søndag, maj 26, 2019

Valg 2019!

Daily Rush Debat Politik Valg 2019!

Viser 15 kommentarer - 61 til 75 (af 161 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

MiNo
    Bruger
    2.182 indlæg

Der er så mange ting jeg ikke kan lide ved politik.

Den værste er dog hvordan vores politikere modarbejder hinanden med løgne og ‘fake’ modstand over hvad som helst, bare for at være ‘imod’. Især adfærden fra de større oppositionspartier (uanset blok) er bare kvalmende.

Efter en til 2 valgperioder er der så nok i befolkningen som tror på disse løgne og andre undergravende historier til et flertal for regerings skift til ‘den anden blok. Rinse and Repeat. igen og igen.

For første gang overvejer jeg at stemme blankt. Hvordan får man ellers sagt fra over for selve systemet?

i7-6700K@4.5 Ghz|Noctua NH-D14|Asus Z170|GTX1080ti|32GB DDR4|Pro 950 512GB NVMe|2x 850 Evo 1TB SSD|CORSAIR AX 850W|R5|Asus PG279Q

Koldbrand
    Bruger
    1.083 indlæg

"If he was so smart, how come he's dead?"

RytterRegl
    Bruger
    201 indlæg

Din sorteringsproces eksisterer allerede, problemet er bare at den i din optik har fejlet, når det ikke går som du og ligesindede ønsker.

Hvis en jurist ikke opfylder dine adgangskrav til folketinget, hvilke parametre mener du så der skal indgå i sådan en udvidet sortering? Følelser? Sprogbrug? Helbred? Udseende? Holdninger? Hvem skal definere dem?

Det er ret interessant at se den tolerante-, anti-fascistiske-, frihedselskende fløj tale varmt om diktatur, censurering og vold. Hensigten helliger midlet, ikke sandt?

Vi snakker i øvrigt ikke om “T” her på Dailyrush, det blev forbudt da Russia-gate blev skudt til jorden, så skynd dig at redigér det ud ; )

Alx
    Bruger
    1.206 indlæg

Rasmus Paludans retorik om klimaet er latterlig. Vi har i Danmark et af de højeste co2 forbrug per indbygger. Ja vi er et lille land, men vi skal da være med til at formindske co2 udslippet alligevel.

Og grunden til at Indien og Kina har et af de højeste i verden, er jo netop at de producerer de varer, vi konsumerer i vesten inklusiv Danmark.
    Så det er så dobbeltmoralsk som noget kan være at påstå, vi I Danmark og vesten ikke har noget af skulle sige. Vi skal da netop gå forrest i klimadebatten/kampen og hjælpe u-landende til at formindske deres co2 udladning også.

Rasmus Paludan er en demagog og hans holdninger er så langt væk fra de danske værdier som noget kan være

PBT
    Admin
    2.183 indlæg

#64 Stram Kurs’ politiske program nævner ikke miljø eller klima med et ord. De har ingen politik på den front. Hans svar bar så meget præg af at være komponeret i taxaen på vej derhen, når de nu nok vil spørge om noget med klima.

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

PBT
    Admin
    2.183 indlæg

#63 Nej, T-ordet blev verboten inden da, pga. de dybt latterlige diskussioner det fører med sig. Og de skal ikke fortsætte her.

Startede Daily Rush og Quake3.dk sammen med Webster i et andet årtusind

Koldbrand
    Bruger
    1.083 indlæg

#65 Jo, det blev nævnt, og også tidligere pointeret i tråden.
    #66 Nej, det kom ud af det blå, selvom der i over en uge ingen aktivitet havde været i de politiske tråde og sjovt nok meget kort inden at nyhederne droppede om Mueller-rapporten.

"If he was so smart, how come he's dead?"

Noztra
    Bruger
    1.591 indlæg

-zybr
    Bruger
    2.918 indlæg

#61 jeg har det faktisk på samme måde og det er bla. også derfor jeg har medlt fra ved det kommende valg.

At stemme blankt er dog dobbelt falliterklæring, så er det bedre bare ikke at stemme overhovedet….

"Tibet-kommissionen har derimod ikke kunnet læse de øverste chefers mails, fordi ”deres korrespondance simpelthen var væk. Slettet. Slettet også fra backup’en og væk", -Kommissionens formand, Tuk Bagger.

Jacques
    Bruger
    9.919 indlæg

Lad os nu allesammen udvise noget fornuft og tie Rasmus Paludan ihjel. Det er bare en fase. Der vil altid være fortabte tosser som ham. Jo mere vi taler om ham, jo mere opmærksomhed får han. Lad os tale om alt det andet, der rent faktisk betyder noget. Fx natur og miljø.

Bye with a warmly hugs

TheAviator
    Bruger
    75 indlæg

#70 Enig. Lad være med at give manden en platform.

"There is no such thing as a healthy weight. Just a healthy person". Dr. Aseem Malhotra.

Emilsa
    Bruger
    10.838 indlæg

#71 – men det er svært når medierne ukritisk agerer mikrofonholder for den radikale højrefløj og i snart to årtier har talt dens narrativ op – fordi der er cicks og views i den reduktionistiske konflikt fortælling

Anyways

“The Scandinavian Eddas and Sagas thunder with cosmic horror, and shake with the stark fear of Ymir and his shapeless spawn; whilst our own Anglo-Saxon Beowulf and the later Continental Nibelung tales are full of eldritch weirdness.” — H.P. Lovecraft

• Denne kommentar blev ændret for 2 uger, 3 dage siden af  Emilsa.
    • Denne kommentar blev ændret for 2 uger, 3 dage siden af  Emilsa.

TheAviator
    Bruger
    75 indlæg

#72 Ja. Det er yderst problematisk. Medierne er sensationsliderlige ad helvedes til, og så har han et budskab, der brager igennem på det halvandet sekund, de har til at fange folks opmærksomhed. Engang var journalistik et sandhedssøgende fag. Det er til at blive deprimeret af, hvordan de bare holder den mikrofon.

Etnicitet er et flydende begreb. Vi kommer alle alle mulige steder fra. Det er sådan noget, folk finder ud af, når de får taget en gentest.

"There is no such thing as a healthy weight. Just a healthy person". Dr. Aseem Malhotra.

TheAviator
    Bruger
    75 indlæg

Nu ser jeg ikke tv, kun en enkelt udenlandsk kanal, så jeg følger ikke med til daglig i detaljerne i den politiske debat, men jeg føler mig naturligvis nødsaget til at sætte mig lidt mere ind i det her op til valg.

Da jeg læste RP’s partiprogram var min første reaktion at give mig til at græde. Og dernæst blev jeg skidebange, for det vil komme til at berøre mig og min familie personligt, hvis der kommer for mange af ham.

• Denne kommentar blev ændret for 2 uger, 3 dage siden af  TheAviator.
    • Denne kommentar blev ændret for 2 uger, 3 dage siden af  TheAviator.

Vento
    Bruger
    3.469 indlæg

#74 – Kom da med noget specifikt istedet for de der vage og uspeciferet udsagn. Det der kan man jo ikke have en debat eller diskussion om.
    Hvad kommer præcist til at berøre dig?

Hellere komme galt afsted, end slet ikke komme afsted.

Viser 15 kommentarer - 61 til 75 (af 161 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.