Om kun 12 dage åbner portene til helvede sig endnu en gang, når Doom Eternal kommer på gaden. Det er efterfølgeren til Doom fra 2016, som rebootede én af de mest ikoniske spilserier i gamingens historie.

Her på Daily Rush har vi first-person shooters dybt inde i vores DNA, og Doom Eternal er da også ét af de spil, vi ser allermest frem til i år. Tilbage i januar tog Chrism turen til Stockholm for at prøve kræfter med en næsten færdig version af Doom Eternal, og det kom der er et spændende hands-on preview ud af.

Op til udgivelsen har id Software nu løftet sløret for hvad Doom Eternal vil kræve af din PC. Ifølge GameSpot ser spillets minimumskrav sådan her ud:

  • OS: 64-bit Windows 7 eller 64-bit Windows 10
  • Processor: Intel Core i5 @ 3.3 GHz (eller bedre) eller AMD Ryzen 3 @ 3.1 GHz (eller bedre)
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 970 (4GB), GTX 1060 (6GB), GTX 1650 (4GB) eller AMD Radeon R9 290 (4GB)/RX 470 (4GB)
  • Storage: 50 GB ledig plads

Opfylder din PC disse krav, bør den kunne trække spillet i 1080p opløsning og 60 frames i sekundet med settings sat til low quality – igen ifølge GameSpots rapport.

Vil du op i 1440p og high quality settings, skal din PC leve op til nogle heftigere krav:

  • OS: 64-bit Windows 10
  • Processor: Intel Core i7-6700K (eller bedre) eller AMD Ryzen 7 1800X (eller bedre)
  • Memory: 16 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 1080 (8GB), RTX 2060 (8GB) eller AMD Radeon RX Vega56 (8GB)
  • Storage: 50 GB ledig plads

Doom Eternal udkommer den 20. marts på PC, PlayStation 4, Xbox One og Stadia. Switch-versionen udkommer senere på året.

9 KOMMENTARER

  1. Jeg tænker at CPU anbefalingen som sædvanlig er skudt over målet. Men lad os se hvor meget spillet river hardwaren rundt inden længe

  2. #1 Der er nok ikke megen tvivl om hvilken komponent, der kommer til at svede mest I øvrigt meget sjovt at recommended specs for Doom (2016) GPU-mæssigt matcher minimum specs for Eternal.

  3. #2: Lidt er der da også sket med grafikken fra 2016 og til det nye Er specielt glad for at høre at de har droppet Megatextures systemet og fokuseret på meget skarpere textures denne gang. Anti Aliasing er et andet sted hvor de forhåbentlig har forbedret mulighederne for bedre AA kvalitet.

  4. Det bliver intet problem, jeg er klar med en helt ny rig.

    Det bliver kun dejligt med et spil der kan presse det bare en smule, selvom jeg faktisk synes Borderlands 3 på max også godt kan udfordre lidt, det eneste jeg har fundet jeg ikke kan håndtere er RDR2 med alt på MAX i 1440p men det kan jeg ligesom fornemme er de færreste der kan.

  5. Hmmm, det eneste der ser ud til at blive en flaskehals, er min CPU.

    Men okay, burde ærlig talt begynde at kigge mig omkring efter et nyt motherboard…