søndag, maj 19, 2019

VR planer 2019?

Daily Rush Debat Platform VR / AR VR planer 2019?

• Forfatter
    Emne

wOOOOt
    Bruger
    1.096 indlæg

VR har været på markedet siden 2015.
    (jaja, når vi ser bort fra de helt gamle forsøg i sidste århundreden)

Det startede med Oculus Rift og HTC Vive til PC, PSVR til PS4, og så nogle mobil versioner, som jeg beklager, men det er ikke en retfærdig repræsentation af hvad VR kan!

Siden de “nye” VR Pionerer, så er market boomet med mange nye VR versioner.
    Så VR markedet er nu ret broget, men kan deles op i:
    – Mobiltelefon VR
    – “Mixed Reality VR” – Som stadig er PC, kabel forbundet VR.
    – PC VR, som er top modellerne, hvor flere mærker som Samsung og Pimax nu udfordrer Vive og Rift.
    – Standalone VR headsets, som er VR headsets med intern processor, og ingen kabel, så du har kun masken og kan bruge den hvor som helst, uden PC. Der er inside out tracking, så du behøver ikke andet gear til opsætning.
    Standalone versionerne kommer så med forskellige grader af kontrol, fra kun at kunne kigge rundt, til en mellem løsning med controllers der har begrænset tracking, til top modeller med det der kaldes 6Dof tracking, som virker nøjagtig som PC topmodellerne med total frihed.

Samtidig kommer PC topmodellerne også med mulighed for wireless løsning, både til Vive og Rift, og den nye Pimax har planer om det længere fremme i tiden.

Så hvor er du nu?
    Har du prøvet VR?
    Har du købt VR?
    Har du fået blod på tanden, og kigger på mere VR i 2019?
    Er du interesseret, men venter til VR markedet er blevet bedre endnu?
    Eller ser du VR som en dille, som ikke kommer til at holde i længden?

Jeg havde en Vive i ca. 1½ år, som jeg har solgt, for at gøre klar til en upgrade.
    Den lader vente lidt på sig, men jeg er 100% klar på noget mere. Måske Pimax 5K+ når den kommer i alm. handel. Venter og håber også snart at se noget nyt fra Oculus. Vive Pro er pt. alt for dyr for hvad man får, men det er stadig en upgrade.
    Så jeg håber på ny VR til mig i 2019.

Viser 11 kommentarer - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Martinity
    Bruger
    438 indlæg

Jeg har haft mit Oculus Rift headset i et par år efterhånden, og for mit vedkommende har VR bogstaveligt talt ændret mit liv. Jeg købte det først og fremmest ud fra en interesse for at lave 3d grafik i VR. Fra dag 1 var jeg helt solgt, og brugte til at starte med især Oculus Medium og Quill.

Sidenhen er der kommet flere programmer til. Jeg har nok været en af de mest aktive brugere af 3d modellerings og tegneprogrammer i VR, og jeg har arbejdet direkte for Oculus Medium og var bl.a. en uge med dem i Portugal sidste år og demonstrere VR modellering for branchefolk og studerende fra hele verden.

Nu arbejder jeg fast fra kontoret herhjemme, for et Canadisk startup, MasterpieceVR som deres Artistic Director. I oktober blev jeg inviteret til Oclulus Connect 5 i San Jose for at tale om mit arbejde med Quill (VR tegneprogram).

Derudover laver jeg rigtig meget af mit freelance arbejde i VR nu, og er stadig lige imponeret over teknikken hver gang jeg tager headsettet på.

Ifht. fremtiden kommer Oculus Quest nok til at omvende mange skeptikere. Jeg fik prøvet det i Superhot og Dead and Burried til OC5, og det er sindsygt imponerende hvor godt inside out trackingen fungerer og hvor præcis trackingen af controllerne føltes.

Hvis nogen af jer har lyst til at snakke mere VR eller at se mit arbejde i VR kan i hoppe forbi: https://www.artstation.com/martinity

GrillBiller
    Bruger
    2.613 indlæg

->#15
    Jeg har en Dell Visor WMR Headset… funker beklageligt.

Jeg bruger det mest til at flyve GR, i x-plane 11.
    Jeg mener at havde læst at VR ikke kommer til at funke i FSX… grafikmortoren er simpelthen for gammel..

”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.” B.S. Christiansen

woet
    Bruger
    302 indlæg

Problemet vedr. PS VR for mig, var besværet med opsætningen og de mange problemer med tracking osv. Det tog alt for lang tid at gøre den klar og siden jeg ikke kan have det fremme hele tiden betød det mere end jeg troede. Samtidig var der også nogle problemer med 4K og den lille box. Var bare alt for besværligt.

Så hvis jeg skal have et nyt headset så skal det være standalone og cordless og gerne have et bedre billede end hvad PS VR kunne tilbyde.

SapowiTz
    Bruger
    1.863 indlæg

Har 2x Rift og 2x Maskiner der kan klare det meste. Bruger det næsten udelukkende til race arrengementer hvor vi sætter dem op til Project Cars 2 VR endurance race med teams og pit stops mm. (playseat og ffb steering wheels også)

Vanvittigt sjovt og gæsterne finder det ekstremt fedt!

Til LeMans 2018 kørte vi et 3 timers race med 4 mand på hvert hold med obligatorisk driver change. Vi sluttede med 30 seks mellemrum!! Der var vanvittig stemning og ingen fik set LeMans imens hahah😜

Dog dyrt for sådan en omgang, men beholder begge da der altid er god opbakning og tilmeldinger til når vi holder noget! Det er fint nok for mig😉

Jeg vil hellere spise her!

wOOOOt
    Bruger
    1.096 indlæg

Der er tikket spændende nyt ind, som jeg i hvert fald vil holde øje med i 2019.
    Der er leaket billeder fra et Valve udviklet VR HMD, og bekræftet at der kommer et halflife VR.

https://www.reddit.com/r/virtualreality/comments/9vq37y/leak_of_new_valve_vr_headset/

Hvor sygt ville det lige være, hvis Valve tog røven på alle, og lancerer et HL3 på deres eget VR sæt.. Det ville få VR markedet til at eksplodere.
    Meeen, den tror jeg dog ikke på.. Det bliver nok HL2. Hvilket også vil være ret fedt i VR.

Deadmeat
    Bruger
    6.141 indlæg

#20: Har du slet ikke fulgt med i tidens trends? De kommer da med et Half Life mobil spil som det næste og VR headsettet skal bruges sammen med din mobil. Selvfølgelig bliver spillet gratis.

"Whose kitty litter box did I just shit in?"

wOOOOt
    Bruger
    1.096 indlæg

Der er 2 spændende nyheder.

https://www.roadtovr.com/starvr-one-priced-at-3200-for-developers-now-accepting-applications/

StarVR har fået en pris på 3200$ – hvilket er helt vildt, men den er heller ikke beregnet til consumers. – Så nyheden er ikke spændende fordi der er noget nyt man skal ud og købe, men bare beviser for at der tænkes VR på mange niveauer, og teknisk går det stærkt fremad.

#2 er at Valve har bekræftet at de kommer med et VR headset, og et Half Life spil.
    https://uploadvr.com/5-reasons-why-half-life-is-perfect-for-vr/

Det spændende her er at der er mange nye high end VR muligheder på vej, og det tyder på vi får adgang til de nye muligheder i 2019.

Kombiner det med at eksisterende PC-VR løsninger sænker priserne, så flere og flere køber VR, betyder vil alt andet lige, at VR markedet vokser, interessen vokser, og på et tidspunkt rammer vi det “sweet spot” hvor større udviklere går i gang med at lave større titler til VR.

Jeg er sgu spændt på det Valve VR.. For hvis de kommer med en løsning som er en rimelig opgradering, så er det sgu nok den jeg står og mangler.
    Vive og Rift er blevet for små/gamle til mig, og Pimax er lidt for stor i forhold til performance krav til PC’erne. Så Valve må gerne lande den lige i midten.
    Inden jul tak!

Krisp
    Bruger
    4.985 indlæg

#22: Hvor står der at Valve har bekræftet at de kommer med et VR headset og et nyt Half-Life spil? Som jeg læser det i artiklen, er det stadigt blot rygter.

Steam: Krisp89 - Origin: Krisp1989 - BattleTag: Krisp#2319

wOOOOt
    Bruger
    1.096 indlæg

Første linje i det jeg linker til står der:
    In case you hadn’t heard, we’ve got confirmation from multiple sources that not only is Valve working on its very own VR headset, but the headset is also expected to come bundled with a Half-Life VR game. Reportedly, this game will be a prequel story either before or immediately after Half-Life 2.

Så ok, ikke bekræftet, men expected. Måske dukker der mere op i de kommende dage?

Krisp
    Bruger
    4.985 indlæg

#24: Ja, det er det samme som rygter. Så længe det ikke er bekræftet af Valve selv. Alle og enhver kan kalde sig en “kilde”. :-D. Jeg kan også være en kilde og sige at Half-Life 3 udkommer i morgen tidlig kl 7.00, men det gør mig jo ikke troværdig.

Steam: Krisp89 - Origin: Krisp1989 - BattleTag: Krisp#2319

DsJ
    Bruger
    3.034 indlæg

brugere af 3d modellerings og tegneprogrammer i VR

Som en der arbejder i VFX/Games. Hvad gør det anerledes at modellerer for et VR project frem foreksempelvis gaming. Udover det åbenlyse at modellen skal se god ud fra alle vinkler?

• Denne kommentar blev ændret for 5 måneder, 4 uger siden af  DsJ.
Viser 11 kommentarer - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.