Det virker næsten som for meget at bede om, men CD Projekt Red lader ikke til at ville lade en eneste detalje gå dem forbi, når det kommer til deres Cyberpunk 2077. I et nyligt opslag på Twitter, har spillets Senior Level Designer, Miles Tost, og Senior Level Designer, Philipp Weber, valgt at vise, at figurernes læber vil matche de ord der bliver talt, uanset hvilket sprog man ønsker at lytte til under sin gennemspilning.

Langt de fleste gamere, må antages at være vant til at høre sit lokale sprog talt, men med en synkronisering der tydeligvis blot matcher et enkelt sprog. Det er derfor noget af en bedrift CD Projekt Red har kastet sig over.

Det er dog ikke helt manuelt arbejde der ligger bag eksekveringen. I samarbejde med Jali Research Inc. har CD Projekt Red givet et indblik i den teknologi der er udviklet formålet. Det er afsindigt spændende at bevidne, og man kan håbe at det er noget andre spiludviklere vil tage til sig.

Cyberpunk 2077 gik guld i starten af måneden, og er derfor klar til sin udgivelse den 19. november på PlayStation 4, Xbox One, Stadia og PC.

12 KOMMENTARER

  1. #1 Ja og det sætter forventningen op i højder der kan være meget svært at leve op til, men hvis de kan så er det rigtig godt gået.

    Kælen om detaljer er en sjældenhed nu om dage.

  2. Ja når der bliver brugt tid på den slags så kan man godt placere røven unødigt i klaskehøjde hvis det viser sig der er bug eller andre ting i spillet som man så de hellere havde brugt mere tid på.

    En anden måde de kunne have drejet den på var ved bare at lade folk selv opdage det og lade dem blive positivt overrasket uden at “blære sig” med det, da de sætter en forventning om at resten af spillet er så fejlfrit at der kan forsvares at bruge tid på dette, især når man også har lavet crunch til trods for man sagde man ikke ville.

  3. #5: De har jo netop Ikke brugt ressourcer på lipsync-delen fordi de har lavet automatiserede systemer til det. Og at bruge penge på lokale stemmeskuespillere er jo bare penge som tjener sig ind på ekstra salg i de relevante regioner.

  4. “Kan du huske de gamle tyske TV-reklamer …?”

    Jeg kan i hvert fald huske nogle reklamer, der kørte efter midnat på de tyske kanaler, da jeg var knejt… Ruf an!

  5. Altså helt ærligt, når de går i crunch og så demonstrere så ligegyldigt en feature som denne, der uden tvivl har taget tid og resourcer at udvikle, så synes jeg det er i orden at man lige løfter et øjenbryn og sætter spørgsmålstegn ved om ikke lige de skulle fokusere på lidt vigtigere ting?