mandag, juni 1, 2020

Synology ds 416play

Daily Rush Debat Hardware Hardware Synology ds 416play

• Forfatter
    Emne

Sucke
    Bruger
    93 indlæg

Halløj!

Nuværende setup:
    -AppleTv4 (hvor jeg gerne vil kører med DS Video – Plex kører lige pt langsomt, Infuse køre mega slow!)
    -DS212+ har ikke hardware transcoding

Overvejer at købe en DS 416play, og spørgsmålet er så..:
    Kan jeg så afspille mine mkv filer med DS video på appletv 4.? Da denne har hardwaretranscoding.?! For lige nu melder den bare fejl – da den ikke understøtter formatet.

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Forfatter
    Kommentarer

DarkHill
    Bruger
    13.445 indlæg

Bemærk at plex på synology stadig ikke understøtter den hw encoder chip der er i synologys bokse

Ved godt du nok ikke vil høre det, men sælg din atv4 og køb en shield istedet. Den æder uden problemer alle dine videoer transcoding ikke nødvendigt og dermed behøver du ikke opgradere din nas = penge sparet

/ DarkHill

Sucke
    Bruger
    93 indlæg

#DarkHill

Er bare fordi ATV4 har mere WAF pga. Opbygningen af OS’et.. og fordi vi snart afmelder den store tv pakke og kun vil køre med DR og TV2 Play appen (samt Netflix mm.) vi har ikke brug for mere.. kunne bare være rart hvis ATV4 kunne bruges til det hele.. “Alm.” tv / VOD samt hjemmebio fra Nas. Og som sagt så er DS Video appen mega lækker og simpel på ATV4- den kan bare ikke afspille nogle af de film der er i mkv formatet..
    har forsøgt mig med poison convert (der omkoder alle filmene til MP4 direkte på nas’en – men kan simpelthen ikke finde ud af at SSH og git mv. på den!)

jhs
    Bruger
    794 indlæg

Jeg har en ds214play. Plex stinker pga. Transcoding. Infuse virker helt fint. Der er overhovedet ingen behov for at sælge din Atv4.

Har aldrig prøvet DS video da Infuse klare det rigtigt godt.

Sucke
    Bruger
    93 indlæg

#Jhs

Tror også nok bare min 212+ er ved at være noget outdated!

Skulle nok alligevel til at skifte den ud, så en fra play serien vil nok et godt valg!

The Spanish Inquisition
    Bruger
    285 indlæg

Som der bliver sagt, brug Infuse. Den æder det meste.

FETCH... THE COMFY CHAIR!

DarkHill
    Bruger
    13.445 indlæg

#2: fair nok, men er nød til at spørge om du har set shield ui?

Min kæreste har ingen problem med shield som native understøtter kodi, netflix og sågar ds video.

Men jeg vil ikke trække noget ned over dit hoved. Min personlige erfaring er dog at shields ui er lige så lækker som atv4 – medmindre man er religiøs omkring det.

/ DarkHill

Sucke
    Bruger
    93 indlæg

Har jeg – er bare mere fordi DR og Tv2play, Dplay mm. kører native på ATV4

DarkHill
    Bruger
    13.445 indlæg

ah, javel – ja de er lidt sløve til at få lavet en app til android tv – det er trist, der er dælme mange shields derude i de danske hjem, især da alle dem der skulle have haft en samsung 4k player fik en shield istedet.

http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?subaction=showfull&id=1451881034

/ DarkHill

Viser 8 kommentarer - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at kommentere på dette indlæg.