Til Metallica-fans
Daily Rush › Debat › Off-topic › Til Metallica-fans
- Dette indlæg indeholder 75 kommentarer, har 24 deltagere og blev senest opdateret af
starchild for 17 år, 5 måneder siden.
- ForfatterEmne
- 01/06/2003 kl. 13:50#0
Som folk sikkert ved, udkommer “St. Anger” her. d. 9.
Hvis det skulle vække nogle interesse, kan i her læse en andmeldelse af det nye album.
Og udfra hvad den fortæller, har vi noget at glæde os til.
Og til de folk, de synes det er sjovt at svine Metallica til, så lad være. Denne post ligger ikke op til debat, diskutioner og bandets kvaliteter, udveksling af meninger.
I har selvfølgelig ret til at poste hvad i vil, men det ville være rart, hvis denne post kunne blive tilegnet de DR-brugere, der kan lide Metallica og måske diskutere albummet i fred for kommentarer, vedr. hvor mange dumme ting folk har at sige…
Men jer om det.
Kort sagt, en glad debat (hvis man kan lave sådan en).
"You don't want to see me when I'm angry - because I back up my rage with facts and documented sources." - The Credible Hulk.
- ForfatterEmne
- ForfatterKommentarer
- 02/06/2003 kl. 16:26 #16
Du ved godt, hvad rock er, ikke?
"You don't want to see me when I'm angry - because I back up my rage with facts and documented sources." - The Credible Hulk.
02/06/2003 kl. 17:13 #17Metallica var revolutionerende. De satte standarder. De lavede musik som ingen kunne efterligne, de var 100% unikke – de var geniale.
Det er de ikke længere, fordi de valgte ikke at være det. Load var en satsning, sikkert fordi de følte at pipen skulle have en anden lyd, efter de mange år af dominans på heavy-metal scenen. Den satsning var fejlagtig og succesfuld samtdig.
De “nye” Metallica fans elskede det, fordi de ikke kendte særlig meget til det forrige Metallica. Mange af de Metallica fans, som render rundt i dag, fik først øjnene op for Metallica da The Black Album udkom, bl.a. fordi den fik så stor publicity på TV og radio. Enter Sandman og Nothing Else Matters blev jo spillet uhæmmet på alle store radiostationer verden over, og vist i døgndrift på MTV. De nye fans anede altså ikke hvad de var gået glip af, og tilsluttede sig derfor glædeligt Metallica bølgen.
Hvorimod de gamle fans, som havde været Metallica tro lige fra den spæde begyndelse, knugede hænder og fik kuldegysninger da de hørte Load første gang – jeg gjorde i hvertfald. Nogle vendte ryggen til og benægtede bandet fuldstændigt, andre (mig selv inkluderet) sank en dyb klump og fremtvang et falsk smil, i et forsøg på at forblive “en tro fan” og acceptere, med modvilge, den nye retning bandet havde/har taget.
Jeg tror at St. Anger er et forsøg på at få de gamle fans tilbage. Om det vil lykkedes, det vil tiden vel vise.
02/06/2003 kl. 17:30 #18Jo ved godt hvad metal er… og det Metallica har leveret de sidste mange år.. er rock. Rigtig blød sødsuppe rock som man kan høre i radioen og se på MTV.
On MySpace... No One Can Hear You Scream.
02/06/2003 kl. 20:39 #19Ok, de har lavet mindre hård metal med Load og Reload, men jeg tror også, lige som Syn, at de prøver at vende tilbage til den tunge stil med St. Anger. Det er i hvert fald mit indtryk, efter hvad jeg har hørt af det nye album.
Og jeg vil da troppe op kl. 09:00 når TP åbner d. 9. i Næstved Storcenter.
"You don't want to see me when I'm angry - because I back up my rage with facts and documented sources." - The Credible Hulk.
02/06/2003 kl. 21:23 #20Jeg syntes sq det er helt ok at de kommer på banen igen med noget helt nyt, som de selv syntes er fedt.
Det er jo ikke fordi de ikke kan finde ud af at spille deres gamle musik mere eller ikke kan lide det. Men fordi de har været igennem en masse og måske følte at de ville trykke den af påny med noget de selv syntes også var fedt02/06/2003 kl. 21:26 #21personligt syntes jeg, som Taumiel har skrevet teksten på tidligere, at battery er deres fedeste nummer efterfuldt af for whom the bellz tolls
02/06/2003 kl. 23:15 #22Newoz:
Lad være med at lægge ord i min mund. Jeg har aldrig på noget tidspunkt beskrevet overfor dig, hvorfor jeg synes at sangen kan beskrives som nu-metal. Så lad være med at lade som om jeg har.Sammenligning med SOAD:
Guitaren. Den lyder ens.
Bassen. Den lyder ens. Og kører de samme stop and go rutiner. Svært at forklare. De har ikke stjålet eller kopieret noget. De har bare efterlignet.Nu-metal:
Det er tung simpel rock, der er let præget af rap-genren. Det kan ofte kendetegnes ved super lette grundakkorder, spillet meget hurtigt eller meget tungt. Dog ikke i komplekse rytmer. Ofte er det hele krydret med “yo”-lignende udråb fra backing vokalerne. Nu-metal indeholder desuden sjældendt bemærkelsesværdige guitarsoloer. Og oftest slet ingen.Fortæl venligst hvordan St. Anger IKKE passer ind i denne kategori. Er det fordi der står Metallica under “artist”? Er det derfor du absolut vil have, at vi skal se St. Anger som noget nyskabende og genredefinerende? Well, det er det ikke. Tough. Metallica er et gammelt genredefinerende band, der nu selv har ladet sig definere. Husk på at denne single er albummets to’er og titelsang, og skal derved lægge grunden for stilarten. Det er Metallicas formel.
Jeg spiller selv guitar (på mangene år) og har studeret ret mange guitarister efterhånden. Inkl. Kirk. Kirk er en one-string-at-a-time guitarist, delvist oplært af mester Satch (som er en af de sejeste guitarister nogensinde). Kirk kan spille sindssygt hurtigt, men han er ikke specielt rytmisk anlagt. Dette begrænser ham til en lead position. (Dog kan han ikke lave ordentlige vibratoer, og han kan ikke spille (siger han selv) uden sin wauwau-pedal, hvilket, efter min mening, gør ham til en dårlig guitarist. Der findes tusinder af guitarister, alene i vores lille land, der ville kunne gøre det bedre end ham. Alle Metallicas fede soloer er spillet af James. Men dette er bare min mening). Problemet opstår når Metallica ikke længere har en leadposition. Rytmeguitar kan snildt klares, og gøres for det meste bedst, af en enkelt person. James er et geni på det punkt, hvilket renderer Kirk totalt overflødig. Han kan kun stå tilbage og se sej ud imens han hopper i takt. Det er meget at han vil stå model til det. Det var ikke så meget at de andre skulle smide ham ud.
P=NP?
03/06/2003 kl. 11:35 #23Temlig fælt at dømme et helt album på en enkelt sang :|
vent da til på torsdag med det lort…luls!
03/06/2003 kl. 12:17 #24hehe jeg har lige hørt et par af de demo numre der, jeg ville ikke vide det var metallica hvis jeg bare havde hørt det i radioen eller et andet sted
Sygt nok…03/06/2003 kl. 14:21 #25Hvor skal man begynde…
Altså for det første er jeg ikke enig i at det er Nu-metal. Der er måske elementer som det råb der kører, hvilket så sagtens kunne have været undværet.(imo) Nu har jeg ikke lige den tekniske musikviden, men det er klart mere “almindelig” metal end det er nu-metal. Jeg baserer det på de filende riffs de bruger, og så synes jeg også opbygningen er mere alm. metal end nu-metal. (I forhold til mine erfaringer over 10 år med _hård_ metal ;)) De har måske de der gyngende nu-metal ideer i nummeret, men jeg synes slet ikke det er det der kendetegner det.
Og dem der siger Metallica er rock, så er jeg fuldstændig enig på Load og frem. MEN ikke med det her nye album, hør lige det St. Anger nummer før i kalder det rock
Og lige en sidste ting… Jeg synes jeg det nye holder for hårdt. Ok det er ikke Ride eller Master, men det skal det vel heller ikke være her 15-18 år efter? (imo)Tudtudtudtudtudtudtudtud 03/06/2003 kl. 15:07 #26Har nu heller ikke udtalt mig om, at St. Anger er rock… endnu. Har kun hørt et nummer… men det var ikke specielt imponerende. OK, de har da fået en hårdere lyd. Men minder lidt for meget som, alt det andet lort der bliver smidt på gaden disse dage. Alle sammen skal lidt “Korn-crap-jump-around” riffs og “yo yo bitch.. get down” osv. på deres skiver.
Men måske bare mig der stadigvæk ikke kan ind i år 2000+, hvad angår metal.
o_OOn MySpace... No One Can Hear You Scream.
03/06/2003 kl. 15:16 #27Metallica er et af verdens fedeste bands. Jeg tror jeg ønsker mig cden i fødseldagsgave (det er d. 15/6).
...Man belonging or not belonging...
03/06/2003 kl. 15:39 #28#23
Er der nogen der har gjort det?P=NP?
03/06/2003 kl. 16:55 #29well kan da være det bliver første gang jeg køber et album
If you really want to, you can do it!
03/06/2003 kl. 18:29 #30Du har fks… dine første linier kan vist ikek forståes på ret mange andre måder….
luls!
- ForfatterKommentarer
- Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.
























