fredag, januar 22, 2021

Coronavirus-tråden

Daily Rush Debat Off-topic Coronavirus-tråden

Viser 15 kommentarer - 1.876 til 1.890 (af 2.219 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

StultusX2
    Bruger
    6.125 indlæg

“(/¤% Fårk #og numre ..de fovirer..

#Drixx dit dejlige 2.bedste provo-bæst. Har din familie det godt? Har fået du lukket kæften på dem med stærkt overbevisende argumenter!? ..et par tilbage til mig?

PS. overvejer stærkt det “nye” plastiksjov..hage/mund-beskyttervisir. Da DET morer mig i VILDSKAB. Ikke engang mit 7(tidligere 9) I Bio B. kan hjælpe mig

Go’ weekend (my?)Randy Bastard ♥

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Drixx
    Bruger
    3.182 indlæg

Stultus min ven, jeg har ikke skills that kills nok til at overbevise min søde lillesøster om det. Venter bare på hun finder en ny hobby.

Jeg ville ikke ændre dig for alt kong Salomons guld.
    Bare man har noget i ansigtet nu om dage kan det ikke gå galt. Ny stil visir hver dag tak. Få dig noget med rensdyr horn her til højtiden

Et helt almindeligt fyr

TheAviator
    Bruger
    894 indlæg

#1863 Det må være ret hæsligt udover at bekæmpe pandemi (med sig selv er i frontlinjem) også at skulle kæmpe med crazy.

“I don’t think that people accept the fact that life doesn’t make sense. I think it makes people terribly uncomfortable.”
    ― David Lynch

StultusX2
    Bruger
    6.125 indlæg

Seneste nyt – Fra det andet DR (mnjah Politiken! Bag en $€£-væg)

“Det danske smittesporingssystem bliver kritiseret af WHO

– Det danske system virker ikke, når kontaktopsporingen handler om, at myndighederne får andre til at gøre arbejdet for sig.

Sådan siger Dale Fisher, der er formand for Verdenssundhedsorganisationen WHO’s komité for koordination ved globale sygdomsudbrud, til Politiken.

Baggrunden for kritikken er en opgørelse lavet af Styrelsen for Patientsikkerhed, der viser, at færre end tre nære kontakter per coronasmittet får vejledning af myndighederne.

De fleste ringer selv, og styrelsen opsporer på egen hånd mindre end en kontakt per smittet.

Ifølge Sundhedsministeriet er smitteopsporingen “generelt effektiv”, men en opgradering af smitteopsporingen skulle være undervejs, oplyses det. ”

Who the Fuck knows – nowadays

#1878 Hvorledes definerer Du ‘frontlinjer’ og/eller det at være i ‘fronten’?
    Eksplosioner, Blod, Indvolde, nogen/noget – der skriger i blind panik.

En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  StultusX2.

Kimozabi
    Bruger
    24.746 indlæg

“Mette Frederiksen vil ikke svare på, om hun læste advarsel om lovhjemmel”

https://www.dr.dk/nyheder/detektor/detektor-mette-frederiksen-vil-ikke-svare-paa-om-hun-laeste-advarsel-om-lovhjemmel

Pis. Det har ikke virket at svare udenom i non-stop. Hun havde ellers læst den bedste politiker-spin-BS bog man kunne købe… Så må man jo bare nægte pure at svare. Og så håbe på, alle glemmer det igen.

"You don't want to see me when I'm angry - because I back up my rage with facts and documented sources." - The Credible Hulk.

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  Kimozabi.

StultusX2
    Bruger
    6.125 indlæg

En tredje bølge af coronasmitte kan ramme Europa i begyndelsen af 2021, frygter WHO

Lige nu står de fleste europæiske lande i det, der bliver omtalt som anden bølge af corona. Og den tredje bølge kan være lige om hjørnet.

Sådan lyder advarslen fra verdenssundhedsorganisationen WHO ifølge Reuters.

WHO’s David Nabarro kritiserer europæiske lande for ikke at gøre en god nok indsats i sommer:

– De undlod at opbygge den nødvendige infrastruktur i løbet af sommermånederne, efter de havde fået den første bølge under kontrol. Nu har vi anden bølge. Hvis de ikke opbygger den nødvendige infrastruktur, får vi den tredje bølge tidligt næste år, siger Nabarro til svejtsiske medier ifølge Reuters.

Men HOW does WHO know so much? OWH! MY GODS…sølvpapir kommer i mod mig og Kina har gode avlshunner..hjælp&)=”¤)%& ARght¤)&”gurgle&synke”%&)&”(PELS ER GODT nu…signal lost

Kolben
    Bruger
    18.938 indlæg

#1880: Man må håbe at det kommer frem ved en kommission. Men jeg kunne godt forestille mig at det er svart at svare på sådan et spørgsmål. Med den mængde læsestof en minister bliver præsenteret for, så kan det nok være svært at skelne det ene fra det andet, eller læse alle dokumenter fuldstændigt.

P=NP?

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.498 indlæg

De kan vel sige hvad de vil. Det ændrer ikke på, at Danmark er én af de lande der har klaret sig bedst igennem indtil videre.

Efter min mening bør Kåre Mølbak slås til ridder af Dannebrog, inden han forlader sin post.

Rolig. Det skal nok blive yderligere undersøgt.

Desuden er der ikke selvinkrimineringspligt i Danmark.

Forhåbentlig vælger man en kommissionsundersøgelse.
    De udtalelser der er kommet fra begge fløje de sidste to uger gør, at jeg kun er tryg ved, at sagens oplysninger håndteres af en uafhængig dommer.

Desuden sikre en kommission også, at afhørte embedsmænd bl.a. har afhørtes retlige rettigheder. Sidstnævnte burde f.eks. Radikale vide ikke sikres, i deres forslag.

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

Cancerman
    Bruger
    1.655 indlæg

#1883 Mølbak, ridder? Det skulle da kun være fordi, at han har fundet sig i Mettes kontrol.

Ikke overraskende, så kommer det frem i går, at SSI er blevet styret og i dag er det kommet frem, at SSI slet ikke har brugt egne eksperter ifm Cluster-5

Det stinker LANGT væk af, at nogen hos SSI har fulgt ordre fra regeringen eller også er det bare helt igennen komplet inkompetente til deres job.

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.498 indlæg

Jeg elsker Sundhedsstyrelsens nye kampagne: https://nyheder.tv2.dk/samfund/2020-11-24-ny-kampagne-fra-sundhedsstyrelsen-brostroem-dukker-op-naar-du-mindst-venter-det

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

Steadi
    Bruger
    5.914 indlæg

#1885 – Staten burde generelt hyre det marketingsbureau, som har fundet på kampagnen. Budskabet må siges at være ramt næsten perfekt.

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

bydemonsbedriven
    Bruger
    28 indlæg

Jeg fatter ikke hvordan en udtalelse fra statsministeren på et pressemøde, ikke er juridisk bindende. Det var ikke en ordre at mink skulle aflives, selvom hun sagde det. Forrykt!

Cancerman
    Bruger
    1.655 indlæg

#1887 En ting er hvad hun sagde på pressemødet, en anden ting er hvordan hun agerede, da hun fandt ud af det var ulovligt: Nemlig at ignorerer det og fortsætte den ulovlige praksis.

Men hun er helt væk fra vinduet. Hun svarede ikke på et eneste spørgsmål i dag men snakkede konstant uden om. Det var ulideligt at se på.
    Det var til gengæld sjovt at se, hvor stram hun bliver når hun bliver kritiseret – hun kan slet ikke ha det… Der er sådan lidt Trump over hende

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.498 indlæg

Efter disse seneste eksempler (Og forhenværende), hvor et simpelt flertal i Folketinget med åbne øjne tilsidesætter Grundloven pga. partifarve, så burde man kraftigt overveje en debat om at genindføre en mindre, og modificeret udgave af Landstinget.

Det gamle Landsting havde f.eks. myndighed og pligt til at handle i det utænkelige tilfælde, at Folketinget afstod fra at opfylde deres parlamentariske pligt. Med et nyt Landsting kunne man genetablere et uafhængigt tilsyn med Folketinget.

Et Folketing der beklageligvis tydeligt har demonstreret, at de ikke er deres magt voksen, hvis man ikke kan blive enige om i det mindste at undersøge, om landets Grundlov og mest grundlæggende basale retlige princip, er overholdt. Noget som alle bør have en interesse i at få bekræftet, hvis det er tilfældet.
    Der skal helst ikke kunne sættes så tydeligt spørgsmålstegn ved om dette er tilfældet, som i denne sag.

Det er udmærket hvis man ønsker at ændre den nuværende tilstand, og har folkets klare opbakning til det, men det er der såmænd en ganske klar mulighed for allerede i den nuværende Grundlov. Derfor må man så forfølge den vej, hvis det er det man ønsker. Man vælger ikke bevidst at bryde landets Grundlov i stedet.

Det ene af disse seneste konkrete eksempler vil sandsynligvis kunne retfærdiggøres på en eller anden måde i historiebøgerne, men det har igen ganske tydeligt opfrisket vores hukommelse om, hvad et simpelt flertal i Folketinget kan udrette af skade, såfremt der er tilpas vilje bag sådan en handling. Den mulighed for misbrug bør begrænses hurtigst muligt.

Så er spørgsmålet blot hvorledes det kan gøres..

Hehe værdsæt den sætning. Den har kostet megen rødvin og pizza i Justitsministeriet

Der var en årsag til at man skærmede ansatte mod hende i hendes tidligere ministerperioder.

Man kan vel sige, at det måske er blevet for meget af det gode, når selv en departementschef og minister ikke straks har turde orientere hende. Men i stedet først har forsøgt at skaffe parlamentarisk grundlag for straks at få indført lovhjemmel

Cancerman
    Bruger
    1.655 indlæg

#1889 Er landsting ville ikke være dårligt

Ja, det er en offentlig hemmelighed, at hun ikke kan håndtere mennesker og slet ikke kan styre sit temperament. Det er en skam der ikke er flere der står frem med deres historier – men de tør af gode grunde ikke. Hvis de gør det, så skal Mette og hendes partisoldater nok gøre livet surt for dem fremover

Viser 15 kommentarer - 1.876 til 1.890 (af 2.219 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.