mandag, juni 24, 2019

Valg af grill 2019

Daily Rush Debat Off-topic Valg af grill 2019

• Dette indlæg indeholder 31 kommentarer, har 19 deltagere og blev senest opdateret af  MiNo for 2 måneder siden.
  • Forfatter
    Emne

Noztra
    Bruger
    1.614 indlæg

Nu er det ved at være sommer og jeg skal have investeret i en grill. Mange sværger til Weber, men har også kigget på Broil King. Har hørt Char-Broil skulle være noget skrammel, men hvad er DR’s meninger og erfaringer?

Budgettet er mellem 3-4000kr

Pft.

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Emilsa
    Bruger
    10.735 indlæg

#12 – Forskellige træsorter er en mere tilgængelig ressource her hvor jeg bor, ikke at jeg ikke har haft båd bål og grillet med hvad man nu ellers kunne raide sig til i byrummet dengang jeg ikke kunne gro et ordentlig skæg.

Men jeg mener det, en halv gammel tønde er fantastisk – så har man bål i den ene side og trækker gløder over i den anden side. Mere hyggeligt bliver det ikke.

“The Scandinavian Eddas and Sagas thunder with cosmic horror, and shake with the stark fear of Ymir and his shapeless spawn; whilst our own Anglo-Saxon Beowulf and the later Continental Nibelung tales are full of eldritch weirdness.” — H.P. Lovecraft

johbe
    Bruger
    9.413 indlæg

Tak for grinet. Konge kommentar

Same shit, different day.

Canis_Lupus
    Bruger
    2.296 indlæg

#14 fair nok, tid + sult overruler alt kender godt følelsen af “JEG SKAL HAVE MAD NU!”

JT
    Bruger
    2.320 indlæg

Jeg har købt en charbroil 340 performance på tilbud i bilka. Jeg må indrømme jeg er svært tilfreds med den grill. Den bliver mega hurtigt varm, steger kanon og kræver umiddelbart ikke meget vedligeholdelse. Synes der er fint med ekstra udstyr at købe sig fattig i til charbroil, hvis det er det man ønsker. Jeg glæder mig til at se hvordan den holder distancen på 4-5 år.

Men til 2150,- så kan jeg jo skifte hver 2./3. år i forhold til at købe en weber.

Just kidding God tirsdag

FedeJoergen
    Bruger
    572 indlæg

Nu har jeg haft 2 Webere, og det er udelukkende navnet du betaler for… noget vakkelvorn pis der ruster for et godt ord.

Ja og så eksploderede vores nye grill iøvrigt da flammen der ellers ikke burde kunne gå ud gik ud, og så fik en glød åbenbart antændt gassen der stod og fes ud igen.

Min kone stod lige ved siden af og blev forbrændt.

Klagede til dem men de afviste så kommer kun til at svine Weber hvor folk spørger

Canis_Lupus: "Troll-profil, smut hjem til din troll-farm i Rusland og hav et godt liv i din boble. Jeg er færdige med at spilde sekunderne på dig."

Canis_Lupus
    Bruger
    2.296 indlæg

#20 er du nu helt sikker på at det var en fejl på Weber grillen,
    og ikke fordi at grillen ikke synes om dig, og måden du behandlede den på
    (rust = tegn på manglende vedligeholdelse) ?

Emilsa
    Bruger
    10.735 indlæg

#20 – hvorfor slukkede i ikke for gassen da den gik ud? Du er ikke sikker på fejlen ligger hos regulatoren, slangen eller i tilslutningen..

Det er sådan med overfladebehandling af stål, at udsætter man det for varme så forvitrer det og falder af (jern udvider sig når det er varmt og trækker sig sammen igen når det køler ned – det har belægninger det ikke så godt af) – medmindre man bruger et eller andet magisk skidt der helt sikkert ikke er tilladt i nærheden af fødevarer. Så kunne man lave den i rustfrit stål, og det ville være lækkert – men så ville prisen også stige med 3 – 4 gange.

Men har det nogen betydning at den får overfladerust, den bliver ikke en dårligere grill af den grund. Og som #21 er inde på, så kan man bare vedligeholde skidtet – skrub den ren med en stålsvamp og giv den en gang madolie.

“The Scandinavian Eddas and Sagas thunder with cosmic horror, and shake with the stark fear of Ymir and his shapeless spawn; whilst our own Anglo-Saxon Beowulf and the later Continental Nibelung tales are full of eldritch weirdness.” — H.P. Lovecraft

Kolben
    Bruger
    18.603 indlæg

Hvis man nu starter med at grille manden, kunne det være at han blev færdig før resten af familien

P=NP?

SturmW-Ghost
    Bruger
    11.964 indlæg

God ide, hvis jeg havde skrevet at han skulle grilles.

"In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

mortendb
    Bruger
    346 indlæg

Jeg bruger en charbroil T-47 på ydersiden og grill pladerne ser alt fint ud, kigger man derimod på brænderene og de steder man ikke umiddelbart kan se så er de stort set rustet væk på 1½ år. Der ligget fint lag rust i bunden af den fra brændere og lidt fra pladerne under ristene.

Det skal dog nævnes at grillen står ude hele året og bruges en del hele året så den får også flest mulige tæsk.

Jeg har været nødt til at skifte regulatoren til gassen da denne ikke fungerede ordenligt, yderligere har en mus spist kablet til tænderen som ikke umiddelbart fås som reservedel i danmark, i USA koster det under 10 kr.

Så det bliver nok en Weber næste gang, men her er prisen så også 10-12 k. vs 2500 kr.

mortendb
    Bruger
    346 indlæg

Det skal lige siges at ud over at brænderne ikke er i et bedre matriale og deres ringe reservedels udvalg i danmark har jeg ingen kritik af grillen.

MiNo
    Bruger
    2.191 indlæg

#14 trækul er ikke briketter.

Kul er klar til bøffer på 15-20 minutter om sommeren hvis de er opbevaret tørt og du ved hvordan man tænder op.

Kan bringes ned til < 5 minutter med en looftlighter.

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

Sever
    Bruger
    1.498 indlæg

Men det er da dyrt i længden. Jeg kan klare mig en hel grillsæson på en 11 kg flaske til ca. 170 kr. Og vi griller MEGET.

Det skal tilføjes, at jeg bruger ikke gasgrillen til stege. Der bruger jeg kul.

Humle bringer hygge.

qoz
    Bruger
    2.688 indlæg

Weber Q3200.. rigtig fed.

MasterSoren
    Bruger
    2.558 indlæg

Gasgrill:
    Napoleon eller broilking. Har selv en weber q3200. Er træt af grillristen ruster efter et par år. Alle jeg kender der ejer den har det problem efter et par år.

Skulle jeg vælge ny gasgrill i år ville jeg vælge en napoleon eller en broilking. Napoleon er vidst lavet mest i rustfri.

Briket/kulgrill:
    Helt sikkert en kamado grill. Selv har jeg en Char-broil Kamander som nok er den billigste måde at komme ind på Kamado-markedet. Den er jeg fint tilfreds med men sørg for at holde den overdækket. Ellers ruster den.

Ellers er der jo de keramiske ala KamadoJoe, Big Green Egg, Primo men de er peberede. Broilking laver også en “Keg” i stål som er dyrere end den Char broil laver men væsentlig billigere end de keramiske.

Pillegrill: Traeger.

?lev ud edrojg ,snælgab reh ted esæl ta fa eregolk tegem ekki velb uD

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.