fredag, april 3, 2020

Valve Index (VR-Headset) til Juni

Daily Rush Debat Hardware Hardware Valve Index (VR-Headset) til Juni

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    Fisker
    Bruger
    12.029 indlæg
    Offline

    Så er det fucking tid.

    Der er få informationer indtil videre, men dette er hvad vi indtil videre:

    Release Dato:
    Preorders starter 1. maj, dette blev bekræftet af Valve efter at steam-siden for Valve Index + Base Stations og Controllers blev lækket.

    Release står i lækket som 15. juni, men grundet det er en lørdag er det nok bare en placeholder, officielt set er det bekræftet at relase er i Juni.

    Preorders vil være ledsaget af yderligere specs og informationer om deres system men Valve har bekræftet at specsne nævnt på deres lækkede side er korrekte, men mangelfulde…

    Foreløbige Specs:
    Headset (Valve Index):
    * Forbindes vha. USB 3.0 og DisplayPort 1.2
    * Integreret høretelefoner (open-ear)
    * Wide/Narrow “Face Gaskets”
    * 2 kameraer
    * Fysisk IPD
    * En klud
    Controllers(Tidl. “Knuckles”, nu Valve Index Controllers):
    * 6 timers batteri
    * USB-C
    * USB-C “Fast Charging”
    Base Station:
    * Lighthouse 2.0

    Rygtede features:
    * Haptic Feedback (vha. høretelefonerne?), set i Valve Patent
    * 135 FOV med et Dual Lens Design, set i Valve Patent
    * Expansion Slot, set i lækkede billeder fra oktober
    * Render Opløsning, 2x2016x2240@90Hz, lækket fra Moondust udvikler på en livestream

    Hvis i vil følge med kan jeg anbefale følgende resourcer:
    * Valve Index Subreddit
    * SteamVR Subreddit
    * VR Subreddit
    * UploadVR

    • Dette indlæg blev ændret for 1 år siden af  Fisker.
    • Dette indlæg blev ændret for 1 år siden af  Fisker. Årsag: Ændret dato
    • Dette indlæg blev ændret for 1 år siden af  Fisker. Årsag: Tilføjet en masse info
    • Dette indlæg blev ændret for 1 år siden af  Fisker. Årsag: Forhåbenligt fixet tråd
Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 53 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #16

    RuneSP
    Bruger
    238 indlæg
    Offline

    Prisen er også et stykke over hvad jeg forventede. Håbede det ville koste det samme som Vive i sin tid, men det er vist lige omkring 1000 kr mere.

    #14 jeg tror Valve vil lade de andre om “main-stream VR” (som eks. Oculus med deres $399 all-in-one headset) og så vil Valve fokusere på at løfte baren for high-end VR til entusiast-priser.

    Jeg har selv Pimax 5K ligenu som jeg er rigtig tilfreds med og på nogle punkter lyder Index bedre og på andre punkter er Pimax bedre, så må se på nogle sammenligninger før jeg bestemmer mig. Men bliver nok nødt til at investere i nogle Index controllere, er ved at være ret trætte af mine Vive wands. Men basestation 2.0 til 1200 kr stykket? Det er en vanvittig pris synes jeg.

    #17

    wOOOOt
    Bruger
    1.180 indlæg
    Offline

    #16 Er der ikke meget fiflen med settings hele tiden med Pimax?
    Jeg hader micromanagement, det skal bare virke.
    Jeg har en tro på at det Valve leverer det virker ligesom min Vive gjorde. Mens Pimax, kun virker hvis du roder med indstillinger hele tiden?? Jeg ved det ikke, bare min opfattelse.

    Jeg havde håbet at Valve index ville komme med bare lidt mere end det gør. Så jeg sidder ikke med armene i vejret. Men det ser stadig interessant nok ud til at jeg nu skal ha styret mine VR abstinenser

    #18

    Octo
    Bruger
    1.179 indlæg
    Offline

    Mon ikke det bliver endnu en Epic Store exclusive

    #19

    Fisker
    Bruger
    12.029 indlæg
    Offline

    #16 Var også dyrere end jeg havde forventet, men var forberedt på at priserne kunne nå på niveau med et RTX 2080 Ti.

    Men ja, controllerne er klart det “sikre bud” at starte med, konceptet føles bundsolidt og kan allerede se hvor meget bedre det vil være til FPS-shooters, eller bare Beat Saber.

    Headsettet er jeg ikke solgt på som så godt som de skriver det til at være, de basale specs siger at det ikke er bedre end Vive Pro, men så er der lige OLED vs LCD, deres nye lenser, højere refresh rates (hvis man kan bruge det i praksis) og tale om at formindske motion blur og screendoor effect.

    Men jeg har svært ved at tro det bliver en downgrade fra min Vive, så jeg har accepteret at jeg nok ikke får det bedste headset på markedet (medmindre alle deres mere subjektive værdier virkelig holder stik) men at det nok er en rimelig opgradering over min Vive.

    Fornuften ville nok sige at starte med Knuckles/Index Controlleren, og så købe headsettet når rigtige brugere har givet deres bud på det, men jeg ender med at købe hele bundlen, så kan jeg muligvis også forsøge at skifte fra headset til headset for at se om der er noget om snakken.

    #20

    wOOOOt
    Bruger
    1.180 indlæg
    Offline

    #19

    Tænker det samme Fisker.
    Headsettet er ikke helt hvad jeg havde håbet. Men ser stadig godt ud i forhold til alternativerne pt. Der kommer næppe noget mere spændende det næste år frem nu.
    Pimax5k er eneste alternativ for bedre FOV som tæller meget for mig, men jeg stoler ikke på Pimax i forhold til resten af kvaliteten overordnet.

    Lyder som om du har den gamle Vive, som jeg også havde et år.
    Vive Pro var en 1.5 opgrade, som ikke var prisen værd.
    Valve Index ligner det som Vive Pro burde ha været, og til en mere acceptabel pris.

    Min konklusion er at hvis Vive Pro havde været Valve Index, så havde jeg købt den fra starten. Og da der ikke er bedre alternativer nu, så er det tid for mig at få VR igen. (Solgte min Vive sidste år)
    Men det kommer til at gøre “ondt” at gå tilbage til kabel, når jeg havde Wireless…
    Jeg preorder i aften og krydser fingre.

    #20

    wOOOOt
    Bruger
    1.180 indlæg
    Offline

    #19

    Tænker det samme Fisker.
    Headsettet er ikke helt hvad jeg havde håbet. Men ser stadig godt ud i forhold til alternativerne pt. Der kommer næppe noget mere spændende det næste år frem nu.
    Pimax5k er eneste alternativ for bedre FOV som tæller meget for mig, men jeg stoler ikke på Pimax i forhold til resten af kvaliteten overordnet.

    Lyder som om du har den gamle Vive, som jeg også havde et år.
    Vive Pro var en 1.5 opgrade, som ikke var prisen værd.
    Valve Index ligner det som Vive Pro burde ha været, og til en mere acceptabel pris.

    Min konklusion er at hvis Vive Pro havde været Valve Index, så havde jeg købt den fra starten. Og da der ikke er bedre alternativer nu, så er det tid for mig at få VR igen. (Solgte min Vive sidste år)
    Men det kommer til at gøre “ondt” at gå tilbage til kabel, når jeg havde Wireless…
    Jeg preorder i aften og krydser fingre.

    #22

    RuneSP
    Bruger
    238 indlæg
    Offline

    #17

    Der var lidt opsætningsproblemer i starten (sletning af lighthouse files og et par reboots), så det tog lige 15-20 minutter før det var oppe at køre. Siden da er det “eneste” problem jeg har at efter computeren har været slukket har jeg en mærkelig sort bar tværs over mit displayet i headsettet og billederne er helt forskudt. Men efter en reboot af HMD i PiTools fungerer det igen. Ved ikke om det er en generel fejl, har egentlig ikke undersøgt det særlig meget da jeg bare har vænnet mig til at trykke på reboot efter jeg starter computeren op.

    Men det er sådan set det eneste problem jeg har med det, ellers spiller det. Nogle spil skal man slå en setting der hedder “parallel projections” til for at billedet er korrekt, men jeg tror det bliver færre og færre spil der kræver det som de bliver opdateret, Pavlov krævede det før sidste opdatering, men ikke mere nu.

    Generelt er jeg virkelig positivt overrasket over Pimax 5K, blandt andet fordi mine forventninger nok ikke var så høje efter diverse distortion problemer (som jeg overhovedet ikke ligger mærke til mere) og fordi jeg fik det til en ret god pris gennem Kickstarter.

    Jeg ville dog stadig ikke anbefale det til andre end entusitiaster, da der specielt i opstarten er lidt fiflen både med software (kan godt være det er blevet bedre nu) og hardwaren da den medfølgende facepad er intet mindre end elendig. Jeg har dog et familie medlem som jeg er ret sikker på køber et Valve Index, så håber at kunne sammenligne headsettene når Index engang kommer

    #23

    wOOOOt
    Bruger
    1.180 indlæg
    Offline

    Så er der bestilt..
    Jeg tester og tager en for holdet Mere info om 2 mdr lol.

    #24

    wOOOOt
    Bruger
    1.180 indlæg
    Offline

    Og nu er de udsolgt lol.

    #25

    kongkim
    Bruger
    16.029 indlæg
    Offline

    #24 Glæder mig til at høre din mening. Er lidt hooked men syntes det er noget dyrt.

    Hvordan fungere det enligt med spillet mellem div. VS sæt.
    Har en ven med Occu. nemlig?

    Medlem af den religiøse Pc-Religion Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.

    #26

    Fisker
    Bruger
    12.029 indlæg
    Offline

    Fik også bestilt min, men banken har selvfølgelig spærret mit kort.

    Jeg har ikke fået nogen besked fra Valve om at der er gået noget galt men har skrevet til dem, just in case.

    #27

    wOOOOt
    Bruger
    1.180 indlæg
    Offline

    #25 Hey Kim

    Syntes også det var lidt for dyrt, men 1 års abstinenser uden VR vandt over fornuften.

    Jeg ved faktisk ikke hvordan det fungerer på tværs af brands. Men jeg er ret sikker på at det afhænger af platform, så hvis du spiller via Steam VR, så kan man nok godt spille Vive vs Rift vs Valve Index vs Pimax.

    #28

    Fisker
    Bruger
    12.029 indlæg
    Offline

    Jeg ved ikke lige hvordan det er med Vive, PiMax og andre, men mellem Oculus og Valve er det rimelig simpelt:

    Hver headset virker kun out of the box på deres platform, Oculus har deres platform og Valve har SteamVR/OpenVR. Valve er ligeglade med om du bruger deres headset til fx at spille spil på Oculus platformen, og de er også ligeglad hvis du laver en platform som benytter OpenVR (Det er så vidt jeg ved hvad HTC’s “Viveport” benytter).

    Facebook/Oculus på den anden side prøver aktivt at forhindre dig i at bruge andre platforme, men der er typisk workarounds og mere du kan benyttte dig af(det er dog ikke en garanti)

    #29

    wOOOOt
    Bruger
    1.180 indlæg
    Offline

    Med Vive spillede jeg en del Oculus titler som jeg købte på deres platform, da det fungerede fint alligevel. Dog ikke alt der gør.

    #30

    space-fractal
    Bruger
    230 indlæg
    Offline

    Steam VR titler virker ikke altid på Rift, også selvom det er markeret. så er det nogen gange dårligt implementeret af kontrolleren. Men mange går, men ikke alle. Gorn f.eks. er perfekt implementeret på Rift med steam versionen, derimod et flipper spil nærmeste er uspilleligt, fordi den peger for meget ned og dermed ikke kan starte spillet.

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 53 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.