fredag, november 27, 2020

Træning anno 2014 med Rush’erne

Daily Rush Debat Off-topic Træning anno 2014 med Rush’erne

• Forfatter
    Emne

Snikz
    Bruger
    1.960 indlæg

Halløj Rusher..

Så kommer årets første trænings post, hvor folk kan fortælle lidt om hvad jeres mål er for 2014..

Mit mål for 2013 gik godt, røg fra 110 kg ned til 90 kg hvor det primært bare var tabe sig. Så har fra Januar fik jeg nyt program der går ud på primært at bygge muskler op, hvilket er lidt svært man skal til at spise mere end det man er vant til. Takket være Moonie

Mit nye program…

Mandag/Torsdag:

– Bænkpres + Skrå + Flyers
    – Skulderpres + Skulderløft + Sidehævning
    – Franskpres + Dips + Smalt Greb

Tirsdag/Fredag:

– Pullup + Dødløft + Liggende Armtræk
    – Bicepscurl + Hammercurl + Bicepscurl med stang
    – Squat + Læg + Stående Lunges

Onsdag/Lørdag: 30 min cardio + mave

Alt sammen 3-4 * 12. Hvor af de sidste 3 stykker er ultra hårdt. Så senere skal det være a 10 og 8 gentagelser.

Hvad syntes i om programmet?

Har dog også overvejet denne:

http://www.simplyshredded.com/beast-mode-fitness-model-simeon-panda-talks-with-simplyshredded-com.html

Og hvad er jeres træningsmål for 2014?

http://www.liberalalliance.dk/

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 58 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

Guldkortet
    Bruger
    2.880 indlæg

Jeg er gået død ved trin 15(75kg?) vægt maskinerne. Jeg træner til jeg er fuldstændig udmattet. Trin 8-14 gik som en leg. Va søren gør jeg?

Work work.

Goejseren
    Bruger
    1.084 indlæg

Hvis du gerne vil være bomstærk, caveman-style, så drop alt hvad der hedder maskiner. Brug din kropsvægt, vægtstænger og håndvægte.

That was intense, really intense.. Well not really intense, but pretty intense.

goffer
    Bruger
    458 indlæg

Fik smidt en del fedt i slutningen af 13m så målet for 14 er at få smidt det sidste, har trænet det meste af sidste år, og det kører uændret nu, men er begyndt at fokusere mere på min form i øvelserne istedet for at bare smide kg. På.

PSN: Goffer-DK

Snikz
    Bruger
    1.960 indlæg

CT Fletcher er simpelthen fremragende, elsker “Crazy Mothafucka” videoen

http://www.liberalalliance.dk/

BruneBanan
    Bruger
    36.129 indlæg

#8 Imponerende stats. Dyrker du kompetitivt crossfit? Det lyder til, at du ville ligge helt i toppen her i DK og nok også i den europæiske region.

Grifler
    Bruger
    3.499 indlæg

Mit mål er at komme u gang igen…jeg røg helt ud af rutinen da jeg skrev speciale samtidig med fuldtidsjob.
    jeg har mistet muskel samt cardioform. Så jeg er så småt igang med at starte op igen med løb og styrketræning, og så prøver jeg lidt kræfter med crossfit

You haven't lived until you've cried pooping.

ChiCk_oN-sPeeD
    Bruger
    964 indlæg

Crossfit her.

Er fra 2013 – 2014 gået 5 kilo ned, men dog er der proppet en del muskelmasse på.

Jeg er på ingen måde i nærheden af #8, men er gået fra en Grace på 4.30, til 3.10, en Filthy Fifty fra 35 min til 26 min.

Ellers har jeg roet 10 km på 45 min, lavet Bear Complex på 80 kg som personlige milepæle.

For mig handler det ikke så meget mere om fedtprocent og muskelmasse, men ydeevne nu. Næste års mål handler om at optimere min butterfly pullups og postol squads. Og så skal jeg have flere kilo på min deep snatch.

Drømmescenariet vil være min første muscle-up, men det må tiden vise om kan lade sig gøre

Friske fisk sælges her

Zerathol
    Bruger
    148 indlæg

Er bare en tynd og splejset nørd, men jeg er begyndt på Stronglifts 5×5:

Workout A:
    Squat, bænkpres, barbell rows

Workout B:
    Squat, overhead press, dødløft

Det hele er 5×5 undtagen dødløft, som kun er 1×5. Jeg kører det hver anden dag nede i kollegiets træningsrum (som har meget begrænset udstyr, og derfor passer programmet så godt). Det er ikke meget vægt jeg kan få på, men det går fremad og jeg vokser i en pæn grad. Per d. 18 jan er mine løft:

Squat 50kg, overhead press 27.5kg, dødløft 55kg, bænkpress 42.5kg, barbell row 40kg. Jeg vejer omkring 76kg og er 181cm høj.

Derudover cykler jeg dagligt til/fra skole, danser swing et par gange om ugen, spiller badminton, og klatrer på væg.

Målet for 2014 er at droppe mit splejsede nørdelook.

Nomanni
    Bruger
    1.418 indlæg

Bear Complex er totalt ynglings WOD! Gal man er smadret efter sådan én.

80kg Bear Complex er satme også godt skuldret, der er masser af saft og kraft i dig! Var det i original opsætning med 1 rep på minuttet i 30 min eller var det modificeret 30 reps på tid? Har kørt begge med 85kg og den modificeret var 19m 38s.

Try to look unimportant, the enemy may be low on ammo...

Alx
    Bruger
    1.211 indlæg

#22 Jeg forstår ikke hvorfor folk laver butterfly pullups.. Det ødelægger en stor del af øvelsen. Hvis du holder kroppen i ro og fokuserer på at lave øvelsen “rent”, så træner du mange flere muskler i kroppen.

Og hvis du vil lave muscleups skal du til at træne eksplosive pullups, hvor du fokuserer på at komme så højt over stangen som overhovedet muligt. Det tager tid før musklerne har vænnet sig til øvelsen, og du skal ikke “rushe” den. Det giver skader

Nomanni
    Bruger
    1.418 indlæg

Progressionen bag hedder strict pull ups (nok dem du kender) når man har mesteret dem kommer kipping pull ups og derefter til sidst butterfly pull ups.

Grunden til at man lave butterfly pull ups er for effektivitetens skyld og hastigheden, men de kommer igen først ind når du har mesteret de andre skaleringer.

Du får måske advide i en WOD at du skal lave 100 pull ups og kravet for en pull up er full tripel extension (skulder, albue og håndled) og derefter skal du have hagen over bar’en, hvis det er kravet så er butterfly’s hurtigere og mere effektive til formålet men du kan sagtens rende ind i en WOD med strict pull ups.

Try to look unimportant, the enemy may be low on ammo...

Steadi
    Bruger
    5.778 indlæg

Hvis bare jeg kan nå op på at løbe 2-4 gange om ugen + gå i svømmehallen et par gange, så tror jeg, at mit umiddelbare mål vil være nået.

Men det er sagt med det i baghovedet, at jeg sjældent kan få min røv uden for en dør. Jeg kan æde hvad som helst uden at tage på (i hvert fald i disse år), så mit incitament kan jeg ikke engang finde derfra…

Men planen er at investere i en iPod Shuffle, så jeg har lidt underholdning mens løbet foregår.

Edit:
    Hvordan vil Rusherne anbefale svømning at foregå, hvis det også godt må være lidt fysisk træning? Vi har mulighed for at booke 30 minutter per gang i svømmehallen.

Altså hvilke(n) svømmestil, som jeg skal forsøge mig med?

My fellow Americans, I am pleased to tell you I just signed legislation which outlaws Russia forever. The bombing begins in five minutes.

Lightgard
    Bruger
    731 indlæg

Hejsa dr, tænkte at det nok bedste passede ind her. Skal med det samme beklage hvis det har været vendt før.

Here goes. Jeg står og vil godt i gang med at tabe mig, og siden hen bygge noget muskler på kroppen. Har i alt for langtid være for lidt aktiv, spist for meget junk og drukket for meget sodavand.

Jeg kom på den tanke at efter at, have læst noget om forsvaret. Og at man åbenbart for udleveret et trænings program. Hvis man har været til session, som optakt til de strabasser man skal igennem. Det lød jo spændene tænkte jeg, da jeg godt kunne tænke mig at blive mere aktiv. Og måske end da munde ud i, at jeg tog min værnepligt.

På forsvarets hjemmeside kan jeg så se, at man faktisk kan hente det ned som en app. Hvor der er masser af øvelser, og man kan lave programmer. Eller få lagt et for sig. Det er ganske vist kun et 8 ugers program, hvis man får lavet et for sig. men det kunne man jo bygge på.

Spørgsmålet er om det er noget, der ville kunne anbefales til vægttab. Eller om det udelukkende, er minded mod styrketræning og udholdenhed.?

link til info om programmet/appen
    http://www2.forsvaret.dk/temaer/vaernepligt/Pages/Komiform.aspx

#edit
    lidt ekstra kommaer og store bogstaver.

Ixnatifual
    Bruger
    2.564 indlæg

Du kan bestemt forbrænde noget fedt med forsvarets program. Det er selvfølgelig også super vigtigt du ikke fylder dig med snacks, sodavand og andet junk.

De tre standardprogrammer ser ud til mest at være moderat styrketræning og udholdenhedstræning (10-15 repetitioner pr. sæt). Ved ikke om det er mig der er dum, men jeg kunne ikke hitte ud af at se mange detaljer om andet end blot “dagens program.”

Der ser ud til at være nok at lave, hvis man vil forbrænde fedt. Især hvis man også inkluderer konditionstræningen.

Lightgard
    Bruger
    731 indlæg

Det lyder jo ganske fornuftigt. Hvor langt hen af vejen, vil du skyde på man kan. Klare sig med ting i hjemme eller egen vægt? selvfølgelig før eller siden, bliver man nød. Til at løfte noget vægt, i form af vægt stænger og vægte. Men som udgangs punkt, hvis pengene er små?

Har set folk forslå poser, med vandflasker eller bøger. som alternativ til nogle vægtløft.

Viser 15 kommentarer - 16 til 30 (af 58 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.