Nogle firmaer tænker sig altså ikke helt om, når de prøver at engagere sin fanbase på sociale medier. Next Level Racing, som producerer cockpits til racing- og flyspil, har netop jokket godt og grundigt i spinaten, ved deres seneste forsøg på at skabe hype omkring både deres egne produkter, og de spil som er kompatible med disse.

I et opslag på Instagram, som sidenhen er blevet fjernet, spurgte Next Level Racing hvilke racingspil deres følgere så frem til. På det vedhæftede billede var der logoer fra bla. Dirt 5 og F1 2020, hvilket giver ganske fin mening. Hvad der derimod fik folk op af stolene, var inklusionen af det ikoniske Gran Turismo-logo med et lille 7-tal ved siden af.

Gran Turismo 7 er ikke en titel som er blevet annonceret endnu, endda ikke engang som et spil der er under udvikling. Naturligt nok begyndte nogle at spekulere i, om der er en annoncering på trapperne fra spillets udvikler, Polyphony Digital. Det lader dog ikke til at blive tilfældet, eftersom Next Level Racing trak hårdt og brutalt i land på miseren.

Det oprindelige billede blev slettet, og der blev i stedet fulgt op med nedenstående opslag:

Som Kotaku også ganske korrekt påpeger i deres artikel om historien, så lader Next Level Racing til ikke at ville tage ansvar for brugen af logoet, og giver i stedet medierne skylden for at “fejltolke” logoets brug og “antage” usande historier. Det ville nu klæde dem at indrømme deres egen fejl, i stedet for at tvære den af på fans, som tydeligvis er mere opmærksomme end deres egen PR-afdeling.

Seneste spil i GT-serien er Gran Turismo Sport, som udkom i slutningne af 2017. Vi anmeldte spillet dengang, og kvitterede med karakteren 6/10. Spillet har modtaget adskillige opdateringer og tilføjelser siden da, og er angiveligt blevet et markant mere solidt bud, på en hæderlig racer til PlayStation 4.