lørdag, august 17, 2019

VR – Oculus Half Dome 140-FOV

Daily Rush Debat Platform VR / AR VR – Oculus Half Dome 140-FOV

• Forfatter
    Emne

wOOOOt
    Bruger
    1.101 indlæg

https://www.youtube.com/watch?v=FM7aviAhxG4

Ser ud til Oculus løfter lidt af sløret for deres næste VR version.
    En version med 140 graders FOV, og Half Dome, hvor skærmene er automatiseret.

Ikke så meget info endnu, men spændende er det da.
    Tror der er mange Rift/Vive ejere som efterhånden kigger spændt på next gen løsninger, hvor Vive er ude med en Vive Pro, som er latterligt dyr, og Pimax 8K med 200FOV havde en vild kickstarter, men konstant udsætter og har vist en del udfordringer.. Jeg ville elske hvis Oculus kommer på banen med en version der sparker Vive pro lige i bollerne!

Viser 5 kommentarer - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

RuneSP
    Bruger
    221 indlæg

Spændende, men når det bare er en prototype er der ingen garanti for at alle features kommer med i en færdig udgave.

140 grader FOV lyder heller ikke specielt imponerende taget i betragtning af Pimax 200 grader. De problemer som var med Pimax prototype var kun helt ude i periferien af linserne, så mon ikke 140 grader ville være lettere at løse.

Jeg har backet Pimax 8K, så er super spændt på at høre om de første beta sæt, som de skulle sende ud i denne måned, lever op til forventningerne
    At de er blevet forsinket ift. deres oprindelige “tidsplan” er der vist ingen som er overrasket over. Så længe den kommer i år er jeg sådan set tilfreds, bare den lever op til forventningerne

Montezuma
    Bruger
    2.665 indlæg

Og jeg har først lige fået min Rift og skal spille Alien Isolation med dem i aften. Har kun fået sat det op og gjort klart, så jeg ser frem til min første rigtige VR-oplevelse.

140 graders FOV vil være godt, men jeg synes at opløsningen skal være noget af det første der gøres noget ved og derfor er jeg meget spændt på hvordan det bliver med Pimax på markedet.

SapowiTz
    Bruger
    1.869 indlæg

#2 Det er fucking nerve-wrecking!!! Når jeg spiller det i VR må jeg tage pauser hver 30 mins… får sku alle hårene til at rejse sig

Jeg vil hellere spise her!

RuneSP
    Bruger
    221 indlæg

Apropro uhyggelige spil, har I set The Forest?

En fuld VR udgave skulle eftersigende udkomme d. 22 maj Tror det vil være pænt nøjeren i VR men hvis det understøtter multiplayer (som den normale udgave gør), tror jeg det kunne blive mega fedt.

https://store.steampowered.com/app/242760/

wOOOOt
    Bruger
    1.101 indlæg

Gys i VR har jeg svært ved at “nyde” som underholdning, da jeg er ved at skide i bukserne af skræk
    – Sjovt nok kan ingen almindelige gyserfilm skræmme mig.. Men VR… puha..

Viser 5 kommentarer - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.