onsdag, januar 27, 2021

Coronavirus-tråden

Daily Rush Debat Off-topic Coronavirus-tråden

Viser 15 kommentarer - 1.591 til 1.605 (af 2.233 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Emilsa
    Bruger
    11.490 indlæg

#1590 – Det lyder som om du tror der er et personligt vendetta mod minkindustrien?

Imagine explaining to someone with a Che Guevara shirt in 2003 that Britney Spears would end up to the left of Rage Against the Machine

Foxnews
    Bruger
    34 indlæg

Emilsa:
    På den ene side korrekt, på den anden side ikke. Der har været forskere der også har peget på det her er panik beslutning.
    Ingen tvivl om i Nordjylland bør de slåes ned, men resten af landet kunne man godt vente en uge med, og så i det mindste gå lidt mere i detaljer. Et kompromis kunne være at beholde avlsdyr under skærpede forhold.
    Overordnet er det godt nok problematisk situaiton for Mette og Barolo Mogens

Emilsa
    Bruger
    11.490 indlæg

#1592 – Jeg nævnte tidligere at jeg synes man skulle espropriere avlsdyr, holde dem helt isoleret og bruge dem i en efterfølgende genopretning.

Det kan godt være at denne her covid variant måske kan isoleres, men der kommer jo flere mutationer – og jeg har meget svært ved at se nogen grund til hvorfor vi skulle beholde de her mutationsfabrikker nogen steder og løbe risikoen.

Udover at det er et spørgsmål om folkesundheden, så kommer danmark altså til at ligge i økonomisk ruin hvis vi bliver Wuhan 2.0

Imagine explaining to someone with a Che Guevara shirt in 2003 that Britney Spears would end up to the left of Rage Against the Machine

bydemonsbedriven
    Bruger
    28 indlæg

Jeg har det ikke godt med mink industrien. At opdrætte og slagte et dyr kun pga. skindet er mig virkeligt imod. Men det der foregår nu på ikke-smittede farme er både forhastet og ulovligt. Regeringen er gået i corona panic-mode, uden hensyn til gældende dansk lov. Jeg venter i spænding på at Miljø- og Fødevareministeriet ved et uheld oplever en masse sletning af emails.

Emilsa
    Bruger
    11.490 indlæg

#1594 – Hvordan er det værre end kød? Dyret er sgu da bedøvende ligeglad med om det bliver spist eller pelset – det dør anyhow. Hverken kød eller pels er i sig selv problematisk – fabriksproduktion af dyr derimod, det kan være problematisk.

SturmW-Ghost
    Bruger
    12.508 indlæg

Hvad havde du så tænkt dig?

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

bydemonsbedriven
    Bruger
    28 indlæg

Kød er mad, det er pels ikke. Det slagtede dyr bør bruges fuldt ud. Jeg har ikke taget stilling til produktionsformen.

rQvsnaps
    Bruger
    2.534 indlæg

Er meget lidt fan af mink erhvervet generelt, sørgelig skæbne for de små bæster uanset aflivnings grund..

Men FUCK hvor jeg fryder mig over regeringen i den grad er blevet busted med fingrene i løgnedåsen, jeg håber SÅÅÅ meget der kommer til at rulle hoveder på denne sag.

Det må da næsten være unikt i dansk politik at en siddende regering først; skider på gældende lovgivning og søsætter aflivning af 15+ millioner dyr uden lovhjemmel, derefter (efter 5 dage hvor aflivningerne har været i gang) åbent indrømmer at de vist ikke lige havde det juridiske på plads men forventer at få det snart – hvilket så IKKE kommer til at ske da de øvrige partier nu lugter blod og muligheder.

Jeg ser i den grad frem til at følge sagen
    FRYD

Take the D and B from Drum & Bass, you still got Rum & ass!

Emilsa
    Bruger
    11.490 indlæg

#1596 – Helt utopisk. Jeg tænker man nedskalerer, både i det totale output og i de enkelte bedrifters størrelse. Så skaber man et tvangs/incitaments grundlag for den enkelte bedrift til at diversifisere sit husdyrehold. Man beskytter selvfølgelig sit indre marked mod dumping af fabrikskød, og tager de eventuelt nødvendige opgør med EU om det.

Så erkender man at kommercielt landbrug generelt er en økonomisk katastrofe i sig selv, der altid vil have en økonomi der minder om et 3. verdensland. Men at landbrug skaber vækst i følgeerhverv, og følgeerhvervnes erhverv og udnytter det til at sætte skub i fremvæksten af småerhverv i et småsamfunds danmark under kollaps. Nedskalerede og diversificerede bedrifter vil nemlig fordre en mere lokaliseret følgeerhvervssektor.

Edit. Man ville også få en landbrugssektor der i højeregrad kunne levere luksus produkter, og sælge ind i alt det der autencitetsgøgl der er på mode. Derfor ville man også have et landbrug der ikke vil blive kørt i jorden om en 10 års tid når syntetisk kød erobrer masse markedet

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder, 2 uger siden af  Emilsa.

Sanjo
    Bruger
    872 indlæg

Især også fordi alle de borgelige parti, ihverfald Venstre gennem en årrække har modtaget massive partistøtte penge fra minkindustrien. Det er en af grundende til at man ser de borgerlige reagerer sådan..

Jeg vil gerne se en journalist der graver dybt i det her.

Alene de sidste 24 timer er Elleman vandt 180 grader. Hvem kan efterhånden tro på et ord fra hans mund?

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder, 2 uger siden af  Sanjo.

Cancerman
    Bruger
    1.667 indlæg

#1600 Han vender 180 grader fordi hele hans parti var imod ham.

Jeg vil også gerne se en journalist der graver dybt. Men ikke fordi han ombestemme sig men fordi min tiltro til regeringen efterhånden kan ligge på et meget lille sted.

StultusX2
    Bruger
    6.143 indlæg

#1600 ..fordi INGEN venstre for midten modtager “støtte”!??

Er sgu “sjove” tider. Man SKAL vælge en grøft! Hvis man vælger vejbanen er man en fjende mod ALLE…

Og husk: “tekniske fejl” skal der være plads til.
    https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2020-11-09-levende-mink-sendes-til-afbraending-foedevarestyrelsen-kalder-det-en-teknisk-fejl

Er selv langt mere interesseret i Daka monopolet!

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

• Denne kommentar blev ændret for 2 måneder, 2 uger siden af  StultusX2.

Sanjo
    Bruger
    872 indlæg

Jeg anser mig selv som partiløs. Hold kæft hvor har oppositionen også håndteret de sidste måneder dårligt, især Venstre med Elleman i spidsen.

Skal vi lægge alt det WHO har sagt til side og det samme med SSI? Det er nemt som opposition at udtale sig i de her tider, det er gratis. Man står ikke med ansvaret for et potentielt risiko forbundet med fremtidlige mutationer og vacciner.

Foxnews
    Bruger
    34 indlæg

WHO har selv manet til besindighed, og medicin firmaer har sagt sådan en mutation kan de godt klare.
    Men ellers enig i at Elleman har været den største buksetrold

StultusX2
    Bruger
    6.143 indlæg

SÅ! Han havde en diskusprolaps – men timingen – er anden snak

My TIE! My nimble coffin!
    En snarligt uddøende Single-Player, der "skal tage sine piller og sætte sig ned bag i bussen"..

Viser 15 kommentarer - 1.591 til 1.605 (af 2.233 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.