et ekstra fly for 15 dollars det er da dejligt man har nået at presse DLC ud på under 1 uge fra spillet er udgivet men man har ikke lige fået tegnet basale elementer ind på mappet eller gjort specielt meget ud af tingene ud over fly og lufthavne så er det en verden af pap og ligegyldigheder man flyver rundt i.

    Der er skam ingen der har pisset på min sukkermad men jeg bliver oprigtig talt ærgelig når jeg ser et half assed done cash grab game hvor prioriteten ser ud til at være alt andet en spillerens interesse.

    Er klar over mange andre mener noget andet og fred være med det, vi har vel alle ret til vores mening.

  6. Nu har jeg lagt omkr. 18 timer i spillet nu.
    Som “Fly” Spil er det ganske fint.
    Det er ganske flot som anmelderne skriver det.
    og det er “lige til at gå til” og så er man i gang.

    Men som en “Fly simulator” vil jeg stadig våge og påstå at X-plane 11 er foran.
    Default flyene har for mange knapper som er INOP.
    Sårn som at muligheder for at flytte brændstof rundt med pumperne
    FMS er mangelfuld.
    Airbus 320Neo kan man “kun” benytte A systemerne og ved opstående fejl kan man ikke skifte til B systemerne.

    Jojo.. Xplane 11 er ikke nær så flot…
    men hvad kan man forvente af et team på under 15 udviklere, og en Boss der selv udvikler sit eget fly og systemer (Austin meyers)

    hvis man lige har 44 min til overs og vil se xplane 11 i fuld sving med en Red Arrow instruktør der giver den gas i en HAWK i Mach Loop i Wales
    https://www.youtube.com/watch?v=wwfDMdTEvV4

  7. Regner med at købe det, men jeg venter lige til de har fået styr på problemerne. Jeg kan dog ikke se meget grund til at tage andet en standardudgaven. Man får nærmest intet ekstra ud af de dyrere udgaver. 20 ud af de 37.000 steder man kan lande har vagt beskrevne ekstra detaljer? Lol

  8. #8 Som med FSX er det sikkert et spil der skal leve de næste 15+ år. FSX var flot da det kom ud, men det havde mangler og fejl. Det var først efter et hav af opdateringer og addons at det blev godt.

    Jeg tror på MSFS2020. De har forbedret fysikken og grafikken og i høj grad også geografien. Det skal nok blive godt. X-plane 11’s dage er talte. FSX var også bedre end x-plane de første mange år, i hvert fald.