fredag, januar 22, 2021

Coronavirus-tråden

Daily Rush Debat Off-topic Coronavirus-tråden

Viser 15 kommentarer - 1.666 til 1.680 (af 2.219 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Kolben
    Bruger
    18.938 indlæg

#1661:
    Nope. Omvendt er overslaget pr. farm ret generøst. Mange af dem er sikkert overbelånt og ville gå konkurs inden længe, uagtet corona. I Januar 2020 (før corona) var gennemsnittet et årligt tab på 1.5 million for en farm med 3300 dyr, uden udsigt til forbedring. Samtidig har produktionen ikke været mindre i 20 år.
    (https://landbrugsavisen.dk/minkavlere-taber-80-kr-pr-skind-p%C3%A5-vej-mod-laveste-produktion-i-20-%C3%A5r)

Det er rigtigt at mange skal finde nyt arbejde nu, og at de skal det på samme tid er langt fra optimalt. Men det var den vej vinden blæste. Så ikke alene giver man farmerne en rimelig pris for deres skrantende erhverv (deres produktionsudstyr, arealer og bygninger osv. ejer de endnu), men man giver dem også en mulighed for at holde op med at bløde penge.

Det lyder ikke som en helt tosset deal, hvis man var minkavler…sådan rent økonomisk.

#1665: Det dér er helt skævt. Fedt at være en af dem, der har fået slået hele bestanden ned, for at se at de andre får lov at drive deres videre alligevel.

P=NP?

bydemonsbedriven
    Bruger
    28 indlæg

En corona klassiker. Inden for sundhedsbranchen har vi været vidner til retningslinier der blev ændret med dags varsel, flere gange ugentligt. Vi see dog stadig i live. Minkbranchen er forståeligt nok rødglødende nu

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.498 indlæg

Ifølge rygtet render Mette forvirret rundt om natten og råber: “Mogens, giv mig mine mink tilbage! Hvor er mine mink!”.

https://nyheder.tv2.dk/politik/2020-11-12-mogens-jensen-vil-ikke-redde-avlsdyr-alligevel-jeg-blev-misforstaaet

Hahaha

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

StultusX2
    Bruger
    6.125 indlæg

“Kåre Mølbak går på pension den 31. januar
    65-årige Kåre Mølbak, faglig direktør i Statens Serum Institut (SSI), går på pension den 31. januar.
    Det oplyser SSI i en pressemeddelelse.
    – Det er ikke nogen ny beslutning. Det har altid været min plan at gå fra på et tidspunkt, hvor jeg stadig har mange gode år foran mig, siger Kåre Mølbak i pressemeddelelsen.”

..det kan såmænd godt have været planen hele tiden. MEN timingen og at man ikke har hørt det mindste til det før, er nu alligevel lidt interessant.

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder, 1 uge siden af  StultusX2.

StultusX2
    Bruger
    6.125 indlæg

Hmm, Mette får lidt en tur på ellers “bløde” Aftenshowet(andet DR)

Mette har lige sagt en ældre ejer – holder sig godt ;-D

En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Emilsa
    Bruger
    11.484 indlæg

Fat mod, konen har hjulpet til med ihjelslåningen på en minkfarm siden i lørdags og jeg har på fornemmeren ligenetop nu, at min kone er ved at overtale en soon to be forhenværende minkavler til at slå sig på tørret kød sektoren. Han ringede ihvertfald lige med en masse spørgsmål om de danske termer for kød dehydrerings anlæg og delte overvejelser om sammenligneligheden med… Altsammen ting jeg ikke rigtig kan svare på.

Danmarks økonomi er reddet!

Imagine explaining to someone with a Che Guevara shirt in 2003 that Britney Spears would end up to the left of Rage Against the Machine

Cancerman
    Bruger
    1.655 indlæg

Vores regering er ikke bare usympatisk, den er også uduelig. Det er simpelthen til at tude over.

StultusX2
    Bruger
    6.125 indlæg

#1671 Hmm, Mink-jerky… – Men den går vel ikke hvis Positiv besætning! Gør det vel, Emil’?

PS. Vudden’ er du blevet så glad for – Øst magt overfor Højland?
    Sundhedsstyrelsen kommer bare forbi – når du slagter kræ, ik’?

Ixnatifual
    Bruger
    2.689 indlæg

Jeg fik to pakker beef jerky fra bulkpowders for noget tid siden, da de var på tilbud. 35,- pr. pakke, hvilket stadig er dyrt, men langt billigere end hvad man normalt kan få dem for. Så jeg skulle lige prøve og damn det var fantastisk.

Hvis beef jerky havde samme pris som en pakke Taffel chips tror jeg den vestlige verdens fedmeproblemer stort set var løst.

Måske kan vi få produceret noget billigt mink-jerky

StultusX2
    Bruger
    6.125 indlæg

#1674 ..pakke? ..er i vægt? Metrisk, TAK!

Emilsa
    Bruger
    11.484 indlæg

#1673 – Vi er politiske modstandere af Beef Jerky her i huset fordi det er tamt og kedeligt i forhold til Biltong (play:Vuvuzela sound)… Det bliver nok ikke med Mink, men jeg ved at min kone har en ambition om at starte en kommerciel biltong produktion og leder efter nogen der lige kan overskue sådan et projekt (hvilket ikke er mig). Og tja, hvis det forhindrer ham i at skyde knoppen af sig selv, som nogle af hans venner frygter… Så er det jo win win.

Imagine explaining to someone with a Che Guevara shirt in 2003 that Britney Spears would end up to the left of Rage Against the Machine

Ixnatifual
    Bruger
    2.689 indlæg

#1675 Det var chili-udgaven af disse på 100g: https://www.bulk.com/dk/beef-jerky-100g.html

Men de er desværre på normal pris igen.

VampiricEye
    Bruger
    26.862 indlæg

Fra tid til anden har de dem her i Netto. De er også pænt dyre, men damn, de smager altså også godt!
    jerky

Nintendo Influencer

På dansk: https://www.youtube.com/channel/UC-6I6HgrpYjimEpvayLu3Vg

På engelsk: https://www.youtube.com/channel/UCNNzj5gu0Iolj4vcNIp1IUA

StultusX2
    Bruger
    6.125 indlæg

“pænt dyre”? De ER fårking absurd pebrede,-DKK(og det uden ekstra ‘murica peber udgaven)

#1677 Chili-udgave? Hvorfor ikke bare bare go clean Vegan?

#1676 Lufttørret flad fisk – Må du da kende, eller er dét for WEST-COAST?

Emilsa
    Bruger
    11.484 indlæg

#1679 – I min uskyldige ungdom var en signifikant andel af min omgangskreds fra Færøerne – jeg er rigelig med bekendt med tørret fisk. De snackede det som vi andre spiser peanuts.

Viser 15 kommentarer - 1.666 til 1.680 (af 2.219 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.