fredag, januar 22, 2021

Coronavirus-tråden

Daily Rush Debat Off-topic Coronavirus-tråden

• Dette indlæg indeholder 2.221 kommentarer, har 154 deltagere og blev senest opdateret af  Drixx for 55 minutter siden.
Viser 15 kommentarer - 1.771 til 1.785 (af 2.221 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Drixx
    Bruger
    3.184 indlæg

Elsker at iglen jakob ellemanm titter frem på skærmen, hver eneste gang han kan.
    “har de andre gjort noget galt? er der blod til ellemann? jeg kommer og sutter nu”

den supermand havde garanteret stoppet corona, rejst minkerhvervet fra den afgrund af underskud det er på vej ned i, samt gjort hele danmark grønnere.

Eller også ville han ikke have nosser til at gøre noget, fordi han var bange for ikke at blive stemt ind igen. (tror mest på den her)

Et helt almindeligt fyr

Kolben
    Bruger
    18.939 indlæg

#1771: Støjberg løber dog med prisen som årtiets hykler: https://www.facebook.com/IngerStojberg/posts/3648885098484514 …det er for vildt at hun kan køre den linje uden at kaste op over sig selv.

P=NP?

Drixx
    Bruger
    3.184 indlæg

#1772 Det er let når man ingen moralsk kompas har. Så er alle veje lige gode.

jeg synes dog det er sjovt, som folk pludselig er eksperter i mundbind når dette er et hottopic, og nu pludselig også grundloven. Plabrer løs som en flok papegøjer med deres pamflet // youtube viden. Jeg elsker det.

Et helt almindeligt fyr

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.498 indlæg

Overhovedet ikke, og det er også det ærgerlige ved det hele.

For det første kan nødret ikke anvendes med tilbagevirkende kraft. Det skulle Mette have meldt ud den 4. november i så fald, og ligeledes efterfølgende, da hun forsætter brud, efter hun er bekendt med manglende hjemmel.

For det andet, så fik man orienteringer om smittefaren længe før nedlukningen, dvs. det forsigtighedsprincip hun altid har gemt sig bagved, er faldet fuldstændigt til jorden. Man fik orienteringen langt tidligere, men der var et politiske ønske om at branchen skulle reddes. Af samme årsag standsede man chokerende nok også aflivningerne i sommers, selv af smittede mink.

Jeg forstår 100% hensynet, og er 100% enig i, at mink bør aflives pga. risikoen.
    Det er ikke ud fra et politisk perspektiv jeg ønsker, at Mette må tage ansvar (Selvom jeg aldrig kunne drømme om at stemme på hende), det er ud fra et juridisk perspektiv. Kvinden er tidligere justitsminister.. Hun ikke bare bør vide bedre, hun VED bedre. Og havde det været en eller anden sølle bestemmelse hun havde overtrådt, så havde jeg nok ikke været så meget oppe på barrikaden, men det er dansk rets vigtigste princip der er overtrådt, og så retter man ikke ind, efter at man finder ud af det. Så ryger handskerne sq af for mit vedkommende. Man kan vel kalde det en erhvervsskade.

Jeg har f.eks. samme synspunkt i Støjberg sagen, og det er f.eks. også derfor, at jeg har anmeldt Pernille Vermund til Indsamlingsnævnet, for den ulovlige indsamling som hun lavede til Støjberg i sin “Danskere for Inger Støjberg” kampagne, eller sådan noget lignende vrøvl.
    Bare en skam nævnet bliver ved med at sylte sagen, og ikke kommer med en afgørelse, trods mine rykkere – Det ser efterhånden nærmest bevidst ud.
    Men når der er gået lidt mere tid, så kan jeg heldigvis vise det til Folketingets Ombudsmand som et indirekte afslag, og så er jeg overbevist om, at han nok skal få liv i dem.

Ja. Fandme en skam man ikke gav ham det job. Han havde jo været kilometer bedre end det spøgelse der besidder posten nu.

*Edit*
    Nu bliver du jo bare skinger efterhånden..

Hvad siger din krystalkugle i øvrigt om næste uges vejr?

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  SturmW-Ghost.

Kolben
    Bruger
    18.939 indlæg

#1774:
    Jeg ved ikke hvad du mener med tilbagevirkende kraft i denne forbindelse. Regeringen handlede i det øjeblik den mente at det var nødvendigt. Jeg kan ikke se nogen paragraf, der forpligter udøveren til at fortælle at loven er sat ud af kraft ved nødret, så konceptet “tilbagevirkende kraft” bliver lidt skørt. Hun påstår jo ovenikøbet at hun ville melde ud at de brød loven (og i øvrigt handle på samme måde), hvis hun havde været bekendt med at hun gjorde noget hun ikke måtte. Fra mit perspektiv løber hun ikke rigtigt fra noget.

Derudover fik man ikke orientering om faren længe før. Man fik orientering om risikoen for smitte og mutationer længe før, med et væld af eksperter der udskreg et mudder af holdninger om konsekvensen. Men da man fandt ud af at man havde produceret en mutation, som truede en kommende vaccine, der er man selvsagt nødt til at hæve trusselsniveauet og reagere uden tøven. At cluster-5 truede vaccinen kom svjv frem meget kort tid før beslutningen om at slå alle mink ned.

Så kan man så påstå at man ved altmuligt om hvad hun ved og vidste, men det er der jo ikke så meget kød på.

P=NP?

bydemonsbedriven
    Bruger
    28 indlæg

Selv kulturministeren vidste det var ulovligt. WTF?

Medlemmerne af udvalget (CV19 udvalg under regeringen) tæller: Sundhedsminister Magnus Heunicke (formand), finansminister Nicolai Wammen, erhvervsminister Simon Kollerup, udenrigsminister Jeppe Kofod, kulturminister Joy Mogensen og justitsminister Nick Hækkerup.

Drixx
    Bruger
    3.184 indlæg

#1774 min krystalkugle siger at folk endnu engang vil have ondt i røven næste uge, fra øst med retning mod vest. Med lidt let regn. Er der ellers noget du vil vide?

Jeg skal nok stoppe med at snakke om dansk nepotismes førehund, Iglemann.

Et helt almindeligt fyr

StultusX2
    Bruger
    6.126 indlæg

#1775 Såeh, “tilsidesættelse af grundlæggende forvaltningsretlige normer” er forsåvidt ligegyldigt i din optik? Det er altså en del jurister, der ikke er enige med dig…

#1777 ..tror du skal tage en pause og finde din Mojo igen. Det er ofte tid til en smule selvransagelse, når det er ALLE de andre dumme idioter, der tager fejl. God bedring.

Og brækkende njæwz: Den famøse forårsmundbindsundersøgelse viser sig, at give det forkerte resultat, og bør dermed regnes som værende ugyldig ;-D

https://www.dr.dk/nyheder/indland/verdens-stoerste-undersoegelse-af-mundbind-klar-usikkert-om-mundbind-beskytter-mod

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  StultusX2.

Drixx
    Bruger
    3.184 indlæg

#1778 fik du din lur ?

Et helt almindeligt fyr

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.498 indlæg

Wow.. Og nu har Rigspolitiet også begået grundlovsbrud.. Den her sag bliver mere og mere rystende for hver dag.

https://www.bt.dk/politik/politiet-truede-med-masseaflivning-af-mink-selv-om-det-var-ulovligt

Se desuden: https://www.berlingske.dk/danmark/professor-ansvaret-kan-ikke-toerres-af-paa-mogens-jensen-alene

Hvis du ikke tror det fra min mund, så kan en jura-professor evt. overbevise dig. Det er almen viden indenfor det juridiske område: https://www.dr.dk/nyheder/politik/juraprofessor-minkavlere-uden-smittezoner-kan-stoppe-aflivning

Og nej hun løber ikke fra noget, hun indrømmer bare at hun ville begå grundlovsbrud igen, hvis hun kan komme til det. Det er også prisværdigt, at hun er ærlig omkring sine intentioner fremadrettet, men det ændrer intet.

True, hvis der ikke er kød på at overholde landets Grundlov, så har du ret. For mig at se så er det dog kødfyldt som en hel samling blåhvaler.

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  SturmW-Ghost.

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.498 indlæg

Hele seks ministre vidste det: https://www.bt.dk/politik/seks-ministre-fik-besked-ulovligt-at-kraeve-alle-mink-slaaet-ihjel

Man tør ikke tænke på hvor stor en del af embedsværket der har siddet det overhørigt. Det er tåkrummende.

Kolben
    Bruger
    18.939 indlæg

#1780:
    I den artikel siger professor i forfatningsret Jens Elo Rytter klokkeklart at regeringen kan bruge nødret som argument, og kun at den BURDE have sagt at der ikke var hjemmel i lovgivningen. Den artikel bekræfter blot den forståelse jeg gav udtryk for:

Det eneste spørgsmål man kan stille, er om der har været en så akut nødsituation, at man har kunnet handle på det grundlag. Altså det vi kalder nødret. I så fald er ordren ikke ulovlig, for så har den grundlag i en nødsituation

+

Ja, hvis nødret har været grundlaget for, at regeringen har udstedt den her ordre, før man har lovgivningen på plads, så burde den have angivet det

Din perfide slutbemærkning giver ingen mening. Jeg taler om at du påstår at du tror at du ved hvad nogle andre vidste på et tidspunkt, og bruger det som hårde fakta, der beviser at de er nogle svin. Jeg har ikke sagt noget som helst om hvor vildt det er at bryde grundloven.

P=NP?

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  Kolben.

PBT
    Admin
    3.900 indlæg

#1778 Vi har hele tiden vidst, at masker først og fremmest handler om at beskytte andre og ikke bæreren selv? Så det er der intet breaking news over. Men folk på Facebook skal da nok skimme overskriften og så råbe op om at de skal gå med maske, når det nu er videnskabeligt bevist, at de ikke virker!!!1111

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

StultusX2
    Bruger
    6.126 indlæg

#1779 Kære Drixx, I am Rubber You are glue

ps. Det ER ok. Du må lave en udbedrende edit senere.

#1783 Nå så følte chefen sig os’ lige ramt. Det er rigtig, du var jo også godt ude med pegefingeren og udskamningen.

Og JO det ER nyheder, da der ikke er lavet andre i samme størrelsesorden pt.

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder siden af  StultusX2.

PBT
    Admin
    3.900 indlæg

#1784 Men den fortæller stadig ikke noget nyt. Og pointen med at gå med maske har hele tiden været at beskytte andre, så der er ikke trukket tæppet væk under noget som helst.

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

Viser 15 kommentarer - 1.771 til 1.785 (af 2.221 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.