mandag, juni 24, 2019

Uventet inkassobrev

Daily Rush Debat Off-topic Uventet inkassobrev

  • Forfatter
    Emne
  • #0

    klingest
    Bruger
    820 indlæg
    Offline

    I weekenden da jeg åbner min postkasse opdager jeg, at der ligger et inkassobrev til mig på ca. 800 kr. som de beder mig om at betale inden 12 dage. Brevet er helt uventet da jeg ikke mener, at kunne huske, at jeg har glemt at betale noget.

    Da jeg får undersøgt det lidt, viser det sig at det åbenbart er pga. en billet som jeg har købt på Ticketmaster.dk for nogle måneder siden til 126 kr. Betalingen var ikke gået igennem, men da jeg allerede havde fået billetterne tilsendt, så troede jeg selvfølgelig, at alt var i orden. Det var det så åbenbart ikke.

    Imellemtiden er jeg flyttet, og har skiftet adresse, og jeg ved ikke om de har sendt deres rykkere til min gamle adresse, men i hvert fald så har jeg ikke set nogen rykkere. Ej heller nogen påmindelser til min e-mail. Så derfor kommer det lidt som et chok at jeg får denne inkassosag på mig, og jeg kan ikke undgå at tænke, at det har været svært for mig at undgå.

    Jeg har haft ringet til inkasso firmaet, og telefondamen var rimelig hård og kontant. Det var mit eget ansvar at sikre at betalingen var gået igennem, og hvis jeg ikke havde fået rykkerne, så var det en sag imellem mig og postnord. Herefter spurgte hun om jeg ønskede at betale? Der var ikke så meget at diskutere.

    Jeg forstår det ikke. Jeg har både fået ordrebekræftelse og billetter tilsendt på e-mail, så jeg regnede selvfølgelig med at alt var i orden. Hvorfor skulle jeg begynde at tjekke om de også havde trukket pengene? Jeg kan så forstå det er en god idé at gøre, men jeg føler godt nok jeg har været i “god tro” her, og at en alt for stor regning er havnet hos mig, blot fordi jeg var uheldig.

    Spørgsmålet er så, er der overhovedet noget at komme efter her, eller skal jeg bare klappe i og betale ved kasse 1 ?

    Er jeg den eneste, som ikke nødvendigvis tjekker hver gang, om en betaling er gået igennem, når man køber noget over nettet, og får ordrebekræftelse + leveret det man har bestil?

    Yoda - "Beware of the dark side... The dark side leads to fear. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suufferiiing!!"

    • Dette indlæg blev ændret for 2 måneder, 1 uge siden af  klingest.
Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer
  • #1

    Mazeios
    Bruger
    1.293 indlæg
    Offline

    Det virker meget mærkeligt at de ikke har kontaktet dig per mail, hvis det er der alt anden kommunikation er foregået.

    Men, du kan bede om dokumentation for rykkerne, så kan du se hvor det er gået galt.
    Men, når det er sagt, hvis den ligger hos et inkasso firma, så er det meget sjældent til at arbejde med. Det er “billigere” at bare betale.

    "It´s only a Game until you win"

    #2

    goffer
    Bruger
    402 indlæg
    Offline

    Tror sgu ikke du kan gøre så meget, men lidt trist stil af forhandleren i og med de vel har alle dine kontaktoplysninger.
    Lyder lidt som en fejl at de overhovedet har sendt billetterne hvis betalingen blev afvist.

    PSN: Goffer-DK

    #3

    Deadmeat
    Bruger
    6.164 indlæg
    Offline

    Lyder mærkeligt at de ikke har forsøgt at kontakte dit på den e-mail adresse du har brugt. Men ja nok lettest bare at betale og så komme ud og nyde det gode vejr. Evt. kontakt ticketmaster og spørg ind til, hvad deres procedure har været.

    "Whose kitty litter box did I just shit in?"

    #4

    klingest
    Bruger
    820 indlæg
    Offline

    Nå, de har heller ikke de bedste anmeldelser på Trustpilot.dk. Tænker det måske er en let måde for dem at hive lidt ekstra penge hjem på.

    Der fik de mig, åbenbart.

    Yoda - "Beware of the dark side... The dark side leads to fear. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suufferiiing!!"

    • Denne kommentar blev ændret for 2 måneder, 1 uge siden af  klingest.
    #5

    ice_boy
    Moderator
    13.576 indlæg
    Offline

    Jeg ville starte med at kontakte ticketmaster for at høre dem hvordan de har forsøgt at komme i kontakt med dig.
    De har vel både en mailadresse og et telefonnummer på dig.

    Eneste måde at slippe ud af den sag er enten ved at betale eller ved at ticketmaster trækker sagen tilbage.

    #6

    zim-
    Bruger
    1.653 indlæg
    Offline

    Jeg har haft en lignende sag for nogle år tilbage med Coolshop. Jeg købte et spil til 38 kroner, og der var åbenbart kun trukket 30 kr i betalingen med Dankort. Som dig, regnede jeg bare med det var i orden, fik spillet tilsendt og det var fint. En års tid efter fik jeg så et inkasso brev på et par hundrede, og den nægtede jeg at betale. De sagde også, at de havde sendt en masse rykkere på min mail, men der var intet.

    De droppede sagen efter jeg kontaktede dem. Det er vel ikke min skyld at deres betaling fejler. Så skal jeg ihvertfald have god besked omkring det, og ikke bare en inkasso brev et år eller mere efter ordren er lagt.

    Sometimes, when I'm alone I google myself

    #7

    Jacques
    Bruger
    9.895 indlæg
    Offline

    Du skal da selvfølgelig bekæmpe dem. De skal ikke have en klink fra dig. Bed om AL dokumentation, så du kan bygge din sag op.

    Bye with a warmly hugs

    #8

    SturmW-Ghost
    Bruger
    11.965 indlæg
    Offline

    Det tjekker jeg godt nok, men jeg er også miljøskadet.

    Du skal bede om dokumentation og ikke bare naivt betale som en glad mongol. Det havde jeg hvert fald ikke gjort.

    Du har vel dokumentation på hvornår du har meldt flyttedato til folkeregisteret?
    Hvis deres normale praksis er at de sender tre rykkere, og du måske ikke har modtaget dem, fordi deres system ikke opdatere automatisk, så er fejlen jo deres.

    Og de bør nok også se deres egen procedure igennem når de sender billetter der ikke er betalt.
    Du formoder naturligvis som forbruger at varen er betalt når du modtager din vare fra sådan et sted.

    Men tjek hvad datoder er på rykkerne versus datoændring hos folkeregistret.
    Må det formodes at du allerede har modtaget en af de tre rykkere inden flytning af adresse, så har du nok et problem.

    "In Hoc Signo Vinces" - "What was, What is, Will be once again" - Praise be to your glory, and from your decline a lesson should be learned. ZeroCool: "Jeg skal ikke gøre mig til dommer på andres færden".

    #9

    Cancerman
    Bruger
    943 indlæg
    Online

    Jeg er med SturmW her : De skal ikke ha en klink uden kamp. At TM ikke har styr på deres betalingssystem må være deres hovedpine og skal på ingen måde koste dig så meget som en krone ud over hvad billetterne kostede.

    #10

    kongkim
    Bruger
    15.727 indlæg
    Offline

    #8 rigtig godt svar
    Ville også undersøge det lidt først og så se at få ringet til dem.

    Og hold os endelig opdateret hvordan det går.

    Medlem af den religiøse Pc-Religion Konsol hader to the max. PC for ever. - Største ønske på DR: Alle fora på forsiden.

    #11

    Caulnian
    Bruger
    881 indlæg
    Offline

    Enig med #8. Det er deres opgave at bevise, at rykkerne er nået frem. I praksis er det nok at fremvise en kvittering på, at brevet er sendt til dig, men hvis de har sendt til din gamle adresse efter du er flyttet, så er fejlen deres og du skal ikke betale rykkere eller inkassogebyr.

    #12

    SneakyFrog
    Bruger
    2 indlæg
    Offline

    Min erfaring med de her inkasso firmaer er, at de giver op. Nægter du at betale og siger du ikke har nogen penge, så opgiver de.

    Dem vi benytter her på min arbejdsplads, de giver også op efter et stykke tid. Der bliver ikke gjort mere ud af det end trusler

    "Freedom is the right of all sentient beings."

    #13

    goffer
    Bruger
    402 indlæg
    Offline

    #12 tror det er meget forskelligt fra hvilken klient inkassofirmaet arbejder for.
    Jeg har selv arbejdet hos det firma TDC brugte i sin tid, og de kørte flere sager hele vejen til fogedretten af ren princip.

    PSN: Goffer-DK

    #14

    klingest
    Bruger
    820 indlæg
    Offline

    Nu har jeg snakket med nogen fra det firma som jeg åbenbart skylder penge.
    Han virkede forstående, men kunne ikke rigtig gøre noget. Sagen var låst i hans system, så jeg skulle snakke med inkasso firmaet istedet. Det har jeg så gjort en gang og de var som sagt svære at tale med. Men nu prøver jeg igen.

    Yoda - "Beware of the dark side... The dark side leads to fear. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suufferiiing!!"

    #15

    Romby
    Bruger
    1.022 indlæg
    Offline

    #14 ham fraTicketmaster maa altsaa kunne se hvornaar og hvordan (brev/email) de har rykket. Eller er deres system totalt idiotisk.

Viser 15 kommentarer - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.