lørdag, december 5, 2020

Træning anno 2014 med Rush’erne

Daily Rush Debat Off-topic Træning anno 2014 med Rush’erne

• Forfatter
    Emne

Snikz
    Bruger
    1.960 indlæg

Halløj Rusher..

Så kommer årets første trænings post, hvor folk kan fortælle lidt om hvad jeres mål er for 2014..

Mit mål for 2013 gik godt, røg fra 110 kg ned til 90 kg hvor det primært bare var tabe sig. Så har fra Januar fik jeg nyt program der går ud på primært at bygge muskler op, hvilket er lidt svært man skal til at spise mere end det man er vant til. Takket være Moonie

Mit nye program…

Mandag/Torsdag:

– Bænkpres + Skrå + Flyers
    – Skulderpres + Skulderløft + Sidehævning
    – Franskpres + Dips + Smalt Greb

Tirsdag/Fredag:

– Pullup + Dødløft + Liggende Armtræk
    – Bicepscurl + Hammercurl + Bicepscurl med stang
    – Squat + Læg + Stående Lunges

Onsdag/Lørdag: 30 min cardio + mave

Alt sammen 3-4 * 12. Hvor af de sidste 3 stykker er ultra hårdt. Så senere skal det være a 10 og 8 gentagelser.

Hvad syntes i om programmet?

Har dog også overvejet denne:

http://www.simplyshredded.com/beast-mode-fitness-model-simeon-panda-talks-with-simplyshredded-com.html

Og hvad er jeres træningsmål for 2014?

http://www.liberalalliance.dk/

Viser 15 kommentarer - 31 til 45 (af 58 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Ixnatifual
    Bruger
    2.571 indlæg

Så vidt jeg kunne se var der også nogle basale løft med vægtstang i det hårde styrketræningsprogram. De er jo nemme at skalere i sværhedsgrad fra begynder til Arnold.

Kropsvægtsøvelser kan skaleres i sværhedsgrad meget uden at bruge ekstra vægt (f.eks. alm. pushups, diamond pushups, 1-arm pushups), og man kan typisk finde alternativer til mange løft med vægte, men på længere sigt vil jeg men de kommer lidt til kort ift. træning af underkroppen.

Lightgard
    Bruger
    731 indlæg

Jo bestemt, før eller siden skal man, jo i gang med noget jern. hvis man vil fortsætte med at, udfordre og styrke musklerne.

men siger mange tak for hurtige svar. så må jeg bare i gang XD

Moonie
    Bruger
    5.546 indlæg

Kan se i alle går amok med styrketræningen

Har selv kastet mig over ultraløb og har en 100 km til sommer. Har dog længe ville lege med i styrketræningen også, så bliver næste projekt – det kommer i 2015 tråden

Hobitten
    Bruger
    1.500 indlæg

Er begyndt at løbe i januar, og har for at bevare motivationen meldt mig til 1/2 maraton i Hannover i slutningen af april. Startede på 125 kg, og er nu nede på 119, og løbet går generelt godt, men dog er der lang vej til de 21 km

Min plan er også at starte noget styrke træning, har fået anbefalet at træne core, nogen der kan anbefale et godt core trænings program?

Snikz
    Bruger
    1.960 indlæg

DAMMIT!!

Har lige været nede ved lægen med henblik for en finger jeg bustede for en 3 uger siden.

Lægens dom: 1-2 måneders pause fra styrketræning. Eller rettere HVIS jeg laver styrketræning skal øvelserne være stortset uden belastning…

Forhelvede da os

Smenkhare
    Bruger
    2.656 indlæg

#35:

Så er det nu du kører 5-split squat only de næste 2 måneder

It became apparent that one reason why the Ice Giants were known as the Ice Giants was because they were, well, giants. The other was that they were made of ice.

Snikz
    Bruger
    1.960 indlæg

Ohhhhh yeah!! Leg day every day!!

Nomanni
    Bruger
    1.418 indlæg

Var i fredags inde hos vores tilknyttede fysioterapeuter og få lavet en kondi-test. (Ilt maske på løbe bånd). Fik lavet den nu da der ikke er så langt til de forskellige løb jeg skal deltage i og vi begynder snart at køre løbe WOD’s igen. Fik sneget mig op på 55.8 med 101.7 kg (14.7% fedt) 187cm.

Udover det så fik jeg set gennemsnits tallene for Games competitors i 2013 i 4 forskellige løft i alderen 27 år.

Dødløft 230 kg
    Clean and Jerk 140 kg
    Back Squat 200
    Snatch 112.5 kg

Så har nu sat nogle mål om jeg gerne vil kunne komme op i nærheden af gennemsnittet på de 4 løft samt hæve mit kondital til en 58-60 nu hvor vores løbe WOD’s og vejret er til interval træning igen (Hader vinter løb skvatter altid )

Moonie du er syg til at løbe…

Interval mæssigt hvordan lyder

10 Min opvarmning
    6 x 800 hurtigest tempo muligt 2-3 min pause
    4 x 400 max tempo 1-2 min pause
    10 Min afjogning ?? Har prøvet det et par gange og er helt færdig efter

Try to look unimportant, the enemy may be low on ammo...

goffer
    Bruger
    458 indlæg

Hvor mange reps kører de med de kilo der?

PSN: Goffer-DK

ChiCk_oN_sPeeD
    Bruger
    846 indlæg

#39 er ret sikker på det er 1RM

Visca Barca, Visca Cataluynia I Visca Luis Enrique

Nomanni
    Bruger
    1.418 indlæg

Det er deres 1Rm altså det de kan klare 1 gang maks

Try to look unimportant, the enemy may be low on ammo...

Knuspar
    Bruger
    6.426 indlæg

Jeg joggede på vægten primo januar, og fik et “long overdue” chok.

Så gik igang med CrossFit i starten af Februar .. og det er jo som narko!

Alt for stor vægt, for høj fedt procent, for høj metabolsk alder og .. ja .. alt er freakking for højt. Sådan er det at være lazy stille siddende it-nerd.

Nå, men jeg startede med at ville tabe mig xx antal kilo, det er jeg så gået helt væk fra da jeg 1. jo nok tager på i vægt ved at starte træning (muskel vs fedt) og egentlig er mere fokuseret på metalbolsk alder, og fedtprocent. Samt visc. fat .. altså fedt omkring organerne.

SÅ har givet mig selv lidt kost ændring, ikke noget ekstremt, men alligevel noget som gør en forskel.

Har droppet smørret 100% på brød, spiser max 2 skiver rugbrød om dagen, spiser ikke pasta/ris/kartofler til aften (dog med få undtagelser) helt stoppet med sodavand (damn .. den er hård) slut med “snolder” når jeg handler ind, så kun en lille pose slik fredag. Og så drikker jeg vand .. sindsyg meget vand ifht. før .. drikker 5-6 0.7 L vand om dagen, før drak jeg måske 0,5 L om dagen.

Anyways .. jeg er, bare for at give den gas, og fordi der er et røvfedt sammenholdi min lokale box, meldt mig til Crossfit Games 2014 … det udfordre mig sku både fysisk(i den grad…) og mentalt!

I mandags stod jeg eks. i 70 minutter og “pinte” med selv, da jeg aldrig før havde lavbet Double Unders .. de ser så lette ud .. men ffs de er hardcore for en fed rookie som jeg! Men jeg gjorde det Fik godt nok kun 65 reps i 14.1, men sdet er trods alt 65 mere end hvis jeg ikke var meldt til!

I dag, da jeg så 14.2 begyndte jeg sku at grine .. jeg kommer sku til at gå død efter 1 chest-to-bar!

Men MotivationFTW .. Boxen herude i Grenå er for fed .. har allerede på 5 uger haft gode oplevelser nok ifht. folk som støtter hinanden osv … forstår bare ikke jeg ikke har set Crossfit noget før .. det er rent WIN!

Knuspar.dk - Steam Profil

qool
    Bruger
    2.909 indlæg

Jeg har lige haft bonus med min styrketræning.

Forleden kom jeg ved et uheld til at smide 140kg på Squatten. Der skulle egentlig have været 130 på. Jeg tog “kun” 4 gentagelse, og undrede mig over den var så freaking hård, indtil jeg indså jeg havde smidt 10kg vægte på i stedet for 5kg haha Men nu ved jeg da, at jeg kan tage 140kg uden at knække kroppen!

Er desuden steget fra at køre 3 sæt x 8 gentagelser i dødløft med 120kg til 140-145kg. Woohoo. Burde teste mit max en dag. Mon ikke jeg kan hive +160 kg?? Jeg tør næsten ikke prøve

Mirage
    Bruger
    1.779 indlæg

Hvis man som #43 er bidt af dødløft og squat… så kunne det jo være man skulle overveje at kigge forbi en styrkeløft klub.

Der er uden tvivl potentiale til at blive endnu stærkere, hvis man får lidt hjælp fra engagerede ligesindede

I kan se en oversigt over klubber her og det er altid gratis at kigge forbi:

http://www.styrke.dk/?page=klubber

Selv udnævnt til at være den sidste moralske bastion på DR!

qool
    Bruger
    2.909 indlæg

Jeg må ærligt indrømme, at mit fokus er på bodybuildingen. Jeg godt,at de to ting kan følge hinanden mere eller mindre, men jeg hælder mest til bare at teste mit selv i fitnesscenteret

Men jeg kan godt det det mandlige i, at kunne hive 200kg dødløft. Ved at gode løftere i min vægtklasse (178, 83, relativ lav bf) kan hive sindsyge kg i squat, bænk og død. Nærmest urealistisk set i forhold til vægt/kg balancen..

Viser 15 kommentarer - 31 til 45 (af 58 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.