Der lader til at blive vendt op og ned på de sædvanlige præmisser i Hitman 3. Før weekenden kunne IO Interactive præsentere den nye bane i Dartmoor, England, med en mission der bærer titlen “The Thornbridge Mystery”. Her skal Agent 47 opklare et mord, som han ikke selv har begået, mens han selv skal finde og eliminere sit eget mål.

På IOI’s egen hjemmeside, forklarer spillets Lead Writer, Nick Price, om den nye tilgang til en Hitman-mission:

“Every member of the family is a possible suspect and it’s been quite the challenge to make sure everything doesn’t fall apart just because the player wants to play around. In fact, that sort of behaviour should be rewarded in a HITMAN game, so we have been working hard on making sure that depending on what a player discovers during their investigation, outcomes might differ. It’s going to be great fun to see how everyone tackles this particular problem next year.”

Det har angiveligt været en længerevarende drøm for det danske Hitman-hold, at kunne lave en mission, hvor den sædvanlige formular bliver vendt om. Alle de tilstedeværende NPC’ere i missionen kan være den skyldige, og afhængigt af hvilke opdagelser Agent 47 gør sig, kan scenariet udspille sig på adskillige måder – ikke ulig hvordan en “traditionel” Hitman-opgave fungerer.

Det lyder som en kompliceret proces, men det skal blive yderst interessant at se, om IOI slipper godt fra denne ambition. Hitman 3 udgives i januar 2021 til PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X, Stadia og PC.

Et års Epic-eksklusivitet

I forbindelse med annonceringen af Englandsmissionen, har IOI også meldt ud, at PC-spillere som vil være med fra start, udelukkende vil kunne finde Hitman 3 på Epic Games Store i de første 12 måneder efter udgivelsen.

Om dette tiltag uddybes der således:

“As an independent studio, our partnership with Epic has given us the freedom to create HITMAN 3 exactly as we imagined and self-publish the game to our players directly. It’s also important to us that we honour the time our existing PC players have spent in our previous games.”

Det forsikres at den tid man har brugt på Steam-udgaven af Hitman 2, ganske gnidningsfrit vil kunne overføres, til den version der bliver gjort tilgængelig på Epic Games Store. Alle fremskridt og baner fra foregående spil, vil derfor kunne genspilles i Hitman 3, også selvom du tidligere har afviklet spillet fra Steam.

Insisterer du i stedet på at spille Hitman 3 fra Steam, må du altså væbne dig med et års tålmodighed, før spillet bliver tilgængeligt på denne klient.

21 KOMMENTARER

  1. #3 den åbne pc platform findes vel ikke. Om end det havde været fedt med et central register der holdte styr på alle ens spil, og alle spillene så kunne spilles fra den udbyder man helst ville.

    Som det er nu, så har EA, Ubisoft osv. alle haft enten lukket deres egne spil inde i egen store front, eller vil have en til at bruge deres launcher selvom det køres fra steam.

    Jeg ved godt at der er nogen der prøver at samle det hele i en launcher hvor man connecter det hele til, men det kræver stadig at den “åbne” pc platform har installeret launchers/store fronts fra alle de steder man har købt spil.

  2. #4 Tror også det forsvandt da digital distribution og onlinekrav tog over. Når det så er sagt, er jeg rimelig ligeglad med om jeg skal starte spillet fra den ene launcher eller den anden. Jeg har tre jeg bruger jævnligt og måske to eller tre jeg bruger sjældent. Det er til at overskue.

  3. #4 Fraværet af et centralt register gør det ikke til en lukket platform, de eneste platforme som har et reelt centralt register er også de platforme som er lukket.

    Når den kommer på den åbne PC platform i 2022 er det kendetegnet ved at udvikleren kan vælge at sælge det hvor de vil.

  4. #10 IOI kan ikke vælge at udgive det på Steam. Derfor er der ikke et frit valg på den platform de har valgt at udgive på.

    Men det valg vil de som sagt have i 2022.

  5. #12 Det er fri vilje på samme måde at det er fri vilje at vælge at gå på arbejde.

    Epic mener givetvis det er fri vilje hvorvidt man skal indordne sig under de kontrakter man har taget det “frie valg” at indgå i for at publicere på App Store eller Google Play, hvorfor skulle IOI ikke have samme frie valg de selv ønsker at have?

  6. #13 Det er frie markedskræfter, længere er den ikke. Hvis IO Interactive så bliver straffet af køberne, er de (og andre i samme situation) mindre tilbøjelige til at lave sådan en aftale i fremtiden. Men lige nu gør de det, de mener, der tjener dem bedst. Du fremlægger det som om restriktionerne bliver trukket ned over hovedet på dem; det er ikke tilfældet.

  7. #14 Fri vilje er kapitalismens største illusion. Der er intet mere eller mindre frit ved valget end det de selv kritiserer Google og Apple for.

    Det siger sig selv hvis jeg giver dig to valg og vedhæfter 10 millioner kr. til det valg som jeg ønsker du tager, så tager langt størstedelen selvfølgelig de 10 millioner, akkurat ligesom langt størstedelen vælger at gå på arbejde selvom de bare kan lade være.

    Endnu mere er dette tilfældet når man udnytter den situation som udvikleren er i, potentielt dårligt salg kontra penge her og nu.

    Vi kan godt være enige om at der ikke er tale om tvang, men der er altså heller ikke tale om et frit valg.

  8. #15 Igen, IOI gør jo det, de mener, de får mest ud af. Selvfølgelig får de en pose penge fra Epic. Selvfølgelig taber de penge på at nogle købere ikke kan lide Epic. De mener tydeligvis at det første mere end opvejer det sidste. Og derfor _vælger_ de at indgå eksklusivaftalen.

    Du kan ikke lide Epic, I get it. Men at sige, at der ikke er tale om et frit valg, er simpelthen noget vrøvl.

  9. #16 Betydningen af frit valg forbliver uændret uanset hvad jeg synes om Epic, et frit valg er kun frit når eksterne faktorer ikke spiller ind i valget. Hvilket jeg har demonstreret ikke er tilfældet med det valg som IOI er blevet stillet, eller i de andre eksempler jeg har givet.

  10. #17 IOI har altid kunnet vælge Steam. Det er – eller hævder du at være – af en eller anden grund ikke enig i. Så lad os bare parkere den inden der går for meget lommefilosofi i den.

  11. #19 True. Og hvis forbrugerne virkelig ikke vil have platformen, forsvinder den før eller siden – de mange Fortnite-penge til trods.

  12. #18 Som sagt, det står der frit for at forklare hvorfor så mange vælger at gå på arbejde hvis valget er frit. Til det behøver du ingen udenomssnak om filosofi.