I seneste episode af Feature Discovery-serien om Microsoft Flight Simulator taler Sven Mestas, spillets Lead Game Designer, om et helt centralt emne for flysimulation: lufthavne. Du kan se episoden lige herover.

I den forrige titel i serien – Microsoft Flight Simulator X fra 2006 – kunne man lande i 24.000 lufthavne verden over. Det er bestemt et imponerende tal, men det bliver i den grad overgået af den kommende Microsoft Flight Simulator. Den rummer nemlig samtlige lufthavne i verden, og hele 37.000 af dem er designet i hånden af teamet fra Asobo Studio.

Mestas forklarer i videoen, hvordan de har løst den enorme opgave, og demonstrerer også hvordan de har skabt endnu mere liv på jorden i de mange lufthavne.

Microsoft Flight Simulator udkommer til Windows og Xbox, men udgivelsesdatoen er endnu ikke kendt.

5 KOMMENTARER

  1. #1 Og MS Flight Simulator kommer til at indeholde ALLE, så det er formentlig flere end de 38k, du nævner. Det er bare “kun” de 37k af dem, de selv laver “i hånden”.:)

  2. Det bliver så lækkert! Jeg kommer ikke engang til at få lettet fra lufthavnene heller, fordi jeg skal sidde og hygge mig over alle de fantastiske animerede aktiviteter de tager med i spillet

  3. #3 Ja det er ret imponerende. Jeg har ikke spillet nogle af de andre, men hvis der er en ezmode for en total flysimulator noob, kunne det være sjovt at flyve lidt rundt

  4. #4 Har man lidt logisk sans saa kan de ikke gaa helt galt. Men i alle de andrer var der forskellige grader af realisme man kunne tilpasse, at man ikke kunne styrte, ikke skulle tanke osv. Saa du er nok ikke helt solgt hvis de bibeholder det princip . . . Jeg er nok den person i verden som er allermest hyped lige nu, den sim maa og skal komme nu!!! =P Forresten nogen af jer der er i alpha gruppen/testen ???